Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Centrum Serwisowe dla Pendolino

inforail
31.01.2013 13:13
0 Komentarzy
Na warszawskiej Olszynce Grochowskiej trwa budowa Centrum Serwisowego pociągów dużych prędkości. To wspólna inwestycja PKP Intercity i Alstomu. W środę, 30 stycznia, uroczycie wmurowano kamień węgielny. Całość ma zostać ukończona jesienią 2014 roku. To drugi etap naszej współpracy z Alstomem –mówił Janusz Malinowski, Prezes PKP Intercity. Pierwszym był zakup 20 pociągów Pendolino, które wyjadą na tory od grudnia 2014 roku. Centrum na Olszynce Grochowskiej będzie pierwszym takim obiektem w Polsce. Ma być przystosowane i wykorzystywane tylko do obsługi szybkich pociągów. Alstom jest bardzo dumny z tego, że może uczestniczyć w modernizacji polskich kolei poprzez wprowadzenie taboru kolejowego dużych prędkości w Polsce. Tego rodzaju zintegrowany projekt –na dostawę taboru kolejowego, zaprojektowanie i budowę zaplecza technicznego oraz jego 17-letnie utrzymanie –to przeniesienie do Polski najlepszej międzynarodowej wiedzy fachowej Alstom Transport. Ponadto, co także istotne, realizacja inwestycji oznacza stworzenie około 140 nowych miejsc pracy –powiedział Lesław Kuzaj, Prezes Alstom Polska. Przypomnijmy, że umowa między stronami została podpisana w 2011 roku. Centrum Serwisowe powstaje na 2,5 ha działki, a jej powierzchnia wyniesie ponad 12 tys. m². Będzie podzielone na część magazynowo-usługową oraz biurową. Hala warsztatowa zostanie wyposażona w trzy tory utrzymaniowe oraz dwa tory naprawcze, mogące obsługiwać 7-wagonowe pociągi. W obiekcie znajdzie się również magazyn części zamiennych oraz automatyczna myjnia dla pociągów. W ramach inwestycji zostanie także wykonane blisko 2 km torów kolejowych z trakcją.
Tak ma wyglądać nowe centrum serwisowe Janusz Malinowski - Prezes PKP IntercityWmurowanie kamienia węgielnegoWmurowanie kamienia węgielnego pod Centrum Serwisowe
Po oddaniu do eksploatacji centrum obsługi będzie świadczyć usługi utrzymania w trybie całodobowym, przez 365 dni w roku. Zarówno zespół inżynieryjny, jak i personel utrzymania, odbędą szkolenie w fabryce Alstom w Savigliano we Włoszech. W celu zapewnienia efektywniejszej realizacji zadań personel obsługi będzie korzystać z oferowanej przez Alstom technologii diagnostycznej TrainTracer. TrainTracer będzie informować centrum o statusie pociągu w czasie rzeczywistym, umożliwiając szybkie wykrywanie i usuwanie wszelkich nieprawidłowości. System umożliwia także określanie na bieżąco pozycji pociągu przy wykorzystaniu systemu GPS. Kolejnym zastosowanym narzędziem będzie oferowana przez Alstom platforma RAILSYS –oprogramowanie umożliwiające zarządzanie procesem napraw i utrzymania poprzez monitorowanie zużycia komponentów i planowanie ich wymiany i naprawy.
Za projekt zaplecza odpowiada firma Systra S.A. Budową zajmuje się wchodząca w skład francuskiej grupy Bouygues spółka Karmar. Realizacja kontraktu potrwa do końca 2013 r. Całkowita wartość inwestycji to 30 mln euro, z czego część będzie pochodzić ze środków Unii Europejskiej. Dofinansowanie na budowę pochodzić będzie ze środków Funduszu Spójności z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013.

Komentarze