25 lat połączeń ICE między Niemcami a Niderlandami. Cała linia z nowoczesnymi pociągami ICE 3neo
Deutsche Bahn (DB) i NS International świętują 25-lecie uruchomienia połączeń ICE między Niemcami a Niderlandami. Z tej okazji w holenderskim Amersfoort odbyła się uroczystość, podczas której podsumowano rozwój i znaczenie międzynarodowej współpracy kolejowej.
Od momentu uruchomienia pierwszych kursów w listopadzie 2000 roku z połączeń ICE między oboma krajami skorzystało około 30 milionów pasażerów.
Rozkład jazdy:
- Jakie znaczenie ma wprowadzenie pociągów ICE 3neo na trasie Berlin–Amsterdam dla komfortu i niezawodności podróży pasażerów?
- Jak zmieniała się historia połączeń ICE między Niemcami a Niderlandami od 2000 roku?
- Na czym polega jubileuszowa akcja biletowa przygotowana przez Deutsche Bahn i NS International z okazji 25-lecia współpracy?
Komfortowa i ekologiczna podróż przez granicę
Aby uczcić jubileusz, partnerzy przygotowali specjalną akcję biletową – do połowy listopada dostępnych będzie 25 000 dodatkowych biletów Sparpreis i Supersparpreis Europa na podróże między Niemcami a Niderlandami już od 19,99 euro.
– 30 milionów pasażerów w 25 lat to dowód, że podróż koleją przyjazną dla klimatu, także ponad granicami, staje się coraz częściej pierwszym wyborem. Dzięki nowoczesnym pociągom, takim jak ICE 3neo, podróże między europejskimi stolicami są jeszcze bardziej komfortowe i niezawodne – powiedziała Stefanie Berk, członkini zarządu DB Fernverkehr odpowiedzialna za marketing i sprzedaż.
Z kolei Heike Luiten, dyrektor NS International, podkreśliła, że wprowadzenie najnowszych składów oznacza nowy rozdział w historii połączeń międzynarodowych:
– Nowe pociągi to ogromny postęp w zakresie komfortu i niezawodności. W ostatnich latach zdarzały się utrudnienia związane z awariami starszych pojazdów. ICE 3neo rozwiązuje te problemy. Od teraz wszystkie dzienne połączenia z Niderlandów do Niemiec obsługiwane są pociągami ICE – zarówno do Frankfurtu i Monachium, jak i do Berlina.
Od Kolonii do Amsterdamu – 25 lat wspólnej historii
Pierwsze połączenie „ICE International” ruszyło w listopadzie 2000 roku na trasie Kolonia–Amsterdam. Dzięki nowoczesnym, wielosystemowym pociągom zniknęła konieczność wymiany lokomotyw na granicy w Emmerich, co znacznie skróciło czas podróży. W grudniu 2002 roku uruchomiono pierwsze połączenie Amsterdam–Frankfurt, które dzięki nowej linii dużych prędkości Köln–Rhein/Main skróciło czas przejazdu do niecałych czterech godzin – aż o 80 minut mniej niż wcześniej.
Dziś między Frankfurtem a Amsterdamem kursuje osiem par pociągów dziennie w dwugodzinnym takcie, a sieć połączeń ICE łączących Niemcy z Niderlandami stale się rozwija. Pociągi z Amsterdamu docierają obecnie m.in. do Frankfurtu, Kolonii, Düsseldorfu, Stuttgartu, Monachium, Hannoveru oraz – od niedawna – do Berlina.
 
ICE 3neo – nowa era w podróżach międzynarodowych
W czerwcu 2024 roku, tuż przed rozpoczęciem Mistrzostw Europy w piłce nożnej, DB wprowadziła na trasy do Niderlandów i Belgii nowoczesne pociągi ICE 3neo – flagowe jednostki w swojej flocie. Charakteryzują się one wysoką niezawodnością, nowoczesnym wnętrzem i lepszymi osiągami, co znacząco ograniczyło liczbę awarii w ruchu międzynarodowym.
Nowe składy stopniowo zastępowały starsze pociągi Intercity. Od 1 listopada 2025 roku cała linia Berlin–Amsterdam będzie już obsługiwana wyłącznie przez ICE 3neo, co oznacza pełne przejście na nowoczesny standard podróży.
Trasa Berlin–Amsterdam obsługiwana jest sześć razy dziennie w każdą stronę, w takcie dwugodzinnym, a przejazd trwa około sześciu godzin. Dodatkowo codziennie kursuje jeden pociąg na trasie Hannover–Amsterdam, a wszystkie składy zatrzymują się m.in. w Osnabrücku, skąd zapewniono wygodne przesiadki do Bremy i Hamburga.
Kolej łączy Europę
Połączenia ICE między Niemcami a Niderlandami to dziś przykład udanej współpracy transgranicznej i dowód na to, że kolej dużych prędkości staje się coraz ważniejszym elementem europejskiego systemu transportu.
Dzięki wprowadzeniu nowoczesnych pociągów, większej liczbie połączeń i atrakcyjnym ofertom biletowym, podróż między Berlinem, Amsterdamem i innymi miastami Europy staje się jeszcze wygodniejsza – i co najważniejsze – bardziej przyjazna dla środowiska.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 

 
 
 
                             
                             
                             
 
			 
			 
			 
			 
			 
 
 

 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 

 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
Komentarze