Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Czesi wjeżdżają na polskie tory. PKP Intercity obniża ceny biletów

inforail
15.09.2025 09:30
0 Komentarzy

Polski rynek kolejowy otwiera się na zagranicznych przewoźników. Już w najbliższy czwartek trasę Warszawa – Kraków obsłuży po raz pierwszy czeski RegioJet.

To początek nowego etapu w krajowych przewozach pasażerskich, który może oznaczać większą liczbę połączeń i niższe ceny biletów.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie plany dotyczące rozwoju połączeń w Polsce ma czeski przewoźnik RegioJet po uruchomieniu pilotażowych kursów na trasie Warszawa – Kraków?
  2. W jaki sposób PKP Intercity zareagowało na wejście konkurencji na trasę do Krakowa i jakie obniżki cen biletów wprowadziło?
  3. Jaką ofertę od marca 2026 roku planuje Leo Express i czym będzie się ona różniła od propozycji RegioJet?
RegioJet
Pociąg RegioJet

RegioJet w Polsce

RegioJet na początek uruchomi jedną parę pociągów dziennie z czasem przejazdu wynoszącym 3 godziny 20 minut. Spółka traktuje te kursy jako pilotaż, bo proces uzyskiwania pozwoleń na obsługę linii kolejowych w Polsce był skomplikowany. Od połowy grudnia przewoźnik zacznie jednak rozwijać siatkę połączeń, obejmującą Warszawę, Kraków, Poznań i Trójmiasto. Do kwietnia 2026 roku ma obowiązywać już docelowy rozkład jazdy.

Reakcja PKP Intercity

Nowa konkurencja wymusiła pierwsze reakcje ze strony PKP Intercity. Jeszcze przed uruchomieniem kursów RegioJet, bilety na trasie Warszawa – Kraków zaczęły tanieć. Przykładowo w ubiegły piątek przejazd składem kategorii Intercity pół godziny przed kursem czeskiego przewoźnika kosztował 45 zł, czyli mniej niż oferta RegioJet (49 zł). To duża obniżka, bo standardowa cena wynosi około 70 zł. Spadły też ceny Pendolino – z typowych 169 zł na 101 zł.

Kolejny gracz – Leo Express

Od marca 2026 r. na tej samej trasie pojawi się kolejny czeski operator – Leo Express. Spółka, która już dziś obsługuje połączenie Praga – Kraków, przedłuży swoje kursy do Warszawy. W ofercie znajdą się dwie pary pociągów dziennie na trasie Warszawa – Kraków – Praga. Najtańsze bilety mają kosztować nawet 9 zł, choć w każdym składzie takich miejsc będzie zaledwie kilka.

Perspektywy dla pasażerów

Eksperci przewidują, że obecność czeskich przewoźników zwiększy konkurencję na rynku, co może przełożyć się na szerszą ofertę kursów, lepszą jakość usług i przede wszystkim – niższe ceny biletów. Dla pasażerów oznacza to więcej możliwości wyboru i tańsze podróże między największymi polskimi miastami.

Tańsze bilety na połączenia Warszawy z Krakowem

W poniedziałek 15 września PKP Intercity zwiększyło pule promocyjnych biletów na pociągi kategorii EIP, EIC, IC i TLK na właśnie pociągi relacji Warszawa – Kraków.

W ramach akcji „Poniedziałkowy odjazd”, pasażerowie mogą kupić bilety w niższej cenie na pociągi relacji Warszawa – Kraków. Tego dnia przewoźnik oferuje więcej tańszych biletów na podróż w 2 klasie.

W pociągu kategorii EIP bilet kosztuje 71,00 zł, podczas gdy cena bazowa sięga 169,00 zł. Podróż pociągiem EIC to koszt 66,00 zł, gdy bilet w cenie bazowej kosztuje 149,00 zł. Przejazd składami kategorii IC i TLK to koszt zaledwie 44,85 zł, a bilet w cenie bazowej wynosi 69,00 zł.

Oferta obowiązuje dla przejazdów w terminie od 22 września do 15 października.

„Poniedziałkowy odjazd” to akcja, w ramach której w poniedziałki PKP Intercity zwiększa pule promocyjnych biletów na wybranych trasach. Informacja o destynacjach, do których podróżni będą mogli kupić bilety w niższej cenie jest niespodzianką i będzie ogłaszana w każdy poniedziałek. Przewoźnik zaprasza do śledzenia strony internetowej intercity.pl oraz swoich kanałów w social mediach. 

Komentarze