Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bursztynowa i zielona. Dwie hybrydy jadą na Pomorze Zachodnie

inforail
14.12.2020 17:05
0 Komentarzy

Pierwsze dwie hybrydy są już w drodze na Pomorze Zachodnie. Zwraca uwagę ich oryginalne malowanie. Jak podaje Urząd Marszałkowski po raz pierwszy możemy zobaczyć, jak będą wyglądały.

Oba pojazdy zostaną zaprezentowane oficjalnie na początku 2021 roku – zapewnia Urząd Marszałkowski.

Pierwsze w Polsce

Pomorze Zachodnie jako pierwszy region w Polsce zakupił hybrydy, które wyprodukował NEWAG. Łączny koszt zakupu dwóch pojazdów to49,2 mln zł. Każdy z nich będzie wyposażony w 150 miejsc.

Oba pojazdy będą wyróżniały się na trasach, bo ich kolorystyka jest odmienna od pozostałych pojazdów należących do województwa. Jeden z nich nawiązuje do „zielonego regionu”, jakim jest Pomorze Zachodnie – zarówno jeśli chodzi o dużą powierzchnię lasów czy pól, jak i o świadome, ekologiczne podejście samorządu i mieszkańców. To na Pomorzu Zachodnim wytwarza się najwięcej w Polsce energii pochodzącej z alternatywnych, „zielonych” źródeł.

Drugi ze składów hybrydowych również będzie ma odmienną malaturę. Jak widać na zdjęciu jest bursztynowy.

Dwunapędowe Impulsy

Pojazdy dwunapędowe łączą najważniejsze zalety pojazdów elektrycznych, czyli wysokie przyspieszania i brak emisji spalin oraz pojazdów spalinowych wyposażonych w przekładnię elektryczną, jaką jest możliwość poruszania się po liniach niezelektryfikowanych. A tych na Pomorzu Zachodnim jest wciąż 40%.  Hybrydy pozwolą obsługiwać trasę Szczecin Gł. – Kołobrzeg – Koszalin bez przesiadek. Podobnie na zmodernizowanej linii kolejowej nr 210 Szczecinek – Runowo Pomorskie, obsługując bezpośrednią relację Szczecin Gł. – Szczecinek przez Stargard, Drawsko Pomorskie, Złocieniec i Czaplinek. Województwo Zachodniopomorskie na inwestycje taborowe w ostatnich 10 latach wydało łącznie ponad 1 mld zł. Zakupy w znacznej większości były sfinansowane ze środków Unii Europejskiej.

Komentarze