Baltic Express z wagonem sypialnym. Dziś po raz pierwszy
15 kwietnia 2025 roku po raz pierwszy z Pragi do Gdyni wyruszył nocny pociąg z wagonem sypialnym. Praga zyskała tym samym kolejne komfortowe nocne połączenie – tym razem z Trójmiastem, czyli Gdańskiem, Sopotami i Gdynią.
Dotychczasowy pociąg nocny EC 461 Baltic Express relacji Gdynia – Praga po raz pierwszy miał dziś w składzie wagon sypialny z Polski. Z kolei dziś wieczorem wagon sypialny wyruszy z Pragi do Gdyni w składzie pociągu EC 460 Baltic Express.
Rozkład jazdy:
- Jakie udogodnienia oferuje wagon sypialny w pociągu Baltic Express relacji Praga – Gdynia?
- Jakie miasta w Polsce i Czechach obsługuje pociąg Baltic Express oprócz Trójmiasta i Pragi?
- Jakie inne nocne połączenia z wagonami sypialnymi oferują České dráhy we współpracy z partnerami zagranicznymi?
Wygoda podróży przez całą noc
Wagon sypialny będzie obsługiwany przez PKP Intercity, a jego kursowanie przewidziano – jak na razie – testowo do końca sierpnia. Pasażerowie mają do dyspozycji do 24 miejsc w komfortowych przedziałach sypialnych, przystosowanych dla 1–3 osób, z własnym kącikiem sanitarnym i pełnym serwisem typowym dla wagonów tego typu. Dodatkowo w pociągu znajduje się prysznic.
Pociąg nocny odjeżdża z Pragi o godzinie 18:51, a do Gdyni dociera o 5:20 rano. W kierunku przeciwnym odjeżdża z Gdyni o 23:13, a w Pradze jest następnego dnia o 9:06.
Baltic Express – nie tylko do Trójmiasta
Baltic Express kursuje cztery razy dziennie w obu kierunkach i łączy nie tylko Pragę z Trójmiastem, ale także z innymi regionami – między innymi z wschodnimi Czechami i miejscowością Lichkov, w pobliżu której znajduje się popularna miejscowość wypoczynkowa Dolní Morava. Pociąg zapewnia także dostęp do wielu ważnych gospodarczo i turystycznie miast w Polsce, takich jak Kłodzko, Wrocław, Poznań i inne.
Podróż z Pragi do Kłodzka trwa niespełna 3 godziny, do Wrocławia 4 godziny, a do Poznania około 6,5 godziny.
Nowoczesność i wygoda
Składy Baltic Express oferują nowoczesne, klimatyzowane wagony 1. i 2. klasy, miejsca dla osób z niepełnosprawnościami, przedziały dla rowerów, gniazda elektryczne oraz szereg innych udogodnień. Na terytorium Czech dostępny jest minibar, natomiast w Polsce kursuje wagon bistro. Dla podróży można skorzystać z promocyjnych biletów Včasná jízdenka Evropa, a dla przejazdów do i z Polski obowiązuje rezerwacja miejsc.
Inne połączenia z Polski
Z Pragi, Pardubic, Ołomuńca oraz południowych Czech funkcjonują także inne bezpośrednie połączenia do Polski przez Ostrawę. Pociągi EuroCity i EuroNight kursują między innymi do Katowic, Krakowa, Przemyśla oraz Warszawy.
Oferta nocnych połączeń ČD
České dráhy, we współpracy z partnerami zagranicznymi, oferują również nocne połączenia z wagonami sypialnymi lub kuszetkami z Pragi do Zurychu, Warszawy, Koszyc i Budapesztu. Pociągi te zatrzymują się także w atrakcyjnych turystycznie miejscowościach, takich jak Kraków czy Poprad-Tatry.
Ponadto ČD stanowią ważnego partnera dla nocnych pociągów tranzytowych kursujących m.in. z Budapesztu, Grazu i Wiednia do Berlina i Warszawy czy z Warszawy do Monachium. Stacje Břeclav i Bohumín, obsługiwane przez ČD, należą do najważniejszych europejskich węzłów nocnej komunikacji kolejowej, gdzie przełączane są wagony sypialne i kuszetki między różnymi relacjami.
Więcej informacji o nocnych połączeniach: www.cd.cz/cdnight.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze