Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

40 Flirtów w Kolejach Mazowieckich; koniec dostaw w przyszłym roku

inforail
27.09.2022 10:45
0 Komentarzy

Już prawie dwie trzecie rekordowej umowy zawartej przez Koleje Mazowieckie ze Stadler Polska w 2018 r. zostało zrealizowane.

Pod koniec września do floty KM dołączyły kolejne nowoczesne pojazdy, tym samym w parku taborowym KM jest już 40 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu ER 160 FLIRT.

Kolejne odbiory

W drugiej połowie września Koleje Mazowieckie odebrały kolejne pojazdy serii ER 160. W pierwszej połowie miesiąca w Sekcji MNG został podpisany końcowy protokół techniczny pojazdu o numerze 38, natomiast 26 września odebrane zostały dwie kolejne jednostki o numerach 39 i 40.

Nowo dostarczone elektryczne zespoły trakcyjne typu FLIRT serii ER 160 zostały wyprodukowane w ramach czwartej umowy wykonawczej, zawartej w I kwartale 2021 r. Obejmuje ona produkcję 15. pojazdów, z czego 10 już zostało odebranych. Wartość umowy to prawie 500 mln zł brutto, a jej dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 to około
202 mln zł.

– Zrealizowaliśmy już znaczną część podpisanego kontraktu, co jest ogromnym sukcesem Spółki. Wszystko odbywa się zgodnie z przyjętym harmonogramem, dzięki dobrze układającej się współpracy z firmą Stadler. To właśnie poprzez nowe inwestycje taborowe możemy rozwijać się jako przewoźnik pasażerski i zapewniać coraz lepsze i bezpieczniejsze warunki podróży na Mazowszu – powiedział Czesław Sulima, Członek Zarządu, Dyrektor Eksploatacyjny.

– Dostawy nowych pojazdów FLIRT do Kolei Mazowieckich przebiegają bardzo sprawnie mimo niełatwej sytuacji na rynku. Bardzo dziękuję naszemu Klientowi – Kolejom Mazowieckim za udaną współpracę. Cieszę się, że poprzez dostawy naszych nowoczesnych pojazdów z Siedlec możemy przyczyniać się do systematycznej poprawy komfortu podróżowania koleją w regionie – powiedział Tomasz Prejs, Prezes Zarządu Stadler Polska.

Przypomnijmy, że umowa ramowa dotyczy zakupu 61 pojazdów typu ER 160 FLIRT, a jej wartość to ponad 2 mld zł. Już w kolejnym roku Koleje Mazowieckie będą posiadać wszystkie zamówione pojazdy, jednak to nie oznacza końca inwestycji taborowych, które sukcesywnie przewoźnik planuje realizować.

Komentarze