Aplikacja PKP Intercity będzie rozwijana; bilety międzynarodowe i graficzna rezerwacja
Aplikacje PKP.appka oraz PKPIntercity powstały w celu zapewnienia pasażerom możliwości elastycznego i mobilnego korzystania z usług świadczonych przez spółki Grupy PKP – wynika z odpowiedzi na interpelację poselską.
Jak podał wiceminister aktywów państwowych Maciej Małecki opracowanie i wdrożenie Aplikacji zostało w całości zrealizowane w ramach Grupy PKP, bez udziału wykonawców zewnętrznych.
Usterki i niedogodności
W początkowej fazie wdrożenia aplikacji, jak w każdym złożonym systemie, występowały sporadyczne usterki i niedogodności, w większości dotyczące funkcjonalności połączenia z kontem użytkownika w dotychczasowym systemie e-IC, jednakże niezwłocznie po zidentyfikowaniu błędów, zostały wdrożone aktualizacje, eliminujące zaistniałe problemy i zapewniające odpowiednie wsparcie dla użytkowników – podał wiceminister. PKP S.A. przekazała również zapewnienie, że obecna wersja aplikacji PKPIntercity będzie rozwijana. Planowane jest m.in. wdrożenie możliwości zakupu biletów na połączenia międzynarodowe i udostępnienie nowych udogodnień, w tym zwiększenie liczby pociągów z dostępną graficzną rezerwacją miejsc. Obecnie wybór miejsca ze schematu (podobnie jak w systemie e-IC) dotyczy pociągów kategorii Express InterCity Premium, InterCity obsługiwanych pojazdami PesaDART i Flirt3 oraz pociągów TLK, obsługiwanych składami typu SN84.
Zgodnie z założeniami rozwojowymi, Spółki dążą do zapewnienia integracji ofert różnych przewoźników, nie tylko kolejowych, poprzez umożliwienie klientom zakupu biletu bezpośrednio z wykorzystaniem opracowanych i wdrożonych Aplikacji, jeżeli pozostałe strony rynku transportu publicznego zdecydują się na przystąpienie do stosownych umów. Docelowo, modułem sprzedażowym aplikacji PKP.appka ma być aplikacja PKPIntercity, a PKP.appka będzie pełniła rolę platformy, służącej do zakupu biletów dla klientów wszystkich przewoźników, którzy zdecydują się na podjęcie współpracy, jak również rolę integratora informacji dworcowych.
Spółki zapewniły też, że autorzy systemów są otwarci na informacje zwrotne w zakresie funkcjonalności aplikacji, w związku z tym stworzone zostały dedykowane skrzynki mailowe: [email protected] oraz [email protected], na które każdy pasażer może skierować swoje uwagi oraz propozycje związane z rozwojem aplikacji.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze