Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Arenaways razem z Leo Express. Chcą jeździć z Pragi do Wenecji

inforail
12.11.2025 17:30
0 Komentarzy

Włoski przewoźnik Arenaways planuje wspólnie z czeską firmą Leo Express uruchomić nowe bezpośrednie połączenie kolejowe między Pragą a Wenecją.

Zgodnie z dokumentacją przekazaną włoskiemu regulatorowi transportu, na trasie mają kursować dwa pary pociągów dziennie – poranne i wieczorne.

Rozkład jazdy:

  1. Kiedy planowane jest uruchomienie bezpośredniego połączenia kolejowego między Pragą a Wenecją i ile czasu potrwa podróż?
  2. Jak przebiega trasa planowanego pociągu i w jakich miastach przewidziano postoje?
  3. W jaki sposób kapitał hiszpański jest zaangażowany w projekt wspólnego połączenia Arenaways i Leo Express?
Leo Express chce zwiększyć liczbę połączeń do Krakowa do pięciu dziennie.
Pociąg LEO Express

Trasa i rozkład jazdy

Z Pragi pociągi mają wyruszać o 6:06 i 18:06, a po 12 godzinach i 30 minutach jazdy dotrą do stacji Venezia Santa Lucia, położonej w historycznym centrum Wenecji. W przeciwnym kierunku kursy z Włoch zaplanowano na 8:00 i 20:00.

Nowa trasa ma prowadzić przez Czeskie Budziejowice i Linz, a następnie dalej w kierunku Graz, Klagenfurtu i Villachu. Po przekroczeniu granicy włoskiej pociągi będą zatrzymywać się w Udine, Pordenone, Conegliano, Treviso i Venezia Mestre.

Rozpoczęcie połączenia i tabor

Start połączenia planowany jest na grudzień 2027 roku. Przewoźnicy zakładają wykorzystanie klasycznych składów z wagonami 1. i 2. klasy, ciągniętych przez lokomotywę. Pojemność pociągów ma wynosić około 400 pasażerów.

Powrót po latach

Bezpośrednie pociągi między Pragą a Wenecją kursowały już w latach 90., obsługiwane wówczas przez České dráhy. Obecnie podróżni mogą dotrzeć z Pragi do Wenecji z jedną przesiadką – najczęściej w Wiedniu lub Linzu, korzystając z połączeń dziennych albo nocnych.

Współpraca czesko-włoska z hiszpańskim kapitałem

Projekt ma także hiszpański ślad. Obie spółki – Leo Express i Arenaways – są kapitałowo powiązane.
Większościowym właścicielem Leo Express są hiszpańskie koleje państwowe Renfe, natomiast w Arenaways 33-procentowy udział poprzez firmę Longtitude mają również inwestorzy z Hiszpanii.

Współpraca ma połączyć doświadczenie czeskiego przewoźnika w obsłudze tras międzynarodowych z włoskim zapleczem infrastrukturalnym Arenaways, oferując pasażerom nowe, komfortowe połączenie kolejowe łączące stolicę Czech z sercem włoskiej Wenecji.

Komentarze