Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Będzie elektryfikacja linii Chabówka – Nowy Sącz

inforail
12.01.2022 09:45
0 Komentarzy
PKP Polskie Linie Kolejowe rozstrzygnęły przetargi na budowę czterech podstacji trakcyjnych, niezbędnych do elektryfikacji linii Chabówka – Nowy Sącz wchodzącej w skład nowej trasy Podłęże – Piekiełko.

Łączny koszt tych zadań to ponad 197 mln zł.

Elektryfikacja i nowy odcinek

W skład przygotowywanego połączenia kolejowego zwanego potocznie „Podłęże – Piekiełko” wchodzi trasa nr 104 Chabówka – Nowy Sącz, która zostanie zmodernizowana i zelektryfikowana oraz nowy odcinek łączący Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną.
Podstacje trakcyjne – niezbędne do elektryfikacji kolei – będą zbudowane na linii Chabówka – Nowy Sącz (nr 104). Rozstrzygnięte postępowania przetargowe dotyczą opracowania dokumentacji projektowej i wybudowania czterech podstacji trakcyjnych w miejscowościach: Przymłynie, Mszana Dolna, Pisarzowa oraz Limanowa.
Zgodnie z informacjami zamieszczonymi na platformie zakupowej PKP PLK, najkorzystniejszą ofertę na nowe podstacje trakcyjne Mszana Dolna oraz Przymłynie przedstawiło konsorcjum firm: Zakład Wykonawstwa Sieci Elektrycznych Rzeszów (lider) i Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie (partner). Cenę za pierwszą z nich określono na ponad 50,3 mln zł, a drugą – blisko 44,3 mln zł.

Z kolei przetarg na budowę nowych podstacji trakcyjnych Pisarzowa i Limanowa wygrała firma Trakcja SA w Warszawie z ceną ponad 102,8 mln zł.

Podstacja trakcyjna to obiekt elektroenergetyczny, zasilany z zewnętrznego systemu, którego podstawowym zadaniem jest zasilanie kolejowej sieci trakcyjnej na określonym odcinku linii.
Jak informowała w zeszłym roku PLK, cały czas trwają prace w ramach pierwszego etapu inwestycji „Podłęże – Piekiełko”. Opracowywana jest dokumentacja projektowa modernizacji linii kolejowej Chabówka – Nowy Sącz oraz budowy nowej trasy.

Przedsięwzięcie potocznie nazywane „Podłęże – Piekiełko” zakłada wybudowanie 58 km nowej linii kolejowej, która zacznie się we wsi Podłęże w gm. Niepołomice i skieruje na południe. W miejscowości Szczyrzyc linia się rozgałęzi i będzie biec na wschód do miejscowości Tymbark (linia 622) i na zachód do miejscowości Mszana Dolna (linia 623). W tych miejscowościach nowa linia połączy się z istniejącą 75-kilometrową linią Chabówka – Nowy Sącz (linia 104), która zostanie zmodernizowana.
Z analiz wynika, że realizacja projektu „Podłęże – Piekiełko” umożliwi wygodne i bezpieczne podróżowanie na trasie Kraków – Zakopane, w czasie krótszym niż dwie godziny, a na odcinku Kraków Główny – Nowy Sącz, poniżej godziny.(PAP)

Komentarze