Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bombardier zakończył dostawę ERTMS Poziomu 2 na odcinku linii E30

inforail
04.12.2015 09:08
0 Komentarzy

BombardierTransportation zakończył dostawę Europejskiego Systemu Zarządzania RuchemKolejowym (ERTMS) Poziomu 2 na odcinek Legnica-Węgliniec-Bielawa Dolna liniiE30. Tym samym Bombardier jako pierwszy w Polsce zakończył wdrażanie nowej europejskiejtechnologii dla krajowego systemu sterowania ruchem kolejowym.

Zakres kontraktu z PKPPolskie Linie Kolejowe S.A. obejmował dostawę, instalację, testy i uruchomieniesystemu sterowania ruchem kolejowym BOMBARDIER INTERFLO 450, obejmującego częśćpokładową i przytorową. W ramach projektu istniejący system sterowania ruchem byłmodernizowany do standardu ERTMS Poziomu 2 bez zakłóceń w prowadzonych pracachprzewozowych. Linia E30 objęta jest programem modernizacji paneuropejskichkorytarzy transportowych, mającym na celu zapewnienie ich interoperacyjności. Wzwiązku z tym, że modernizowany odcinek linii E30 stanowi połączenie zzachodnią granicą Polski, prace były koordynowane z niemieckimi przewoźnikamikolejowymi.

Instalacja pierwszegosystemu ERTMS Poziomu 2 w Polsce wymagała uzyskania szeregu istotnych zezwoleń.W pierwszej połowie roku Bombardier, jako pierwszy dostawca w Polsce, uzyskałzezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji dla pokładowego systemu EBI Cab 2000i jest jedynym dostawcą, który posiada takie zezwolenie na stosowanie urządzeńpokładowych ERTMS z narodowym systemem sterowania ruchem kolejowym w Polsce (SHP-STM).

?Jako pionierzy w dziedzinie technologii sterowaniaruchem kolejowym, z wielką przyjemnością ogłaszamy zakończenie realizacji tegoprojektu dla naszego bliskiego partnera, PKP PLK. Jest to początek większychmożliwości i oczekiwań w zakresie efektywnego podróżowania przez Polskę zwykorzystaniem wzajemnie połączonych systemów transportowych. Ponadto, stanowion odzwierciedlenie naszej unikalnej znajomości rynku sterowania ruchemkolejowym w Polsce? ? mówi Sławomir Nalewajka, Prezes Spółek Dywizji RailControl Solutions, Bombardier Transportation w Polsce.

Rozwiązania ERTMS Bombardiera są eksploatowane w 3000 pojazdów szynowych orazdostarczane na ponad 29000 km torów na całym świecie. W Polscerozwiązania z rodziny systemów BOMBARDIER INTERFLO 450 są obecnie instalowane wramach innych projektów, w tym na kolejnym odcinku linii E30, na linii E65 orazPomorskiej Kolei Metropolitalnej.


Komentarze