Aż 537 wagonów sypialnych i kuszetek dla Kolei Kazachstanu; od Stadlera
Koleje Federalne Kazachstanu i Stadler podpisali trzy długoterminowe umowy na dostawę 537 wagonów sypialnych i z miejscami do leżenia, w tym 20-letnią umowę serwisową.
Kontrakty te wynikają z podpisanej pod koniec 2021 roku umowy o strategicznym partnerstwie.
Olbrzymie zamówienie
Całkowity kontrakt obejmuje produkcję i serwis wagonów sypialnych i z miejscami do leżenia, o łącznej wartości 2,3 mld euro. Kontrakt obejmuje również transfer technologii ze Szwajcarii do Kazachstanu oraz nabycie lokalnego zakładu produkcyjnego w Astanie, zatrudniającego około 100 pracowników.
Stopniowy transfer technologii, szkolenie lokalnego personelu w innych zakładach Stadlera, a także współpraca z lokalnymi dostawcami i uczelniami technicznymi stanowią podstawę tej międzynarodowej współpracy. Dostawy wszystkich wagonów sypialnych i z miejscami do leżenia nastąpią do 2030 roku i istnieje możliwość dodatkowych zamówień na kontynuację modernizacji taboru KTZ.
„Cieszymy się na tę długoterminową współpracę z KTZ i dostarczanie naszych najnowocześniejszych technologii i kompetencji kolei w Kazachstanie. Dzięki temu projektowi Stadler wejdzie na nowy rynek i rozszerzy swoją obecność geograficzną w krajach WNP. Wierzymy, że dzięki naszym innowacyjnym produktom i wiedzy specjalistycznej możemy pomóc przenieść transport publiczny w Kazachstanie na wyższy poziom” – powiedział Peter Spuhler, prezes zarządu Stadler.
Umowa na dostawę obejmuje nowoczesne wagony sypialne i z miejscami do leżenia w czterech różnych typach: 234 wagony sypialne po 40 miejsc każdy; 233 wagony pasażerskie sypialne z kuszetką po 58 miejsc każdy; 35 wagonów pasażerskich, każdy z 18 miejscami siedzącymi, dla personelu i dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej; 35 wagonów pasażerskich. Nowy tabor przeznaczony jest do jazdy w dzień iw nocy na zelektryfikowanych i niezelektryfikowanych odcinkach krajowych i międzynarodowych linii pasażerskich w Republice Kazachstanu i krajach WNP. Rozstaw torów wynosi 1520 mm, a pociągi mogą osiągnąć maksymalną prędkość 160 km/h.
Standardowy skład składa się z co najmniej piętnastu wagonów. Pociągi mogą pracować w zakresie temperatur od -50 do 45°C. Sam pociąg, jak również harmonogram utrzymania, zostały zaprojektowane tak, aby przez cały okres eksploatacji floty ograniczyć do minimum wpływ na środowisko.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze