Co nowego w strategii PKP Intercity do 2030 roku?
Do 27 mld zł zostaną zwiększone wydatki w ramach strategii taborowej PKP Intercity do 2030 roku – poinformowano na dzisiejszej (5 stycznia 2022 roku) konferencji prasowej.
Standardem na polskich torach do 2030 roku będzie prędkość 250 km/h, z którą będzie kursować większość pociągów między głównymi ośrodkami w Polsce. Tą minimalną prędkością ma być 160 km/h. Blisko 1000 nowych wagonów, 1500 zmodernizowanych wagonów, nowe lokomotywy, push&pulle, hybrydowe zespoły trakcyjne – wskazał wiceminister MAP Maciej Małecki.
Minister Infrastruktury powiedział, że za jakiś czas PKP Intercity wjadą na rynki zagraniczne. Przewoźnik będzie do tego gotowy.
Dziś stajemy się liderem, dziś inni podglądają nas. Miliardy przeznaczone na rozwój PKP Intercity oszałamiają wszystkich. Ta firma potrafi wydać je optymalnie i zapewnić pasażerom to, czego oczekują – powiedział Prezes PKP SA Krzysztof Mamiński.
Polska kolej staje się dziś synonimem nowoczesności. Tu buduje się przyszłość, technologiczną i dobrego rozwoju ekologicznego i bezpiecznego środka transportu – dodał szef PKP SA.
PKP Intercity nie zatrzymują się, jesteśmy coraz bardziej rozpędzeni – powiedział Marek Chraniuk, Prezes przewoźnika.
W 2015 roku mieliśmy 46 pockm, 300 pociągów dziennie. W 2022 roku jest ich 400 dziennie, to o 100 pociągów więcej. Dbamy o jakość podróżowania i dbamy o pasażera – mówił szef PKP Intercity.
Do 2030 roku PKP Intercity wyda 24,5 mld zł na nowy tabor, a 2,6 mld zł na stacje postojowe.
Tabor:
926 nowych wagonów, 1500 zmodernizowanych
162 lokomotywy, 87 zmodernizowanych
45 push & pulli
38 piętrowych push & pulli
35 nowych ezt-ów
35 hybrydowe zespoły trakcyjne
16 lokomotyw hybrydowych
Wzrost o: 11% lokomotyw, 18% wagonów, 47% ezt.
Skrócenie czasów przejazdu. Zwiększy się prędkość ze 120 km/h do 160 km/h, a ze 160 km/h do 250 km/h. Wyprzedzamy Zachód, Zachód patrzy na nas – powiedział Marek Chraniuk.
Nowoczesne stacje postojowe powstaną w 52 lokalizacjach:
Podniesienie standardów obsługi pociągów wiąże się z podniesieniem komfortu podróżowania. W 2030 roku chcemy przewieźć 90 mln pasażerów, to podwojenie obecnej liczby – powiedział Marek Chraniuk.
PKP Intercity ma ambicję, aby stać się pierwszym polskim przewoźnikiem pasażerskim, którego działalność będzie neutralna dla klimatu.
Planowane jest wprowadzenie nowej aplikacji i program lojalnościowy:
Obecny system sprzedaży ma zostać zastąpiony nowym, bezawaryjnym – powiedział Tomasz Gontarz, członek Zarządu PKP Intercity.
Trzy kategorie pociągów:
Standard podróżowania:
Źródła finansowania programu inwestycyjnego:
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze