Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Czterech producentów w przetargu Polregio na dostawy do 200 ezt-ów (aktualizacja)

inforail
12.10.2022 15:24
0 Komentarzy

Przetargiem na dostawy do 200 ezt-ów zainteresowanych jest czterech producentów.

I nie ma w zasadzie niespodzianki, bo są to tylko polskie firmy.

Cztery firmy

Zainteresowane przetargiem są: Pesa, Newag, FPS i Stadler. Najtańsza jest oferta Fabryki Pojazdów Szynowych, najdroższa zaś Stadlera. Przewoźnik na zakup ezt-ów chce przeznaczyć 6 045 446 000 zł brutto.

Oferty złożyli:

Oferta nr 1 Wykonawca – Newag S.A. – cena oferty – 10 757 334 000,00 zł brutto

Oferta nr 2 Wykonawca – Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. – cena oferty – 9 940 650 285,00 zł brutto

Oferta nr 3 Wykonawca – Stadler Polska – cena oferty – 10 897 405 514,40 zł brutto

Oferta nr 4 Wykonawca – H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych – cena oferty – 7 158 630 996,00 zł brutto

Przedmiotem zamówień udzielanych na podstawie umowy ramowej, jest dostawa maks. 200 szt. elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi kolejowych przewozów pasażerskich – maks. 60 szt. w wersji I (od 130 do 160 stałych miejsc pasażerskich) i maks. 140 szt. w wersji II (min. 210 stałych miejsc pasażerskich). Wraz z dostawą ww. pojazdów Wykonawca:

1) udzieli licencji do dokumentacji niezbędnej do utrzymania pojazdów na poziomie od P1 do P5;

2) dostarczy wyprawkę dla każdego z pojazdów;

3) przeszkoli pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi i eksploatacji pojazdów;

4) będzie realizował następujące świadczenia przez okres gwarancji: wykonywanie przeglądów poziomu P1 i P2 oraz przeglądów sezonowych w okresie pierwszych 6 miesięcy po dostarczeniu pierwszego pojazdu wraz z zapewnieniem materiałów, części i podzespołów, szkolenia pracowników Spółki z wykonywania przeglądów poziomu P1 i P2 oraz przeglądów sezonowych, szkolenia pracowników Spółki z wykonywania przeglądów poziomu P3, nadzór nad wykonywaniem P3 przez pracowników Spółki wraz z zapewnieniem materiałów, części i podzespołów – w zakresie każdego P3.

W najbliższym czasie nastąpi podpisanie umów ramowych z wykonawcami. Ich podpisanie to potężny kamień milowy w procesie pozyskania nowych pociągów dla POLREGIO – będą one obowiązywać 36 miesięcy od dnia podpisania. W tym okresie spółka przeprowadzi postępowania wykonawcze, w ramach których producenci będą składać oferty na określoną liczbę pojazdów, a następnie brać udział w aukcji elektronicznej, która pozwoli wyłonić wykonawcę konkretnego zamówienia oraz ustalić ostateczną cenę zakupu. Planowany przez spółkę harmonogram przeprowadzenia przetargu zakłada, że umowy wykonawcze zostaną zawarte do czerwca przyszłego roku.
Zakup taboru zostanie sfinansowany z wykorzystaniem środków unijnych pochodzących m.in. z Krajowego Programu Odbudowy, Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (FEnIKS) oraz programów regionalnych, a także finansowania dłużnego.

Przetarg na nowe EZT-y to istotna część największego w historii spółki wieloletniego programu inwestycyjnego. Jego realizacja pozwoli POLREGIO na znaczne podniesienie komfortu podróży i dalszy rozwój siatki połączeń, a w efekcie zwiększy liczbę pasażerów i przychody spółki.
POLREGIO planuje, że dostawa wszystkich zamówionych pojazdów ma zakończyć się w 2026 roku.

Komentarze