Chraniuk: Mamy pomysły taborowe, będziemy je realizować
Czekamy na dalsze kontraktyrealizowane przez PESĘ – powiedział portalowi InfoRail.pl Marek Chraniuk,Prezes PKP Intercity. Oprócz 83 zmodernizowanych wagonów za chwilę dostarczonezostaną nam kolejne. Łącznie będzie ich 125 – dodał szef przewoźnika.
Ale to nie ostatnie jednostki, które zostaną przebudowane wBydgoszczy. PESA realizuje bowiem kolejne kontrakty wagonowe. To 60 wagonówA/B. Przedmiotem tej umowy jest modernizacja 40 pojazdów, z opcją nadodatkowych 20, które będą kursować jako wagony 1 i 2 klasy.
Kolejne zamówienie to przebudowa wagonów do standardu COMBI.Tu także umowa obejmuje 40+20 pojazdów.
W sumie mamy podpisane z PESĄ trzy duże umowy – wskazał MarekChraniuk. Łącznie daje to aż 245 wagonów, a wartość prac to 1,03 mld zł brutto –dodał.
Warto przypomnieć, że wszystkie zmodernizowane wagony sąwyposażane w klimatyzację, nowe fotele, gniazdka elektryczne oraz bezprzewodowyinternet. Modernizacja wagonów obejmie również monitoring, wzmacniacze sygnałuGSM/LTE oraz toalety z zamkniętym układem. Z myślą o komforcie podróży pojazdysą wyciszane. Numery foteli zostaną oznaczone alfabetem Braille`a.
Dodatkowo wagony COMBI będą posiadać miejsca dla osóbniepełnosprawnych. Zostaną dopasowane także do przewozu rowerów oraz wyposażonew przedziały rodzinne i maszyny vendingowe.
Prezes PKP Intercity ze zrozumieniem podchodzi do terminów realizacjiwskazanych projektów. Pojawiły się pewne problemy, ale mamy ustalone szczegółoweharmonogramy dostaw, które już uwzględniają koronawirusa – podkreśla. Pewneprzesunięcia z tego powodu są. Ale już wiemy, że wagon COMBI już jest – wskazałMarek Chraniuk.
Mamy dalsze pomysły, będziemy chcieli je realizować –zapowiada szef PKP Intercity. I patrząc na dotychczasowe działania można miećnadzieję, że Prezes Chraniuk pomysły szybko przełoży na etap realizacji. Jednymz takich pomysłów jest wprowadzenie do ruchu push&pulli. Jak już pisaliśmyna łamach InfoRail.pl w PKP Intercity ruszył dialog techniczny z producentami.
Głośno mogę o tym powiedzieć. Takie składy musimy kupić,jeśli chcemy poważnie myśleć o linii Kraków – Katowice czy linii łódzkiej –mówił Marek Chraniuk. Tam są duże potoki pasażerów i taki tabor sprawdza sięnajlepiej – dodaje.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze