Alstom odpowiada w sprawie Pendolino
inforail
28.11.2013 09:36
0 Komentarzy

Alstom odpowiada w sprawie Pendolino
Odnosząc się do nieprawdziwych informacji zawartych w publikacji, która ukazała się na łamach portalu internetowego InfoRail w dniu 25 listopada 2013 r., Alstom Transport jako producent pociągów dużych prędkości, pragnie wyjaśnić na czym polega różnica pomiędzy pojazdami produkowanymi na potrzeby ruchu regionalnego, takimi jak Elf PESY, Flirt Stadlera, czy Impuls Newagu a długodystansowym pociągiem kolei dużych prędkości, jakim jest pojazd ED250 dla PKP Intercity, czyli Pendolino.
Generalnie nie należy porównywać pojazdów zupełnie różnych kategorii i w związku z tym radyklanie różnych sposobów eksploatacji. Jednakże zdecydowaliśmy się na sprostowanie rażąco odbiegających od rzeczywistości informacji podanych w artykule. Główna różnica pomiędzy wymienionymi pociągami polega na tym, że ww. pociągi regionalne nie są taborem typu dużych prędkości, a co za tym idzie nie są pojazdami wielosystemowymi, do jakich zalicza się Pendolino. Pociąg Elf produkowany przez firmę PESA nie musi spełniać takich norm jak Techniczne Specyfikacje Interoperacyjności dla taboru wysokich prędkości (TSI HS). Należy również dodać, że Elf nie posiada certyfikatów TSI (Loc &Pas, PRM, CCS). W przypadku Pendolino takie normy muszą zostać spełnione, a to wiąże się z zupełnie innymi wymogami oraz większymi kosztami produkcji wynikającymi m.in. z rozbudowanego wyposażenia. Pociąg Pendolino jest w pełni interoperacyjny, co oznacza, że jest dostosowany do obsługi nie tylko polskiego systemu sterowania, ale również tych w innych krajach europejskich, takich jak: Niemcy, Austria czy Czechy. Takich możliwości nie posiada żaden z przywołanych w artykule producentów konkurencyjnego taboru.
Odpowiadając na nieprawdziwe stwierdzenie zawarte w artykule, chcemy również sprostować błędną informację dotyczącą przyspieszenia Pendolino, które jest wyższe niż podana w artykule wartość. Po pierwsze, pociąg długodystansowy, ma o wiele większy zapas czasu potrzebny do rozwinięcia prędkości maksymalnej w porównaniu do pociągu regionalnego zatrzymującego się co kilkanaście kilometrów. Po drugie, przywołane pojazdy będą osiągały zupełnie różne czasy przyspieszenia wynikające z wymienionych wyżej różnic eksploatacyjnych oraz aspektów technicznych. Na trasie Warszawa –Gdańsk Pendolino może osiągnąć prędkość eksploatacyjną sięgającą do 200 km/h, natomiast na całej linii E65 z Gdyni do Krakowa nawet do 230 km/h prędkości eksploatacyjnej. Pociągi innych producentów nie są w stanie pokonać tej trasy w takim samym czasie przy prędkości eksploatacyjnej 160 km/h.
W związku z tym nasuwa się pytanie – jakie rozwiązanie producenci pociągów regionalnych proponują jako konkurencję dla transportu samochodowego? Obecnie trasę z Gdyni do Krakowa w dużej mierze możemy przejechać samochodem z prędkością dopuszczalną na autostradzie do 140 km/h. Czy wprowadzenie pociągów osiągających faktyczną prędkość około 140 km/h, oferuje konkurencyjne rozwiązanie i spowodowałoby powrót pasażerów do kolei?
Zostało jeszcze 90% artykułu.
Aby czytać dalej, dołącz do subskrybentów TransInfo.pl już teraz!
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Masz już subskrypcję?
Więcej z Działu Kontrakty
POLREGIO wysyła SA134-029 na naprawę
25.03.2025
Miliard złotych na tabor w województwie opolskim
Kontraktyza darmo
19.02.2025
Więcej z Działu Pasażer
W lutym więcej pasażerów na kolei
31.03.2025
Zmiany w systemie rezerwacji miejsc siedzących w pociągach ŁKA Sprinter
Pasażerza darmo
24.03.2025
Koleje Śląskie gotowe na sezon rowerowy
19.03.2025
Ruszają dwie pary pociągów Polregio z Rzeszowa do Ustrzyk Dolnych
Pasażerza darmo
08.03.2025
Bilet Zachodniopomorski. Znamy cennik
Pasażerza darmo
04.03.2025
Marcowa korekta rozkładu jazdy POLREGIO
Pasażerza darmo
28.02.2025
Na Słowacji też korekta rozkładu jazdy. Co się zmienia?
Pasażerza darmo
28.02.2025
Czy jest szansa na powrót ED250 do Jeleniej Góry? Mamy stanowisko MI
Pasażerza darmo
25.02.2025
Więcej składów na kujawsko-pomorskich torach
Pasażerza darmo
24.02.2025
Program lojalnościowy w PKP Intercity? Prace ruszyły od nowa
Pasażerza darmo
22.02.2025
Od soboty, 22 lutego, nowe połączenie kolejowe w Bieszczady
Pasażerza darmo
21.02.2025
Wybierz podróż „Koleją do Natury”
Pasażerza darmo
18.02.2025
Od marca wracają pociągi z Kielc do Sandomierza. Jak pojadą?
Pasażerza darmo
17.02.2025
Więcej z Działu Prawo
Wpadli podczas dewastacji pociągu. Grozi im do 5 lat pozbawienia wolności
Prawoza darmo
24.02.2025
PKP PLK kontynuują mediacje z wykonawcami
06.02.2025
19-letni maszynista? To możliwe!
Prawoza darmo
09.01.2025
Newag pozywa poseł Paulinę Matysiak!
09.12.2024
PKP PLK oszacowały straty po powodzi
25.09.2024
Będą zwolnienia w spółce PKP CARGOTABOR
07.08.2024
Więcej z Działu Przewoźnicy
Zmiana czasu na letni dotyczy 12 pociągów PKP Intercity
Przewoźnicyza darmo
28.03.2025
Pociągi i wagony na życzenie. Od PKP Intercity
Przewoźnicyza darmo
22.03.2025
5-milionowy pociąg Kolei Mazowieckich
12.03.2025
Kobiety na kolejowych szlakach Mazowsza
Przewoźnicyza darmo
08.03.2025
Więcej z Działu Producenci
Jest porozumienie w sprawie zakupu Talgo. Wcale nie przez PFR
Producenciza darmo
15.02.2025
Nowa lokomotywa hybrydowa dla PKP Intercity. Homologacja ruszy latem
Producenciza darmo
07.02.2025
9 nowych wagonów dla UZ po testach
10.12.2024
Rok 2024 w polskiej fabryce Stadlera
09.12.2024
Stadler Polska: Jesteśmy polską firmą
06.12.2024
Więcej spalinowych Flirtów w Texasie
26.11.2024
Więcej z Działu Infrastruktura
Nowy przystanek na kolejowej mapie Polski. Brodnica Południowa
Infrastrukturaza darmo
07.04.2025
Kolejowe radary na przejazdach
20.03.2025
PKP PLK kontrolują hałas
11.03.2025
Zabytkowy rozkład jazdy na przystanku Warszawa Włochy
Infrastrukturaza darmo
05.03.2025
Nowy przystanek kolejowy w województwie kujawsko-pomorskim
Infrastrukturaza darmo
04.03.2025
Ruszają roboty zabezpieczająco-naprawcze na gdyńskim węźle Karwiny
Infrastrukturaza darmo
28.02.2025
Gdańska kolejowa wieża ciśnień będzie zabytkiem
Infrastrukturaza darmo
27.02.2025
Komentarze