Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Czeskie Taurusy będą prowadzić pociągi z Wiednia do Warszawy i Gdyni

inforail
02.04.2020 12:15
0 Komentarzy

Czeskie kolejeuruchomiły wczoraj (1 kwietnia) po południu nowoczesną trzysystemową lokomotywęelektryczną 1216.903.

Pierwszym pociągiem, który poprowadziła był EC 105 PortaMoravica, który jest obecnie tylko połączeniem krajowym między Bohuminem aBrzecławiem z powodu pandemii koronawirusa. Lokomotywa zostanie terazprzypisana do obsługi właśnie pociągów, kursujących między Bohuminem aBrzecławem.

Lokomotywa 1219.903 została uruchomiona po dokonaniuniezbędnych modyfikacji w celu eksploatacji zgodnie z wymaganiami koleiczeskich. Obejmowało to na przykład instalację innych głowic kolektora prądustałego i dostosowanie oprogramowania. Po zakończeniu tych modyfikacji iniezbędnych kroków administracyjnych druga maszyna 1216.902 zostanie również uruchomionaw najbliższej przyszłości – poinformowała nas Vanda Rajnochová, rzeczniczkaprasowa Ceskich Drah.

Obie maszyny są przypisane do lokomotywowni. Ich standardowydzienny przejazd wynosić ma około 850 km. Po ponownym otwarciu granic lokomotywypojawią się na czele pociągów EC 100/101 Moravia, między Wiedniem a Katowicami,EC 102/103 Polonia relacji Wiedeń – Warszawa i EC 106/107 Sobieski Wiedeń -Gdynia. W stanie wyjątkowym i obecnym zamknięciu granicy będą kursować zgodniez tymczasowym obiegiem między Bohuminem i Brzecławem na połączeniach EC 100/101Moravia, EC 104/105 Porta Moravica i EC 130/131 Báthory.

Czeskie koleje kupiły w ubiegłym roku lokomotyw serii 1216 odspółki RTS. Ich maksymalna prędkość to liniowa to 230 km/h i 160 km/h nawewnętrznych czeskich trasach.

Komentarze