Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Całoroczne „Rozewie”? Nie ma pasażerów

inforail
05.05.2021 11:45
0 Komentarzy

Wiceminister Andrzej Bittel wypowiedział się w kwestii przywrócenia całorocznego kursowania nocnego pociągu TLK „Rozewie” relacji Jelenia Góra – Gdynia Główna.

Jak wskazał głównym założeniem przy tworzeniu oferty dalekobieżnych przewozów kolejowych jest zapewnienie połączeń pomiędzy głównymi węzłami komunikacyjnymi w kraju. Dlatego też przy opracowywaniu rocznych rozkładów jazdy bierze się pod uwagę takie aspekty, jak konieczność zapewnienia bezpośrednich połączeń miast wojewódzkich ze stolicą kraju, czy umożliwienia zwiększenia mobilności społecznej z jednoczesnym uwzględnieniem wielkości i struktury popytu przewozowego na danej linii kolejowej z podziałem na pory dnia, tygodnia i roku.

Ponadto, podczas tworzenia oferty przewozowej uwzględnia się szereg czynników, takich jak: zdolność przepustowa infrastruktury kolejowej, potrzeby społeczne, preferencje podróżnych czy kursowanie pociągów w równych odstępach czasowych pomiędzy miastami wojewódzkimi, a także limit dofinansowania przewozów międzywojewódzkich, który zaplanowany jest na dany rok w ustawie budżetowej i wykazu połączeń możliwych do dofinansowania z budżetu państwa, określonych w Planie Transportowym. Jednocześnie podkreślam, że przewoźnik, Spółka PKP Intercity co roku przeprowadza analizę funkcjonowania przewozów i decyzje dotyczące kształtu siatki połączeń są podejmowane także na podstawie ciągłych analiz frekwencji w pociągach przewoźnika. Przeprowadzona analiza wykazała, że poza sezonem z bezpośrednich relacji Jelenia Góra/Wałbrzych – Trójmiasto korzystało odpowiednio 7 osób podróżujących pociągiem TLK „Rozewie”, a w kierunku przeciwnym, tj. Trójmiasto – Jelenia Góra/Wałbrzych wynik był niemal identyczny i wynosił 7,1 os.

Wiceminister dodał, że zarówno ze stacji Jelenia Góra jak i Wałbrzych można skorzystać z wielu innych pociągów, w tym także uruchamianych przez przewoźników regionalnych, zapewniających dogodny dojazd do stacji Wrocław Gł., na której można się przesiąść do pociągów dalekobieżnych. Ponadto informuję, że obecna oferta przewozowa dla Jeleniej Góry stanowi uzupełnienie całorocznych połączeń kolejowych dla tego miasta oraz zaspokojenie potrzeb transportowych mieszkańców tego regionu w okresie zwiększonego zapotrzebowania na przewozy kolejowe, w sezonie letnim i zimowym.

Dodatkowo, mając na względzie racjonalne wydatkowanie środków publicznych oraz wyniki analiz potoków pasażerskich połączeń dalekobieżnych, organizator wraz z operatorem starają się w optymalny sposób dostosować ofertę przewozową do potrzeb podróżnych.

Komentarze