Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Aż 537 wagonów sypialnych i kuszetek dla Kolei Kazachstanu; od Stadlera

inforail
14.12.2022 13:45
0 Komentarzy

Koleje Federalne Kazachstanu i Stadler podpisali trzy długoterminowe umowy na dostawę 537 wagonów sypialnych i z miejscami do leżenia, w tym 20-letnią umowę serwisową.

Kontrakty te wynikają z podpisanej pod koniec 2021 roku umowy o strategicznym partnerstwie.

Olbrzymie zamówienie

Całkowity kontrakt obejmuje produkcję i serwis wagonów sypialnych i z miejscami do leżenia, o łącznej wartości 2,3 mld euro. Kontrakt obejmuje również transfer technologii ze Szwajcarii do Kazachstanu oraz nabycie lokalnego zakładu produkcyjnego w Astanie, zatrudniającego około 100 pracowników.
Stopniowy transfer technologii, szkolenie lokalnego personelu w innych zakładach Stadlera, a także współpraca z lokalnymi dostawcami i uczelniami technicznymi stanowią podstawę tej międzynarodowej współpracy. Dostawy wszystkich wagonów sypialnych i z miejscami do leżenia nastąpią do 2030 roku i istnieje możliwość dodatkowych zamówień na kontynuację modernizacji taboru KTZ.

„Cieszymy się na tę długoterminową współpracę z KTZ i dostarczanie naszych najnowocześniejszych technologii i kompetencji kolei w Kazachstanie. Dzięki temu projektowi Stadler wejdzie na nowy rynek i rozszerzy swoją obecność geograficzną w krajach WNP. Wierzymy, że dzięki naszym innowacyjnym produktom i wiedzy specjalistycznej możemy pomóc przenieść transport publiczny w Kazachstanie na wyższy poziom” – powiedział Peter Spuhler, prezes zarządu Stadler.

Umowa na dostawę obejmuje nowoczesne wagony sypialne i z miejscami do leżenia w czterech różnych typach: 234 wagony sypialne po 40 miejsc każdy; 233 wagony pasażerskie sypialne z kuszetką po 58 miejsc każdy; 35 wagonów pasażerskich, każdy z 18 miejscami siedzącymi, dla personelu i dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej; 35 wagonów pasażerskich. Nowy tabor przeznaczony jest do jazdy w dzień iw nocy na zelektryfikowanych i niezelektryfikowanych odcinkach krajowych i międzynarodowych linii pasażerskich w Republice Kazachstanu i krajach WNP. Rozstaw torów wynosi 1520 mm, a pociągi mogą osiągnąć maksymalną prędkość 160 km/h.
Standardowy skład składa się z co najmniej piętnastu wagonów. Pociągi mogą pracować w zakresie temperatur od -50 do 45°C. Sam pociąg, jak również harmonogram utrzymania, zostały zaprojektowane tak, aby przez cały okres eksploatacji floty ograniczyć do minimum wpływ na środowisko.

Komentarze