Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

CARGOUNIT zmodernizuje 15 lokomotyw SM42

inforail
28.06.2022 12:45
0 Komentarzy
W dniu 24 czerwca 2022 roku została podpisana umowa pomiędzy NEWAG S.A. a CARGOUNIT Sp. z o.o. na modernizację lokomotyw spalinowych.

Kontrakt obejmuje modernizację 15 sztuk lokomotyw typu SM42 do typu 6Dg.

14 miesięcy

Zgodnie z umową, pierwsze lokomotywy zostaną przekazane zamawiającemu w terminie 14 miesięcy od daty podpisania umowy. Dostawa kolejnych planowana jest cyklicznie – 2 szt. miesięcznie, natomiast zakończenie dostaw przewidziane jest w pierwszym kwartale 2024r. Zmodernizowane lokomotywy objęte są 24 miesięcznym okresem gwarancji.

Warto przypomnieć iż zamówione lokomotywy nie są pierwszymi zmodernizowanymi lub wyprodukowanymi przez NEWAG S.A. pojazdami, które spółka CARGOUNIT posiada w swojej ofercie. W przeszłości firma CARGOUNIT zamówiła już 5 szt. lokomotyw 6Dg, 3 szt. lokomotyw elektrycznych E4DCUd – Griffin, 3 szt. lokomotyw elektrycznych sześcioosiowych Dragon 1, oraz 4 szt. lokomotyw Dragon 2.

– Powiększymy naszą flotę lokomotyw manewrowych spalinowych o kolejne lokomotywy SM42 6Dg, które cieszą się dobra opinią użytkowników oraz wpisują się w politykę obniżania emisyjności transportu poprzez zastosowanie nowoczesnego silnika spalinowego spełniającego najnowsze normy emisji spalin. CARGOUNIT będzie jedynym podmiotem na polskim rynku, który będzie oferował na wynajem zmodernizowane lokomotywy manewrowe SM42 6Dg. – powiedział Łukasz Boroń Prezes CARGOUNIT Sp. z o.o.

– Zgodnie ze strategią modernizacji floty lokomotyw, CARGOUNIT inwestuje w nowoczesne lokomotywy jedno i wielosystemowe oraz modernizację lokomotyw manewrowych spalinowych. Zmodernizowana lokomotywa SM42 6Dg jest najbardziej rozpowszechnionym modelem zmodernizowanej lokomotywy spalinowej manewrowej w Polsce z ponad 190 lokomotywami poruszającymi się po polskich torach. Zmodernizowana lokomotywa SM42 6Dg w porównaniu do SM42 6D przed modernizacją, dzięki zastosowaniu nowoczesnego silnika spalinowego spełniającego normy emisji spalin Stage 5, oferuje szereg korzyści dla przewoźników kolejowych m.in. obniżone o blisko 30% zużycie oleju napędowego oraz 77% niższe zużycie oleju silnikowego – dodał.

Komentarze