Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Aż cztery oferty na naprawę główną PowerPack-ów w pojazdach SA139 POLREGIO

inforail
30.10.2025 12:30
0 Komentarzy

POLREGIO S.A. otworzyło oferty w postępowaniu przetargowym dotyczącym naprawy głównej czterech jednostek napędowych PowerPack 6H1800 R85L produkcji MTU Friedrichshafen GmbH, wykorzystywanych w pojazdach spalinowych typu 223M serii SA139-022 oraz SA139-026.

Postępowanie obejmuje realizację kompleksowych napraw głównych czterech PowerPacków, które stanowią serce napędu popularnych w Polsce autobusów szynowych serii SA139. W ramach zamówienia wybrany wykonawca będzie odpowiedzialny za przywrócenie pełnej sprawności technicznej jednostek zgodnie z wymaganiami producenta MTU oraz przepisami dotyczącymi odbioru technicznego.

Rozkład jazdy:

  1. Ilu wykonawców złożyło oferty w przetargu na naprawę silników PowerPack w pojazdach SA139 należących do POLREGIO?
  2. Jaka była najniższa zaoferowana cena i która firma ją przedstawiła?
  3. Jaką kwotę POLREGIO przeznaczyło na sfinansowanie zamówienia i które oferty mieszczą się w tym budżecie?

Oferty i ich wartość

Z dokumentu „Informacja z otwarcia ofert” wynika, że do przetargu zgłosiły się cztery podmiotyinformacja_z_otwarcia_ofert:

  • Bücker + Essing GmbH (Niemcy, Lingen) – 548 990,64 PLN,
  • Moto Solid Plus Sp. z o.o. (Lublin) – 1 828 911,60 PLN,
  • PETER RENZ Sp. z o.o. (Grójec) – 1 913 277,30 PLN,
  • Autoryzowany Serwis Obsługi DTS-Szubin Sp. z o.o. (Szubin Wieś) – 3 528 876,88 PLN.

Najtańszą propozycję złożyła niemiecka spółka Bücker + Essing GmbH, której oferta opiewa na niespełna 549 tys. zł brutto. To kilkukrotnie mniej niż propozycje pozostałych wykonawców.

Oferty na naprawę Power Packów
Oferty na naprawę Power Packów

Środki przeznaczone na realizację zamówienia

Z informacji o kwocie przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia wynika, że POLREGIO zabezpieczyło środki na poziomie około 2 mln zł brutto, co oznacza, że wszystkie oferty – z wyjątkiem najdroższej – mieszczą się w budżecie przewoźnikainformacja_z_otwarcia_ofert.

Kolejny krok – analiza ofert

Po otwarciu ofert POLREGIO przystąpi do analizy dokumentacji i oceny zgodności z wymaganiami zawartymi w Specyfikacji Warunków Zamówienia. Zgodnie z procedurą, o wyborze najkorzystniejszej oferty zdecydują kryteria określone w przetargu, przede wszystkim cena i zgodność z wymaganiami technicznymi producenta MTU.

Realizacja zamówienia pozwoli utrzymać wysoki poziom niezawodności taboru spalinowego serii SA139, eksploatowanego na trasach regionalnych w wielu województwach. Dzięki naprawom głównym jednostki PowerPack zyskają pełną sprawność, co przełoży się na poprawę bezpieczeństwa i komfortu pasażerów.

Komentarze