Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

CAF zwycięzcą dużego przetargu na ezt-y w Niemczech

inforail
28.06.2021 10:45
0 Komentarzy
CAF został wybrany VRR i NWL jako preferowany dostawca ponad 60 zasilanych bateryjnie ezt-ów. Po 10-dniowym okresie na odwołania, liczonym od 24 czerwca 2021 roku, producent będzie mógł podpisać kontrakt na dostawę pociągów wraz z 30-letnią umową na ich utrzymanie.

Przetarg na pociągi został rozpoczęty przez VRR i NWL w 2018 roku i obejmował kilka rund negocjacji z oferentami. Pociągi są zamawiane w ramach tzw. modelu finansowania pojazdów NRW RRX opracowanego dla Nadrenii Północnej-Westfalii. W ogólnoeuropejskim procesie negocjacyjnym poszukiwany jest partner kontraktowy, który nie tylko dostarczy pojazdy, ale także będzie je konserwował przez ponad 30 lat.

Ezt z bareriami

Pociąg proponowany przez CAF połączy konwencjonalny ezt z zasilaniem bateryjnym na liniach niezelektryfikowanych. Akumulatory będą ładowane z sieci trakcyjnej. Wraz z przejściem na trakcję elektryczną liczba pociągokilometrów z silnikiem diesla obsługiwanych przez lokalne linie kolejowe na obszarze VRR spadnie do mniej niż 10%.

Gdybyśmy ponownie wykorzystywali pojazdy z silnikiem diesla emitowałyby one około 24 000 ton CO2 rocznie – mówi rzecznik zarządu VRR, Ronald Lünser. Nowe pojazdy elektryczne są nie tylko cichsze, ale także nie emitują drobnego pyłu ani tlenków azotu – dodaje.

Dzięki tej przyszłościowej technologii pojazdów wnosimy znaczący wkład w ochronę klimatu i oferujemy przyjazną dla środowiska zachętę do przejścia z samochodów prywatnych na kolej – mówi dyrektor zarządzający NWL Joachim Künzel. To przybliża nas do naszego celu, jakim jest stopniowa rezygnacja z pojazdów z silnikiem diesla na obszarze NWL w nadchodzących latach – dodaje.

Pociągi będą miały wielofunkcyjne obszary dla wózków inwalidzkich, rowerów i wózków, do których można dostać się z poziomu peronów o wysokości 76 cm. Będą one również wyposażone w składane stoliki, gniazdka i Wi-Fi. Pociągi będą dostarczane w dwóch długościach, o pojemności 120 miejsc i 160 miejsc.

Wprowadzenie tych nowych, dłuższych EMU będzie wiązało się również z pracami infrastrukturalnymi w sieci, które obejmą modyfikacje sygnalizacji, wydłużanie i podnoszenie peronów oraz rozbudowę parkingów przy stacjach.

gdzie pojadą?

Sieć kolejowa, którą obsłużą obejmuje siedem linii z ponad 6 milionami pociągokilometrów rocznie:

RE 10 Kleve – Geldern – Krefeld – Düsseldorf

RE 14 Essen – Bottrop – Dorsten – Borken/Coesfeld

RE 44 Kamp-Lintfort – Moers – Duisburg – Oberhausen – Bottrop

RB 31 Xanten – Moers – Duisburg

RB 36 Oberhausen – Duisburg-Ruhrort

RB 41 Geldern – Krefeld – Neuss, oraz

RB 43 Dortmund – Herne – Dorsten.

Przyszli operatorzy tych linii są poszukiwani w odrębnym procesie przetargowym i otrzymają nowe pociągi. Linie RE 44, RB 31 i RB 36 rozpoczną działalność w grudniu 2025 r., a pozostałe linie będą sukcesywnie uruchamiane do grudnia 2028 r.

Komentarze