Co wiemy od Flircie, który pojawił się na Ukrainie?
W ubiegłym tygodniu na łamach InfoRail.pl pisaliśmy o Flircie, który pojawił się na Ukrainie.
Udało nam się pozyskać szczegóły na temat tego składu i jak się okazuje są one dość ciekawe, zwłaszcza, że ukraiński przewoźnik ich nie podawał.
Prezentacja w ramach memorandum
W ramach memorandum podpisanego w maju, Stadler zgodził się zaprezentować zespół trakcyjny FLIRT w Kijowie i przeprowadzić testy na ukraińskiej infrastrukturze kolejowej, aby dać ukraińskiemu społeczeństwu możliwość bezpośredniego zapoznania się z nowoczesnym i innowacyjnym taborem. Pojazd został wyprodukowany dla kolei białoruskiej w zakładzie Stadler Mińsk. Ponieważ specyfikacja techniczna jest bardzo podobna do oczekiwań kolei ukraińskich, dało to szansę zaprezentowania pojazdu na Ukrainie. Został on oznakowany zgodnie ze wzorem Kolei Ukraińskich, aby jak najwierniej oddać wrażenie pojazdu dedykowanego temu przewoźnikowi. Po zakończeniu jazd próbnych pociąg wróci na Białoruś.
O pojeździe
Pięcioczłonowy pojazd FLIRT najnowszej generacji przeznaczony do eksploatacji na trasach o szerokim rozstawie szyn został skonstruowany z myślą o ekstremalnych warunkach panujących w Finlandii, Norwegii i Estonii. Pojazd jest przeznaczony do eksploatacji na liniach dalekobieżnych zasilanych prądem przemiennym. Porusza się z maksymalną prędkością 160 km/h. Ma 92,96 m długości i 3,48 m szerokości. Każdy pojazd posiada 262 miejsca siedzące z 16 miejscami w strefie I klasy (strefa podwyższonego komfortu). Jest wyposażony w wygodne fotele z regulowanymi oparciami oraz indywidualne podłokietniki. Strefa I klasy jest oddzielona szklaną, automatycznie przesuwaną ścianką. Przewidziano w nim miejsce na duży bagaż oraz garderobę. Wygodne fotele z podłokietnikami są instalowane w przedziałach pasażerskich II klasy według układu trzy plus dwa. Każde okno posiada rolety przeciwsłoneczne. W pociągu znajdują się trzy toalety, z których jedna przeznaczona jest dla osób o ograniczonej mobilności. Każda toaleta wyposażona jest w przycisk alarmowy. Numery wagonów i miejsc a także inne pomocne informacje są dodatkowo dostępne w pojeździe w alfabecie Braille’a. Jeden z przedziałów wyposażony jest w strefę dla osób podróżujących z wózkami dziecięcymi, rowerami lub dużym bagażem. W pojeździe przewidziano także miejsce na umieszczenie automatów. Pociągi są wyposażone w system Wi-Fi oraz system wzmacniający sygnał GSM. W celu zwiększenia efektywności eksploatacji taboru dane o lokalizacji pociągu, zużyciu energii i pokonywanej trasie przekazywane są na serwer operatora.
Przypomnijmy, o czym pisaliśmy na łamach InfoRail.pl, że Koleje Ukraińskie planują zakup nawet 90 składów. Być może będą to jednostki zbudowane przez Stadlera. Przewoźnik będzie wymagał, aby ich produkcja odbywała się na Ukrainie.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze