Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bliżej prędkości 250 km/h! Jest projekt rozporządzenia

inforail
06.06.2018 10:21
0 Komentarzy

Podniesieniedopuszczalnej prędkości pociągów w Polsce do 250 km/h zakłada opublikowany wśrodę projekt zmiany rozporządzenia w sprawie ogólnych warunków prowadzeniaruchu kolejowego i sygnalizacji.

Obecne obowiązujące regulacje przewidują maksymalną prędkośćpociągów poruszających się po magistralach kolejowych równą 200 km/h.

Resort wyjaśnia w uzasadnieniu, że w Polsce prowadzenieruchu z prędkością powyżej 160 km/h z wykorzystaniem systemu ERTMS/ETCS odbywasię od kilku lat.

„Aktualnie pociągi kursują z prędkością maksymalną 200km/h, jednakże istnieją plany wprowadzenia na linii kolejowej nr 4 (CentralnaMagistrala Kolejowa) prędkości rzędu 230/250 km/h. Wprowadzenie takichprędkości wymaga przygotowań na wielu płaszczyznach, również dostosowaniaprzepisów dotyczących prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji” – czytamyw uzasadnieniu.

Według resortu najważniejszą zmianą jest usunięcie przepisuo pierwszeństwie niektórych konkretnych sygnałów nad wskazaniami pulpitupokładowego systemu ERTMS/ETCS.Po zmianie rozporządzenia zasadą będzie, żemaszynista prowadzi pociąg przede wszystkim w oparciu o wskazania systemuERTMS/ETCS. W projekcie zrezygnowano ponadto z oznaczania na szlaku ograniczeńprędkości do 160 km/h lub wyższych.

Jak informuje resort jednocześnie na ostatnim etapie praclegislacyjnych jest projekt zmiany rozporządzenia ministra infrastrukturyzmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinnyodpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie.

Według ministerstwa infrastruktury podniesienie prędkościprzyczyni się do skrócenia czasów przejazdów, zwiększenia ilości przewożonychpasażerów i towarów oraz uatrakcyjnienia transportu kolejowego jako środkakomunikacji dalekobieżnej.


Komentarze