Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

250 km/h na CMK i wąskie gardło. Trzeba je zlikwidować

inforail
22.03.2024 12:15
0 Komentarzy

Kiedy pociągi pojadą po CMK 250 km/h? To pytanie zadawane od dawna. Dziś, podczas spotkania prasowego w PKP PLK, konkretna data nie padła.

Do zrobienia jest jeszcze m.in. wąskie gardło.

Epopeja na CMK

Pracujemy nad harmonogramem. Część prac już została wykonana. Do harmonogramu trzeba podejść realnie – powiedział Piotr Wyborski, Prezes PKP PLK.

Epopeja z modernizacją CMK trwa od 2008 roku. Chcemy zamknąć temat modernizacji CMK, ale mamy świadomość, że on się do końca nie zamknie. Na trasie do Krakowa są 3 km linii jednotorowej. Pociągi jakoś przejeżdżały. Idziemy w kierunku usunięcia tego wąskiego gardła – dodał wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak.

Na spotkaniu prasowym przypomniano, że 250 km/h to skrócenie czasu przejazdu o 10 minut. Wąskie gardło powoduje stratę o kilka minut, w sytuacji, kiedy pociągi muszą czekać, aby przepuścić skład jadący w przeciwnym kierunku.

Kiedy pociągi pojadą po CMK 250 km/h? To pytanie zadawane od dawna. Dziś, podczas spotkania prasowego w PKP PLK, konkretna data nie padła.
Linia CMK/foto: PKP PLK

Rozwiązaniem jest dobudowa drugiego toru na łącznicy. Bez tego przy zwiększeniu liczby pociągów ruch nie będzie płynny. W ciągu 1-2 miesięcy będzie wiadomo kiedy możliwa będzie budowa tego łącznika.

Wiceminister Piotr Malepszak odnosząc się do połączeń Warszawa – Kraków przypomnjał również, że drogowcy za chwilę skończą budowę drogi ekspresowej S7. To może, ale nie musi, spowodować spadek liczby pasażerów pociągów.

Tam gdzie mamy ekspresówki będzie problem, żeby uzyskać wzrosty na kolei. Oferta kolei musi być na tyle atrakcyjna, żeby pasażer przesiadł się na pociąg – stwierdził Piotr Malepszak.

Warto przypomnieć, że obecnie PKP Intercity dysponuje 20 składami ED250. To właśnie one mogą kursować z prędkością 250 km/h po CMK.

Komentarze