Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bez ograniczeń prędkości dla pociągów pod Malborkiem

inforail
15.05.2025 13:30
0 Komentarzy

Najszybsze pociągi ponownie pojadą z prędkością do 160 km/h na odcinku linii kolejowej nr 9 między Mleczewem a Malborkiem.

PKP PLK wzmocnią nasyp na ważnej trasie łączącej stolicę z Trójmiastem. Podpisano umowę na realizację prac o wartości ponad 33 mln zł netto ze środków własnych PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Rozkład jazdy:

  1. Na jakim odcinku linii kolejowej nr 9 planowane jest wzmocnienie nasypu i jakie prace obejmą modernizację?
  2. Jakie prędkości osiągną pociągi pasażerskie i towarowe po zakończeniu prac modernizacyjnych na odcinku między Mleczewem a Malborkiem?
  3. Kto odpowiada za przygotowanie dokumentacji projektowej i realizację prac budowlanych oraz kiedy planowane jest zakończenie inwestycji?

Prace przy nasypie

Wzmocnienie nasypu linii kolejowej nr 9 Warszawa Wschodnia – Gdańsk Główny, na odcinku między Mleczewem a Malborkiem (woj. pomorskie), to jedno z zadań realizowanych w ramach projektu pn. „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej – etap II”. Powodem osiadania nasypu na zmodernizowanej w latach 2008-2015 trasie była przede wszystkim zmiana warunków gruntowo-wodnych.

Prace obejmą odcinek o długości około 400 metrów. Wzmocniona zostanie podstawa nasypu kolejowego dla obu torów. Zaplanowano także wymianę szyn na odcinku objętym pracami, profilowanie skarpy oraz regulację sieci trakcyjnej. Tym samym zminimalizowana zostanie możliwość osiadania nawierzchni kolejowej oraz zabezpieczona zostanie stateczność nasypu na trudnym, podmokłym terenie. Nie przewidujemy istotnych zmian w komunikacji – prace będą wykonywane przy zachowaniu ruchu pociągów na obu torach.

Realizacja zadania pozwoli na zlikwidowanie ograniczeń prędkości. Najszybsze pociągi pasażerskie ponownie pojadą z prędkością do 160 km/h (zamiast do 100 km/h po torze nr 1 i do 40 km/h po torze nr 2), a składy towarowe z prędkością do 120 km/h (zamiast do 60 km/h po torze nr 1 i do 40 km/h po torze nr 2).

Za przygotowanie dokumentacji projektowej i realizację prac budowlanych odpowiadać będzie Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe Sp. z o.o. z Gdańska. Wartość robót to 33,1 mln zł netto (40,7 mln zł brutto) ze środków własnych PLK SA. Zakończenie prac planowane jest w I kwartale 2026 r.

Komentarze