Ceske drahy będą eksploatować Pendolino po 2025 r.; pora na ETCS
Będzie bezpieczniej w Czechach i na Słowacji.
Jednostki Pendolino Českich dráh otrzymają najwyższej klasy urządzenia zabezpieczające ETCS, a instalację wykona firma ČD – Telematika.
200 km/h
Popularne elektryczne jednostki serii 680 Kolei Czeskich, znane pasażerom jako „Pendolino”, otrzymają nowoczesny europejski system sterowania pociągiem ETCS (European Train Control System). ČD – Telematika, we współpracy z Alstomem, wyposaży wszystkie siedem zestawów z serii 680 w elementy tej najnowocześniejszej technologii. Zadecydował o tym wynik przetargu ogłoszonego przez Koleje Czeskie. Szacunkowa wartość kontraktu to ok. 410 mln CZK.
„Instalacja ETCS w lokomotywach elektrycznych i zespołach elektrycznych to nasz największy wkład w zwiększenie bezpieczeństwa przewozów pociągów pasażerskich na liniach czeskich i zagranicznych” – podkreśla Tomáš Businský, Członek Zarządu i Dyrektor Infrastruktury ČD – Telematyka. „Jednostki z serii 680 'Pendolino’ są wizytówką Kolei Czeskich i projekt wyposażenia ich w europejski system z pewnością będzie uważnie monitorowany. Jesteśmy ważnym partnerem ČD w obszarze doposażenia pojazdów w system ETCS, a zwycięstwo w tym przetargu tylko potwierdza naszą pozycję na samym szczycie tak zwanego segmentu retrofitów” – dodaje Businský.
„Jednostki Pendolino nie tracą nic na popularności i planujemy je eksploatować po 1 stycznia 2025 r., kiedy to na wybranych liniach rozpocznie się wyłączna eksploatacja pod nadzorem ETCS, obejmująca praktycznie całą ich trasę szkieletową między Pragą a Ostrawą. Dzięki ETCS będą mogły jeździć na odpowiednich odcinkach infrastruktury z prędkością do 200 km/h i przyczynią się do dalszego skrócenia czasu przejazdów na naszych szlakach. Po zakończeniu modernizacji wybranych odcinków korytarzy kolejowych powrócą one do czasów przejazdu między Pragą a Ostrawą w mniej niż trzy godziny i zaoferują najszybsze połączenie między obiema aglomeracjami” – mówi Jiří Ješeta, członek zarządu ČD i dyrektor ds. transportu pasażerskiego.
Na Słowację i do Ostrawy
Pasażerowie znają „Pendolino” Kolei Czeskich głównie z dalekobieżnego transportu pasażerskiego, w tym połączeń ze Słowacją. Jednostki elektryczne serii 680 są w pełni klimatyzowane i mogą pracować z prędkością do 200 km/h. Składy wyposażone są w unikalną technologię, która zapewnia automatyczne przechylanie zestawu podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością, co przyczynia się do większego komfortu pasażerów. Ta funkcja, wraz z innymi unikalnymi cechami, musi być zachowana podczas instalacji ETCS, dlatego wyposażenie mobilnej części systemu „Pendolin” będzie jednym z najbardziej wymagających dotychczas projektów ČD – Telematika.
Doposażanie tych składów to kolejny projekt po realizowanymi obecnie projektami instalacji technologii ETCS w jednostkach serii 362, 362 WTB, 162 WTB i 961 (wagonach sterowniczych Kolei Czeskich), nad którymi z sukcesem pracujemy od 2019”- przypomina Josef Mrázek. Szef projektu ETCS w ČD – Telematika.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze