Będzie elektryfikacja linii Chabówka – Nowy Sącz
PKP Polskie Linie Kolejowe rozstrzygnęły przetargi na budowę czterech podstacji trakcyjnych, niezbędnych do elektryfikacji linii Chabówka – Nowy Sącz wchodzącej w skład nowej trasy Podłęże – Piekiełko.
Łączny koszt tych zadań to ponad 197 mln zł.
Elektryfikacja i nowy odcinek
W skład przygotowywanego połączenia kolejowego zwanego potocznie „Podłęże – Piekiełko” wchodzi trasa nr 104 Chabówka – Nowy Sącz, która zostanie zmodernizowana i zelektryfikowana oraz nowy odcinek łączący Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną.
Podstacje trakcyjne – niezbędne do elektryfikacji kolei – będą zbudowane na linii Chabówka – Nowy Sącz (nr 104). Rozstrzygnięte postępowania przetargowe dotyczą opracowania dokumentacji projektowej i wybudowania czterech podstacji trakcyjnych w miejscowościach: Przymłynie, Mszana Dolna, Pisarzowa oraz Limanowa.
Zgodnie z informacjami zamieszczonymi na platformie zakupowej PKP PLK, najkorzystniejszą ofertę na nowe podstacje trakcyjne Mszana Dolna oraz Przymłynie przedstawiło konsorcjum firm: Zakład Wykonawstwa Sieci Elektrycznych Rzeszów (lider) i Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie (partner). Cenę za pierwszą z nich określono na ponad 50,3 mln zł, a drugą – blisko 44,3 mln zł.
Z kolei przetarg na budowę nowych podstacji trakcyjnych Pisarzowa i Limanowa wygrała firma Trakcja SA w Warszawie z ceną ponad 102,8 mln zł.
Podstacja trakcyjna to obiekt elektroenergetyczny, zasilany z zewnętrznego systemu, którego podstawowym zadaniem jest zasilanie kolejowej sieci trakcyjnej na określonym odcinku linii.
Jak informowała w zeszłym roku PLK, cały czas trwają prace w ramach pierwszego etapu inwestycji „Podłęże – Piekiełko”. Opracowywana jest dokumentacja projektowa modernizacji linii kolejowej Chabówka – Nowy Sącz oraz budowy nowej trasy.
Przedsięwzięcie potocznie nazywane „Podłęże – Piekiełko” zakłada wybudowanie 58 km nowej linii kolejowej, która zacznie się we wsi Podłęże w gm. Niepołomice i skieruje na południe. W miejscowości Szczyrzyc linia się rozgałęzi i będzie biec na wschód do miejscowości Tymbark (linia 622) i na zachód do miejscowości Mszana Dolna (linia 623). W tych miejscowościach nowa linia połączy się z istniejącą 75-kilometrową linią Chabówka – Nowy Sącz (linia 104), która zostanie zmodernizowana.
Z analiz wynika, że realizacja projektu „Podłęże – Piekiełko” umożliwi wygodne i bezpieczne podróżowanie na trasie Kraków – Zakopane, w czasie krótszym niż dwie godziny, a na odcinku Kraków Główny – Nowy Sącz, poniżej godziny.(PAP)
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze