Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dla kogo unijna kasa na kolejowe projekty z programu FEnIKS? CUPT rusza z naborem

inforail
28.06.2024 09:15
0 Komentarzy

Centrum Unijnych Projektów Transportowych  ogłosiło nabór konkursowy w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027.

Dotyczy on projektów z zakresu kolei miejskiej w działaniu 05.04 Kolej, kolej miejska i bezpieczeństwo na kolei.

Spis treści:

  1. Jakie projekty mogą uzyskać dofinansowanie w ramach naboru konkursowego ogłoszonego przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych?
  2. Jaką kwotę przeznaczono na wsparcie projektów w regionach słabiej rozwiniętych?
  3. Kto jest uprawniony do składania wniosków o dofinansowanie?
SKM Warszawa
Pociąg SKM

Miliard zł do wzięcia

Łączna kwota przeznaczona na wsparcie projektów wynosi 1 miliard złotych, z czego:

823,5 mln PLN dla regionów słabiej rozwiniętych;

117,6 mln PLN dla regionów przejściowych;

58,8 mln PLN dla regionów lepiej rozwiniętych;

Istnieje możliwość zmiany kwoty przeznaczonej na nabór w trakcie trwania postępowania, m.in. w związku z dostępnością środków wynikającą kursu EUR/PLN. Na etapie zatwierdzenia wyniku oceny, ostatecznie dostępna alokacja uzależniona będzie od aktualnego na dany moment kursu EUR/PLN.

Uprawnione do składania wniosków są jednostki samorządu terytorialnego, organizatorzy i operatorzy publicznego transportu zbiorowego oraz zarządcy infrastruktury kolejowej.

Wnioski można składać od 28 czerwca 2024 roku do 31 października 2024 roku.

Dofinansowanie mogą uzyskać projekty kolei miejskiej dotyczące następujących typów projektów:

Typ 1:

budowa, przebudowa i modernizacja linii kolejowych;

zabudowa ERTMS i systemów sterowania ruchem kolejowym oraz usprawniających zarządzanie przewozami pasażerskimi;

budowa, przebudowa i modernizacja systemów zasilania trakcyjnego i sieci trakcyjnej;

budowa, przebudowa i modernizacja stacji i przystanków kolejowych;

budowa/przebudowa zintegrowanych węzłów przesiadkowych (wyłącznie w połączeniu z innymi elementami projektu przewidzianymi w typie 1);

budowa, przebudowa i modernizacja obiektów inżynieryjnych.

Typ 2:

budowa zintegrowanych platform cyfrowych do obsługi informacji pasażerskiej i sprzedaży biletowej wraz z niezbędną infrastrukturą, integrującą również różne gałęzie transportu.

Komentarze