Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Coraz więcej wagonów od Cegielskiego odebranych; jest bardziej komfortowo

inforail
22.08.2022 09:45
0 Komentarzy

PKP Intercity odebrało 60 nowych wagonów od poznańskiego producenta H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych.

Łącznie do narodowego przewoźnika trafi 81 pojazdów wyprodukowanych przez zakład ze stolicy wielkopolski.

81 wagonów

Kontrakt o wartości blisko 700 mln złotych jest częścią największego w historii spółki programu inwestycyjnego „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji”.

Realizowana inwestycja jest efektem podpisanej w lutym 2018 roku umowy pomiędzy przewoźnikiem a producentem. W sumie PKP Intercity otrzyma 81 wagonów, a wartość całego zamówienia wyniesie 697,3 mln brutto. Narodowy przewoźnik premierowy pojazd zaprezentował w trakcie ubiegłorocznych targów TRAKO w Gdańsku, a odbiory pierwszych czterech wagonów odbyły się w grudniu 2021.

Konsekwentnie pracujemy nad podnoszeniem komfortu podróży naszymi pociągami, a zamówienia takie jak to z H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych się do tego przyczyniają. Potężne inwestycje w nowoczesny tabor pozwolą zaproponować pasażerom stały, wysoki i powtarzalny standard podróży. Opracowany przez nas plan rozwoju sprawi, że kolej stanie się w najbliższych latach środkiem transportu pierwszego wyboru – mówi Jarosław Oniszczuk, Członek Zarządu PKP Intercity.

Nowoczesne wagony kursują w składach pociągów kategorii InterCity (IC) oraz Express InterCity (EIC) na poniższych trasach:

•             EIC Tatry relacji Warszawa – Kraków – Zakopane;

•             EIC Jantar relacji Warszawa – Gdynia – Hel;

•             EIC Posejdon relacji Warszawa – Gdynia – Kołobrzeg;

•             EIC Fregata relacji Katowice – Warszawa – Gdynia – Kołobrzeg;

•             IC Wysocki relacji Warszawa – Katowice;

•             IC Słowiniec relacji Warszawa – Gdynia;

•             IC Śnieżka relacji Warszawa – Wrocław – Szklarska Poręba/Kudowa-Zdrój.

Flota PKP Intercity wzmocniona została już:

•             27 wagonami bezprzedziałowymi 2. klasy;

•             23 wagonami przedziałowymi 2. klasy;

•             10 wagonami bezprzedziałowymi 2. klasy z miejscami do przewozu rowerów (każdy wyposażony w 8 wieszaków na rowery).

Podnoszenie standardu podróży z PKP Intercity dla różnych grup podróżnych

Wyprodukowane w Poznaniu wagony wpływają na zwiększenie komfortu podróży  z narodowym przewoźnikiem. W nowych pojazdach pasażerowie korzystają z wygodnych foteli, klimatyzacji, systemu informacji pasażerskiej czy toalet z zamkniętym obiegiem. Dodatkowo każde miejsce ma dostęp do gniazdka elektrycznego oraz indywidualne oświetlenie. Ponadto zostały zainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego Internetu. Pozwoli to efektywnie wykorzystać czas spędzony w podróży, niezależnie od tego, czy podróżni będą chcieli się zrelaksować czy popracować.

Pojazdy od H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych pozwolą także na szybsze pokonywanie trasy, dzięki dostosowaniu do prędkości 200 km/h. Nowe wagony są również w pełni zgodne z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności, które umożliwiają sprawne i efektywne poruszanie się po transeuropejskiej sieci kolejowej.

27 mld zł inwestycji w ekologiczną kolej

W ramach rozszerzonej strategii inwestycyjnej „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji” do 2030 roku Spółka przeznaczy 27 mld zł na nowoczesny tabor oraz przyjazne środowisku stacje postojowe. W efekcie przewoźnik planuje uruchamiać w 2030 roku około dwa razy więcej pociągów i zaoferować pasażerom wysoki standard podróży. Normą staną się podróże z prędkością 160-250 km/h, co pozwoli skrócić czasy przejazdów. Pociągi PKP Intercity znacząco więc przyspieszą, ponieważ obecnie większość z nich kursuje z prędkością 120-160 km/h. Wyższy komfort i funkcjonalność zapewni nowy design przestrzeni wewnątrz pociągów, nad którego założeniami trwają obecnie prace. Nowe pojazdy będą dostosowane do potrzeb różnych grup podróżnych, np. osób z niepełnosprawnościami czy rodzin z dziećmi. W 2030 roku cały tabor przewoźnika będzie nowy lub zmodernizowany, co zapewni wysoki poziom bezpieczeństwa podróży i wygody. Potężne inwestycje w nowoczesne pociągi będą napędzać dalszy rozwój kolei jako najbardziej ekologicznego środka transportu zbiorowego, wpisującego się w założenia Europejskiego Zielonego Ładu. PKP Intercity planuje stać się pierwszym polskim przewoźnikiem pasażerskim, którego działalność będzie neutralna dla klimatu.

Komentarze