Bombardier zakończył dostawę ERTMS Poziomu 2 na odcinku linii E30
BombardierTransportation zakończył dostawę Europejskiego Systemu Zarządzania RuchemKolejowym (ERTMS) Poziomu 2 na odcinek Legnica-Węgliniec-Bielawa Dolna liniiE30. Tym samym Bombardier jako pierwszy w Polsce zakończył wdrażanie nowej europejskiejtechnologii dla krajowego systemu sterowania ruchem kolejowym.
Zakres kontraktu z PKPPolskie Linie Kolejowe S.A. obejmował dostawę, instalację, testy i uruchomieniesystemu sterowania ruchem kolejowym BOMBARDIER INTERFLO 450, obejmującego częśćpokładową i przytorową. W ramach projektu istniejący system sterowania ruchem byłmodernizowany do standardu ERTMS Poziomu 2 bez zakłóceń w prowadzonych pracachprzewozowych. Linia E30 objęta jest programem modernizacji paneuropejskichkorytarzy transportowych, mającym na celu zapewnienie ich interoperacyjności. Wzwiązku z tym, że modernizowany odcinek linii E30 stanowi połączenie zzachodnią granicą Polski, prace były koordynowane z niemieckimi przewoźnikamikolejowymi.
Instalacja pierwszegosystemu ERTMS Poziomu 2 w Polsce wymagała uzyskania szeregu istotnych zezwoleń.W pierwszej połowie roku Bombardier, jako pierwszy dostawca w Polsce, uzyskałzezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji dla pokładowego systemu EBI Cab 2000i jest jedynym dostawcą, który posiada takie zezwolenie na stosowanie urządzeńpokładowych ERTMS z narodowym systemem sterowania ruchem kolejowym w Polsce (SHP-STM).
?Jako pionierzy w dziedzinie technologii sterowaniaruchem kolejowym, z wielką przyjemnością ogłaszamy zakończenie realizacji tegoprojektu dla naszego bliskiego partnera, PKP PLK. Jest to początek większychmożliwości i oczekiwań w zakresie efektywnego podróżowania przez Polskę zwykorzystaniem wzajemnie połączonych systemów transportowych. Ponadto, stanowion odzwierciedlenie naszej unikalnej znajomości rynku sterowania ruchemkolejowym w Polsce? ? mówi Sławomir Nalewajka, Prezes Spółek Dywizji RailControl Solutions, Bombardier Transportation w Polsce.
Rozwiązania ERTMS Bombardiera są eksploatowane w 3000 pojazdów szynowych orazdostarczane na ponad 29000 km torów na całym świecie. W Polscerozwiązania z rodziny systemów BOMBARDIER INTERFLO 450 są obecnie instalowane wramach innych projektów, w tym na kolejnym odcinku linii E30, na linii E65 orazPomorskiej Kolei Metropolitalnej.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze