Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ceske drahy będą eksploatować Pendolino po 2025 r.; pora na ETCS

inforail
12.04.2022 11:45
0 Komentarzy
Będzie bezpieczniej w Czechach i na Słowacji.

Jednostki Pendolino Českich dráh otrzymają najwyższej klasy urządzenia zabezpieczające ETCS, a instalację wykona firma ČD – Telematika.

200 km/h

Popularne elektryczne jednostki serii 680 Kolei Czeskich, znane pasażerom jako „Pendolino”, otrzymają nowoczesny europejski system sterowania pociągiem ETCS (European Train Control System). ČD – Telematika, we współpracy z Alstomem, wyposaży wszystkie siedem zestawów z serii 680 w elementy tej najnowocześniejszej technologii. Zadecydował o tym wynik przetargu ogłoszonego przez Koleje Czeskie. Szacunkowa wartość kontraktu to ok. 410 mln CZK.

„Instalacja ETCS w lokomotywach elektrycznych i zespołach elektrycznych to nasz największy wkład w zwiększenie bezpieczeństwa przewozów pociągów pasażerskich na liniach czeskich i zagranicznych” – podkreśla Tomáš Businský, Członek Zarządu i Dyrektor Infrastruktury ČD – Telematyka. „Jednostki z serii 680 'Pendolino’ są wizytówką Kolei Czeskich i projekt wyposażenia ich w europejski system z pewnością będzie uważnie monitorowany. Jesteśmy ważnym partnerem ČD w obszarze doposażenia pojazdów w system ETCS, a zwycięstwo w tym przetargu tylko potwierdza naszą pozycję na samym szczycie tak zwanego segmentu retrofitów” – dodaje Businský.

„Jednostki Pendolino nie tracą nic na popularności i planujemy je eksploatować po 1 stycznia 2025 r., kiedy to na wybranych liniach rozpocznie się wyłączna eksploatacja pod nadzorem ETCS, obejmująca praktycznie całą ich trasę szkieletową między Pragą a Ostrawą. Dzięki ETCS będą mogły jeździć na odpowiednich odcinkach infrastruktury z prędkością do 200 km/h i przyczynią się do dalszego skrócenia czasu przejazdów na naszych szlakach. Po zakończeniu modernizacji wybranych odcinków korytarzy kolejowych powrócą one do czasów przejazdu między Pragą a Ostrawą w mniej niż trzy godziny i zaoferują najszybsze połączenie między obiema aglomeracjami” – mówi Jiří Ješeta, członek zarządu ČD i dyrektor ds. transportu pasażerskiego.

Na Słowację i do Ostrawy

Pasażerowie znają „Pendolino” Kolei Czeskich głównie z dalekobieżnego transportu pasażerskiego, w tym połączeń ze Słowacją. Jednostki elektryczne serii 680 są w pełni klimatyzowane i mogą pracować z prędkością do 200 km/h. Składy wyposażone są w unikalną technologię, która zapewnia automatyczne przechylanie zestawu podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością, co przyczynia się do większego komfortu pasażerów. Ta funkcja, wraz z innymi unikalnymi cechami, musi być zachowana podczas instalacji ETCS, dlatego wyposażenie mobilnej części systemu „Pendolin” będzie jednym z najbardziej wymagających dotychczas projektów ČD – Telematika.

Doposażanie tych składów to kolejny projekt po realizowanymi obecnie projektami instalacji technologii ETCS w jednostkach serii 362, 362 WTB, 162 WTB i 961 (wagonach sterowniczych Kolei Czeskich), nad którymi z sukcesem pracujemy od 2019”- przypomina Josef Mrázek. Szef projektu ETCS w ČD – Telematika.

foto: CD

Komentarze