Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Beskidzkie Sprintery i kursy do Krakowa w nowym rozkładzie jazdy

inforail
02.12.2020 08:45
0 Komentarzy

Koleje Śląskie o 10 proc. zwiększą tzw. pracę eksploatacyjną od rozkładu jazdy wprowadzanego 15 grudnia br. – poinformował prezes spółki Aleksander Drzewiecki.

W tym roku przewoźnik przejedzie swoimi pociągami łącznie 7,4 mln km, w przyszłym roku będzie to 8,2 mln km.

Nowe kursy do Krakowa

Uruchomienie nowych połączeń do Krakowa, czasowe przywrócenie kursów na remontowanej trasie do Wisły oraz weekendowa oferta skomunikowanych pociągów przyspieszonych w góry – to najważniejsze zmiany w nowym rozkładzie jazdy Kolei Śląskich, który wejdzie w życie 13 grudnia br.

Jak przekazał rzecznik Kolei Śląskich Tomasz Musioł, 13 grudnia, czyli data wejścia w życie nowego rozkładu jazdy na całej sieci kolejowej w kraju, to dla tego przewoźnika data m.in. rozpoczęcia regularnego kursowania pociągów Kolei Śląskich na trasie Katowice – Kraków – Katowice (cztery pary na dobę). Głównymi ograniczeniami są nadal trwające prace i modernizacje prowadzone w sporej części woj. śląskiego.

Do najważniejszych zmian należy przywrócenie ruchu w pełnej relacji S6 Katowice – Wisła Głębce na czas zimowego wstrzymania prac modernizacyjnych oraz zakończenie modernizacji infrastruktury kolejowej na odcinku Zawiercie – Częstochowa trasy S1 Kolei Śląskich Częstochowa – Gliwice.

Beskidzkie Sprintery

KŚ wprowadzą też pociągi „Beskidzki Sprinter”, które zastąpią dotychczasową ofertę pociągów przyspieszonych. „Pociągi o poranku będą rozpoczynać bieg w większych miastach północnej oraz centralnej części regionu. Dojadą natomiast w atrakcyjne turystycznie regiony południowej części woj. śląskiego oraz do Zakopanego. Będzie to kompleksowa oferta sześciu par połączeń, zapewniająca bezpośrednią podróż w niemal każdej relacji, natomiast skomunikowanie poszczególnych pociągów w stacji Katowice umożliwi podróż o każdej porze w dowolnej konfiguracji” – zapewnił Musioł.

Prace torowe  

Zakończenie modernizacji linii kolejowej nr 1 na odcinku Zawiercie – Częstochowa (jeszcze do końca roku potrwają prace na stacji Myszków) umożliwi skrócenie czasu jazdy na odcinku trasy S1 Katowice – Częstochowa poniżej 90 min. dla pociągów osobowych i poniżej 70 min. dla przyspieszonych. Zostaną uruchomione nowe pociągi przyspieszone dowożące do Zagłębia i Katowic na godz. 9., a także odwożące po godz. 14. oraz 18.

Przez cały rok kontynuowana będzie modernizacja stacji Dąbrowa Górnicza oraz Dąbrowa Górnicza Gołonóg. W miarę poprawy przepustowości w rejonie tych stacji zwiększana ma być liczba bezpośrednich połączeń z Tychów Lodowiska w kierunku Zagłębia i odwrotnie. Docelowo bezpośrednie pociągi mają być uruchamiane co godzinę w każdą stronę.

KŚ deklarują też poprawę skomunikowań na stacji Lubliniec oraz zwiększenie liczby połączeń na trasie Częstochowa – Lubliniec – Częstochowa (co 2 godziny od rana do wieczora przez wszystkie dni tygodnia). Ponadto na różnych odcinkach linii S8 Kluczbork – Lubliniec – Katowice – Oświęcim będą prowadzone prace torowe, które będą powodowały doraźne utrudnienia.

Na linii S5 Katowice – Bielsko-Biała – Zwardoń rozkład jazdy ułożono tak, aby pociągi na odcinku Bielsko-Biała – Żywiec mogły pełnić funkcję kolei miejskiej, kursującej w godzinach szczytu z częstotliwością co ok. 30 min, natomiast poza nimi – co 60 min. Przez cały 2021 r. kontynuowana będzie modernizacja stacji Czechowice-Dziedzice, wiążąca się z bieżącymi utrudnieniami.

Honorowanie biletów

W całym okresie obowiązywania nowego rozkładu jazdy wypracowane zostało honorowanie biletów Kolei Śląskich w pociągach IC Hutnik Bielsko-Biała Główna 3:54 – Katowice 4:52 oraz IC Hutnik 5421 Katowice 23:25 – Bielsko-Biała Główna 00:27 (konieczne będą miejscówki). Pociągi te na odcinku Katowice – Goczałkowice będą obsługiwały wszystkie przystanki osobowe.

Wraz z nowym rozkładem jazdy pociągi wrócą na linię S6 Katowice – Wisła Głębce (w tym roku wyremontowano część linii do Skoczowa, od marca prace wrócą na odcinek od Skoczowa). Modernizacja linii Zabrzeg – Czechowice-Dziedzice oznaczać będzie brak możliwości obsługi przystanków i znaczne ograniczenie przepustowości – z tego względu uruchomienie pociągów Cieszyn – Czechowice-Dziedzice oraz Cieszyn – Katowice nie będzie możliwe.

Na liniach S7 oraz S71 Katowice – Rybnik – Chałupki – Bohumin – wszystkie kursy będą obsługiwane przez Koleje Śląskie (dotąd wybrane uruchamiało Polregio). Na trasie oferta ma zostać zoptymalizowana i zwiększona.(PAP)

Komentarze