Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bliski koniec wagonów 609A?

inforail
02.11.2022 13:45
0 Komentarzy

W sprawie wagonów typu 609A nie mamy dobrych wieści – alarmują Składy Wagonowe (https://www.facebook.com/SkladyWagonowe).

Obecnie kursują tylko dwa pojazdy tej serii.

Bez wykonawcy moderniZacji

Składy Wagonowe przypominają, że w ostatnim czasie nie kursowały one na planowych połączeniach TLK lecz były dołączane do pociągów ewakuacyjnych / humanitarnych w związku z wojną na Ukrainie. Niemniej jednak odchodzą do lamusa tak samo jak 112Ag.

Ostatnie dwa czynne egzemplarze zaczną tracić ważność świadectwa i wypadnie im kolejny termin P5, mowa o następujących numerach:

50 51 82-78 048-4 BD4osuv, ostatnia P5 NEWAG: 31.10.2002

50 51 82-78 049-2 BD4osuv, ostatnia P5 NEWAG: 30.11.2002

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

PKP Intercity podejmowały próby znalezienia wykonawcy napraw P5 tych wagonów, było jednak drogo.

Przypomnijmy, że oferty w ostatnim postępowaniu złożyło dwóch Wykonawców: Konsorcjum firm: COMPREMUM S.A.– lider konsorcjum oraz Mag-Train Sp. – członek konsorcjum (obecnie TRANSTRAIN Sp. z o.o.) oraz H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.. Oferta z najniższą ceną, tj. oferta H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. o wartości brutto 95 553 780,00 zł, netto 77 686 000,00 zł, jest wyższa o 43,57%, tj. o kwotę brutto 28 998 480,00 zł, netto 23 576 000,00 zł, od kwoty, którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, wynoszącej brutto 66 555 300,00 zł, netto 54 110 000,00 zł.
Druga w kolejności pod względem ceny oferta, tj. oferta Konsorcjum COMPREMUM S.A. oraz Mag-Train Sp. z o.o. (obecnie TRANSTRAIN Sp. z o.o.) o wartości brutto 107 211 720,00 zł, netto 87 164 000,00 zł, jest wyższa o 61,09%, tj. o kwotę brutto 40 656 420,00 zł, netto 33 054 000,00 zł, od kwoty, którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Ze względu na okoliczność, iż oferta z najniższą ceną znacznie przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, Zamawiający odstąpił od badania i oceny ofert w celu wyboru oferty najkorzystniejszej i postanowił unieważnić postępowanie.

Komentarze