Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bardziej komfortowo w Karkonosze

inforail
15.05.2015 09:27
0 Komentarzy

Za ponad 10 mln zł PKPPolskie Linie Kolejowe S.A. zmodernizowały perony na stacjach Piechowice orazJelenia Góra Zachodnia. Nowe obiekty zwiększają komfort obsługi pasażerów wregionie jeleniogórskim, a przebudowa torów oraz rozjazdów usprawnia przejazdpociągów regionalnych i dalekobieżnych.

Perony po remoncie

Wyremontowane perony wJeleniej Górze Zachodniej oraz w Piechowicach mają nową nawierzchnię, ławkioraz tablice informacyjne. Perony zostały podwyższone, jak również wyposażone wnowy system nagłośnieniowy oraz oświetlenie, co znacząco wpływa na komfort oczekiwaniana pociąg. PLK zadbała także o potrzeby osób o ograniczonej sprawnościruchowej. Wygodny dostęp do peronów zapewniają specjalne pochylnie. Ponadto,zmiana układu torowego, wymiana rozjazdów i regulacja elementów siecitrakcyjnej przyczyniają się do usprawnienia przejazdu pociągów aglomeracyjnych,regionalnych i dalekobieżnych m.in. z Wrocławia czy Jeleniej Góry doSzklarskiej Poręby. Wartość prac, które trwały od października ubiegłego roku,wyniosła ponad 10 mln zł. Wykonano je w ramach Regionalnego ProgramuOperacyjnego.

Z myślą o turystach

Linia z Jeleniej Góry doSzklarskiej Poręby to typowo górska trasa, chętnie uczęszczana przezmieszkańców oraz turystów, wybierających kolej jako wygodny środek transportu wKarkonosze i Góry Izerskie, na piesze i rowerowe wędrówki lub zimowy odpoczynekna nartach. Pomiędzy Piechowicami a Szklarską Porębą, na odcinku 12 km, pociągpokonuje wysokość 313 m.

Modernizacja peronów nastacjach kolejowych Jelenia Góra Zachodnia i Piechowice wpisuje się wdotychczasowe działania PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. i samorządu,zmierzające do poprawy stanu linii kolejowych w regionie Jeleniej Góry i naterenie województwa dolnośląskiego. Projekt ten jest kontynuacją zakończonej w2013 r. inwestycji pn. ?Modernizacja regionalnej linii kolejowej nr 311 JeleniaGóra ? Szklarska Poręba Górna? o wartości 34 mln zł, z czego ponad 21 mln złpochodziło ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego dla WojewództwaDolnośląskiego na lata 2007-2013. Modernizacją objęto wówczas ponad 12 kmtorów, wymieniono rozjazdy pomiędzy stacjami Piechowice i Szklarska PorębaGórna, wyremontowano mosty oraz przejazdy kolejowo-drogowe.

Szybciej

Pełne wykorzystaniepołączeń kolejowych do Szklarskiej Poręby możliwe jest również dziękimodernizacji linii nr 274 Wrocław ? Jelenia Góra. W ostatnich latach PLK wydałana ten cel ponad 400 mln zł. Głównym efektem inwestycji jest skrócenie czasuprzejazdu pociągów ze stolicy Dolnego Śląska do Jeleniej Góry z ponad 3,5 h donieco ponad 2 h.

Komentarze