Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Czy reaktywacja ruchu pasażerskiego na linii Ostrołęka — Śniadowo — Białystok jest możliwa?

inforail
06.09.2022 14:45
0 Komentarzy

Jak podał Mazowiecki Urząd Marszałkowski w lipcu br. organizator publicznego transportu zbiorowego na terenie województwa mazowieckiego przeprowadził wizję lokalną przystanku kolejowego Śniadowo.

Z przeprowadzonej wizytacji wynika, że aktualnie peron i teren około przystankowy nie nadają się do obsługi podróżnych.

Nadzieja w programie Kolej +

Aktualnie Województwo Podlaskie w ramach Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej — Kolej + do 2028 roku realizuje projekt pn. „Stworzenie ciągu komunikacyjnego Łomża — Białystok poprzez rewitalizację wraz z elektryfikacją linii kolejowej nr 49 Łomża — Śniadowo oraz elektryfikacja i odbudowa infrastruktury pasażerskiej na linii kolejowej nr 36 na odcinku Śniadowo — Łapy”. W ramach projektu przewidziana jest budowa łącznicy pomiędzy linią kolejową nr 36 i 49 wraz z budową przystanku Śniadowo Łącznica, która umożliwi bezpośredni przejazd z/do stacji Łomża omijając obecnie istniejącą stację Śniadowo (uniknięcie konieczności zmiany czoła składu pociągów na stacji Śniadowo). Na zlecenie Centralnego Portu Komunikacyjnego sp. z o.o (CPK) trwają prace nad opracowaniem Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ) dla projektu „Budowa linii kolejowej nr 29 na odc. Ostrołęka — Łomża — Pisz – Giżycko”. Na wstępnym etapie prac nad STEŚ zostały zaproponowane 4 warianty przebiegu linii, gdzie 3 warianty nie przewidują obsługi stacji Śniadowo. Z informacji pozyskanych od CPK wynika, że ostateczny wariant przebiegu ww. odcinka linii zostanie wybrany we wrześniu br.

Ponadto, jak podano w stanowisku Urzędu Marszałkowskiego, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 — 2020 (Zarząd Województwa przyznał ponad 4 mln zł dofinansowania z funduszy unijnych) przygotowywana jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dokumentacja projektowa związana z modernizacją linii kolejowej nr 49 na odcinku Śniadowo—Łomża. Mając na uwadze poczynione ustalenia na spotkaniu, które odbyło się w dniu 13 lipca br. w Starostwie Powiatowym w Ostrołęce w sprawie uruchomia połączeń kolejowych z Ostrołęki do Białegostoku Samorząd Województwa Mazowieckiego wystąpił do zarządcy infrastruktury PKP PLK z zapytaniem o terminy i możliwości udostępnienia omawianego przystanku pasażerom, jak również nieczynnych przystanków znajdujących się pomiędzy Śniadowem a Ostrołęką. Ponadto, Samorząd Województwa Mazowieckiego wystąpił do Samorządu Województwa Podlaskiego z zapytaniem dotyczącym możliwości uruchomienia połączeń z/do Ostrołęki na linii kolejowej nr 36 na zlecenie organizatora publicznego transportu zbiorowego na terenie województwa podlaskiego. Biorąc pod uwagę ww. opracowywaną dokumentację, działania związane z ewentualną kompleksową obsługą podróżnych na linii kolejowej nr 36 uzależnione są przede wszystkim od decyzji leżącej po stronie rządowej i/lub samorządowej (Województwo Podlaskie).

Komentarze