9 ofert na systemy informacji pasażerskiej na węźle warszawskim
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą postępowanie przetargowe dotyczące zaprojektowania, dostawy i instalacji elementów Centralnego Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej (SDIP), systemu monitoringu wizyjnego oraz infrastruktury sieciowej LAN/WAN na terenie warszawskiego węzła kolejowego.
Przetarg został podzielony na trzy części i dotyczy lokalizacji na liniach kolejowych nr 1, 6, 8, 9, 10, 20, 21, 440 i 449.
Rozkład jazdy:
- Ilu wykonawców złożyło oferty w przetargu PKP PLK na modernizację systemów SDIP, monitoringu i sieci LAN/WAN?
- Jakie kryterium zastosowano do oceny ofert w tym postępowaniu przetargowym?
- Który wykonawca złożył najtańsze oferty we wszystkich trzech częściach zamówienia?
Zakres i budżet zamówienia
Zadanie realizowane jest w ramach projektu „Poprawa infrastruktury pasażerskiej na wybranych obiektach aglomeracji warszawskiej”. Zamawiający przeznaczył na realizację podstawowego zakresu zamówienia:
- Część I – 29 669 937,00 zł brutto obejmuje „Zaprojektowanie, dostawa i instalacja elementów Centralnego Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, Systemu Monitoringu Wizyjnego, elementów sieci LAN/WAN w obszarze warszawskiego węzła kolejowego” realizowanego w ramach projektu „Poprawa infrastruktury pasażerskiej na wybranych obiektach aglomeracji warszawskiej poprzez modernizację peronów oraz zabudowę Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej” dla wybranych lokalizacji na linii kolejowej;
- Część II – 22 944 174,00 zł brutto obejmuje „Zaprojektowanie, dostawa i instalacja elementów Centralnego Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, Systemu Monitoringu Wizyjnego, elementów sieci LAN/WAN w obszarze warszawskiego węzła kolejowego” realizowanego w ramach projektu „Poprawa infrastruktury pasażerskiej na wybranych obiektach aglomeracji warszawskiej poprzez modernizację peronów oraz zabudowę Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej” dla wybranych lokalizacji na linii kolejowej nr 8, 440;
- Część III – 29 605 500,38 zł brutto obejmuje „Zaprojektowanie, dostawa i instalacja elementów Centralnego Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, Systemu Monitoringu Wizyjnego, elementów sieci LAN/WAN w obszarze warszawskiego węzła kolejowego” realizowanego w ramach projektu „Poprawa infrastruktury pasażerskiej na wybranych obiektach aglomeracji warszawskiej poprzez modernizację peronów oraz zabudowę Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej” dla wybranych lokalizacji na linii kolejowej nr 1, 9, 10, 20.
Wykaz złożonych ofert
Do 11 kwietnia 2025 r. złożono 9 ofert. Zamówienie oceniane będzie w oparciu o jedno kryterium – cenę (100%). Poniżej zestawienie ofert w podziale na wykonawców i części zamówienia:
Maxto Technology Sp. z o.o. (Modlniczka)
- Część I: 53 803 955,19 zł brutto
- Część II: 37 448 429,94 zł brutto
- Część III: 45 925 825,49 zł brutto
Konsorcjum: Everest5 Sp. z o.o. + Eko Energetyka i Ciepłownictwo Sp. z o.o.
- Część I: 49 807 409,67 zł brutto
- Części II i III: nie złożono ofert
Sprint S.A. (Warszawa)
- Część I: 46 644 240,97 zł brutto
- Część II: 30 119 092,23 zł brutto
- Część III: 40 286 277,71 zł brutto
Orange Polska S.A.
- Część I: 37 816 873,98 zł brutto
- Część II: 23 972 457,69 zł brutto
- Część III: 31 188 405,83 zł brutto
Wasko S.A. (Gliwice)
- Część I: 47 499 697,41 zł brutto
- Część II: 31 705 297,72 zł brutto
- Część III: 39 111 304,77 zł brutto
Konsorcjum: T4B Sp. z o.o. + SAT-System Sp. z o.o.
- Część I: 51 039 151,93 zł brutto
- Część II: 33 127 452,15 zł brutto
- Część III: 44 857 122,47 zł brutto
Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Inżynierii Budowlanej Kopacki Sp. z o.o. + Kolejowe Zakłady Łączności Sp. z o.o.
- Część I: 44 340 914,52 zł brutto
- Część II: 24 048 851,76 zł brutto
- Część III: 35 244 269,94 zł brutto
Budimex S.A.
- Część I: 68 962 381,16 zł brutto
- Część II: 44 369 466,04 zł brutto
- Część III: 55 768 882,45 zł brutto
ATEM Polska Sp. z o.o. (Gdynia)
- Część I: 54 342 092,02 zł brutto
- Część II: 36 500 757,57 zł brutto
- Część III: 41 534 429,63 zł brutto
Obserwacje i dalsze kroki
Wszystkie części przetargu cieszyły się dużym zainteresowaniem – złożono łącznie 23 oferty częściowe. Najniższe ceny zaoferowały firmy Sprint (wszystkie trzy części), Orange (część II), oraz Kopacki i KZŁ (część III).
Postępowanie obecnie znajduje się na etapie oceny ofert. PKP PLK podejmie decyzję o wyborze wykonawcy po analizie formalnej i merytorycznej. Wybrani wykonawcy zrealizują inwestycje kluczowe dla poprawy jakości podróży w aglomeracji warszawskiej – obejmujące perony, monitoring, systemy informacyjne oraz zaplecze teleinformatyczne.
Komentarze