Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Baltic Express z nowościami na drugi rok kursowania. Umowa przewoźników przynosi pasażerom szereg udogodnień

inforail
02.12.2025 15:30
0 Komentarzy

Międzynarodowe pociągi Baltic Express, łączące Pragę, Wrocław i polskie wybrzeże Bałtyku, w połowie grudnia świętują pierwszą rocznicę uruchomienia.

Pierwszy rok funkcjonowania połączenia okazał się dużym sukcesem – z usług skorzystały setki tysięcy pasażerów, a zainteresowanie znacząco przekroczyło oczekiwania przewoźników. Z tej okazji České dráhy oraz PKP Intercity przygotowały pakiet nowości, które zaczną obowiązywać wraz z nowym rozkładem jazdy.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie korzyści dla pasażerów przyniesie wprowadzenie wagonu restauracyjnego na całej trasie Baltic Express do Gdyni?
  2. W jaki sposób zmiana trasy i godzin nocnych połączeń EC 460 i EC 461 wpłynie na komfort podróżnych?
  3. Dlaczego zakup biletu z wyprzedzeniem jest szczególnie opłacalny dla osób planujących podróż Baltic Expressem?

Duże zainteresowanie

Zainteresowanie Baltic Expressami w pierwszym roku znacznie przerosło nasze oczekiwania. Widać wyraźnie, że wśród podróżnych jest ogromna potrzeba komfortowego i bezpośredniego połączenia kolejowego w kierunku Polski” – podkreślił Michal Krapinec, prezes i dyrektor generalny Českých drah.

Dodał także:
We współpracy z partnerami z PKP Intercity planujemy dalej rozwijać to połączenie – dodamy nowy wagon restauracyjny, zwiększymy pojemność składu na terytorium Czech i uatrakcyjnimy nocne połączenie z Pragi do Gdańska.”

Wagon restauracyjny na całej trasie do Gdyni

Największą nowością jest wprowadzenie do składów restauracyjnego wagonu ARmpee829, który będzie kursował przez całą trasę aż do Gdyni. Oznacza to, że pasażerowie będą mogli korzystać z pełnej oferty gastronomicznej podczas całej podróży – w menu znajdzie się m.in. tradycyjna czeska svíčková czy klasyczny smažený řízek.

Wagon restauracyjny zapewni dodatkowe 40 miejsc siedzących w przestronnych wnętrzach wyposażonych w komfortowe, skórzane fotele.

Baltic express
Baltic Express

Cztery pary pociągów dziennie

W nowym rozkładzie na trasę wyruszą – tak jak dotąd – cztery pary pociągów Baltic Express każdego dnia.
Na odcinku czeskim składy będą zestawione z pięciu wagonów (sześciu w przypadku połączeń nocnych), w tym wagonu pierwszej klasy PKP Intercity. We Wrocławiu dołączane będą kolejne wagony polskiego przewoźnika.

Pociągi oferują nowoczesny standard podróży – klimatyzację, gniazdka elektryczne oraz wygodne, ergonomiczne fotele.

Nowa trasa i zmienione godziny połączeń nocnych

Znaczące zmiany obejmą nocne połączenia EC 460 oraz EC 461. Na odcinku Bydgoszcz–Tczew będą one kursować nową trasą przez Toruń, Iławę i Malbork.

  • EC 460 przyjedzie do Gdańska o 5:19, około pół godziny później niż dotychczas – ma to zapewnić bardziej dogodny poranek i lepsze skomunikowanie w Trójmieście.
  • EC 461, ostatni pociąg wieczorny z Polski, odjedzie z Gdańska już o 22:30, czyli ponad godzinę wcześniej niż dotychczas.

České dráhy prowadzą także rozmowy z PKP Intercity w sprawie sezonowego wydłużenia pociągów do innych nadmorskich miejscowości.

Kup bilet wcześniej – zapłacisz mniej

Przewoźnicy podkreślają, że podróżni mogą sporo zaoszczędzić, kupując bilety z wyprzedzeniem.

  • Z Pragi nad Bałtyk można dojechać już za 722 CZK,
  • natomiast bilety do Wrocławia zaczynają się od 374 CZK.

W nocnych składach dostępne są wagony sypialne. Dopłata za miejsce w trzyosobowym przedziale kosztuje 747 CZK, bez względu na długość trasy.
Pasażerowie mają zapewniony zestaw higieniczny, pakiet powitalny z poczęstunkiem oraz śniadanie, dostępne w wersji słonej lub słodkiej.

Rezerwacja miejsca jest darmowa przy zakupie biletu online – i obowiązkowa na odcinku polskim.

Baltic Express z potencjałem na kolejne lata

Po pierwszym roku kursowania Baltic Expressów przewoźnicy jednoznacznie oceniają projekt jako sukces. Połączenie zyskało dużą popularność, a nowe udogodnienia mają tę pozycję jeszcze wzmocnić.

Michal Krapinec podsumował:
Baltic Expressy pokazały, że bezpośrednie połączenie między naszymi krajami ma ogromny potencjał. Chcemy je wzmacniać i konsekwentnie rozwijać.”

Drugi rok funkcjonowania Baltic Express zapowiada się więc jeszcze korzystniej dla podróżnych wybierających kolej na trasie między Pragą, Wrocławiem a polskim Wybrzeżem.

Komentarze