Deutsche Bahn i Koleje Austriackie na ścieżce rozwoju połączeń; także nocnych
Ruch kolejowy między Niemcami a Austrią stale rozwija się. Do końca 2023 roku Deutsche Bahn (DB) i Austriackie Koleje Federalne (ÖBB) spodziewają się o około 40 procent więcej pasażerów niż pięć lat temu.
Obie spółki rozwijają zatem swoje transgraniczne usługi dalekobieżne pomiędzy sąsiednimi krajami.
Rozwój połączeń
„Trend rozwoju połączeń kolejowych nie został przerwany. Coraz więcej osób w Niemczech i Austrii podróżuje do sąsiedniego kraju ekologicznym pociągiem. Chcemy w dalszym ciągu stymulować rozwój naszej siatki dzięki nowym pociągom, większemu komfortowi i większej liczbie połączeń. Jest to możliwe jedynie dzięki wspólnemu wysiłkowi przedsiębiorstw kolejowych. Rozwój międzynarodowego rozkładu jazdy w ścisłej współpracy z ÖBB to nasza odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie” - mówi Stefanie Berk, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży DB Fernverkehr.
„Do 2030 roku chcemy podwoić liczbę pasażerów połączeń Nightjet. Deutsche Bahn odgrywa tu ważną rolę, ponieważ wiele linii nowcnych zaczyna i kończy się w Niemczech. Nowe połączenia uruchamaiamy z Berlina do Paryża i Brukseli, a także wykorzystujemy „Nightjet-y” nowej generacji”. To mocne sygnały, że DB i ÖBB wierzą w produkt nocnych pociągów i udostępnią więcej ofert” - dodaje dr Sabine Stock, członkini zarządu ÖBB ds. transportu pasażerskiego.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wraz ze zmianą rozkładu jazdy od grudnia 2023 roku uruchomione zostanie kolejne połączenie ICE między Berlinem a Wiedniem przez Norymbergę. Wydłużenie trasy do Hamburga spowoduje, że ta metropolia zyska także kolejne codzienne połączenie ze stolicą Austrii. Od grudnia DB i ÖBB będą również uruchamiać pociąg ICE z Berlina przez Frankfurt nad Menem i Stuttgart do Innsbrucka i z powrotem. Pojedzie codziennie, a nie tylko w weekendy. W przyszłości pociągi dalekobieżne będą kursować między Monachium a Salzburgiem co godzinę, od około 6:00 do 21:00. Z Innsbrucku do Monachium połączenie będzie realizowane codziennie, co dwie godziny, od 6:40 do 21:40.
ÖBB i DB również coraz częściej inwestują w nowe pociągi. Od chwili zmiany rozkładu jazdy pociągi ICE 4 będą kursować na trasie Frankfurt nad Menem – Monachium – Salzburg – Klagenfurt, zapewniając większy komfort i niezawodność w transporcie dalekobieżnym. Nowa generacja Railjetów, które od kwietnia 2024 roku będą sukcesywnie kursować na trasie Monachium – Włochy, zaoferuje także wyższą jakość i większą liczbę miejsc. Zupełnie nowe, najnowocześniejsze pociągi zaoferują komfort na poziomie ICE.
ÖBB i DB rozszerzają współpracę także w ruchu nocnym. Od grudnia 2023 roku obie firmy będą oferować połączenia Nightjet z Berlina i Wiednia do Paryża i Brukseli. Połączenia te będą początkowo kursować trzy razy w tygodniu, a od jesieni 2024 r. codziennie. Podwaja to liczbę połączeń Nightjet do Berlina.
Od nowego rozkładu jazdy edycji 2023/24 po raz pierwszy pojadą zupełnie nowe pociągi ÖBB Nightjet. Mają one operować w pierwszej kolejności na połączeniach Hamburg-Wiedeń i Hamburg-Innsbruck. Obsłużą je nowoczesne Nightjety, które mogą osiągnąć prędkość do 230 km/h. Oferują nowy poziom komfortu, w tym indywidualne kabiny (mini kabiny) w wagonie z kuszetką i równy dostęp dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Kolejne połączenia do Austrii, Niemiec i Włoch zostaną uruchomione w 2024 roku.
Komentarze