Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bezkolizyjne skrzyżowanie zastąpi uciążliwy przejazd kolejowy w Lublińcu

inforail
30.12.2021 15:45
0 Komentarzy
Najdalej za sześć lat uciążliwy dla kierowców przejazd kolejowy w Lublińcu (Śląskie) ma być zastąpiony bezkolizyjnym, dwupoziomowym skrzyżowaniem.

W czwartek (30 grudnia 2021 roku) podpisano list intencyjny dotyczący współpracy kolei i samorządu w przygotowaniach do tej szacowanej na ok. 80 mln zł inwestycji.

160 pociągów na dobę

Chodzi o skrzyżowanie uczęszczanej ulicy Częstochowskiej w Lublińcu z dwiema liniami kolejowymi: Kielce–Fosowskie (linia nr 61) i Kalety-Wrocław Mikołajów (linia nr 143). Przejeżdża tamtędy ok. 160 pociągów na dobę, co – przy zamkniętym przejeździe kolejowym – powoduje utrudnienia w ruchu drogowym.

„Obecny przejazd w poziomie szyn stanowi duże utrudnienie komunikacyjne dla mieszkańców Lublińca i wszystkich odwiedzających te okolice” – wskazują przedstawiciele lublinieckiego samorządu, podkreślając, iż planowana inwestycja zwiększy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym, usprawni komunikację drogową oraz skróci czas przejazdu na drugą stronę miasta.

List intencyjny w sprawie współpracy przy budowie w tym miejscu bezkolizyjnego skrzyżowania kolejowo–drogowego podpisali w czwartek samorządowcy oraz reprezentanci spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. W ciągu najbliższych dwóch lat ma powstać dokumentacja techniczna przedsięwzięcia, zaś współpraca stron obejmie także przygotowania do uzyskania wszelkich niezbędnych zgód i pozwoleń oraz realizacji robót budowlanych.

„Sygnatariusze listu liczą, że dzięki współpracy i pozyskaniu środków zewnętrznych inwestycję uda się zrealizować do 2027 roku” – poinformowano na oficjalnym profilu Miasta Lubliniec w portalu społecznościowym. Burmistrz Lublińca Edward Maniura zapowiedział, że opracowywanie dokumentacji przedsięwzięcia rozpocznie się niezwłocznie. Inwestycja ma objąć nie tylko budowę bezkolizyjnego skrzyżowania (wiaduktu), ale także prace w obszarze przyległego układu drogowego. Pod wiaduktem ma być droga, chodnik i ścieżka rowerowa.(PAP)

Komentarze