18,4 mln pasażerów w pociągach PKP Intercity w I kwartale 2025 roku
Od stycznia do marca na pokładach pociągów PKP Intercity podróżowało 18,4 mln pasażerów, czyli o 10% więcej niż w pierwszym kwartale ubiegłego roku. Średnio każdego dnia z przejazdów dalekobieżnych korzystało 204 tys. osób.
Podróżni najczęściej wybierali trasy z Trójmiasta, Krakowa, Łodzi czy Poznania do Warszawy. Więcej osób zabrało w podróż rower – przewoźnik sprzedał 154 tys. biletów na jednoślady, czyli o 151% więcej niż rok temu.
Rozkład jazdy:
- Ilu pasażerów skorzystało z usług PKP Intercity w pierwszym kwartale 2025 roku?
- O ile procent wzrosła liczba podróżnych w porównaniu do pierwszego kwartału poprzedniego roku?
- Ile osób średnio dziennie korzystało z przejazdów dalekobieżnych PKP Intercity?
Rośnie liczba pasażerów
W pierwszym kwartale tego roku w podróż pociągami dalekobieżnymi wybrało się 18,4 mln pasażerów. To o 10% więcej niż w analogicznym okresie w 2024 roku i o 34% więcej niż dwa lata temu. W styczniu na pokładach pociągów PKP Intercity podróżowało 5,9 mln osób, w lutym – 6 mln, a w marcu – 6,5 mln. Średnio każdego dnia z przejazdów dalekobieżnych skorzystało 204 tys. podróżnych. Rekordowy był 21 marca – wówczas narodowy przewoźnik przewiózł 263 tys. pasażerów.
Wzrost liczby pasażerów jest widoczny we wszystkich grupach podróżnych. Z usług PKP Intercity chętnie korzystały osoby z niepełnosprawnościami – 169 tys. (wzrost o 13%), dzieci i uczniowie – 1,9 mln (wzrost o 16%), studenci i doktoranci – 3,2 mln (wzrost o 13%) oraz seniorzy – 983 tys. (wzrost o 16%). Wielu pasażerów w podróż zabierało swoich pupili. Przewoźnik sprzedał 131 tys. biletów na przewóz zwierząt, czyli 129% więcej niż rok temu. Z przejazdów dalekobieżnych chętnie korzystali też rowerzyści – PKP Intercity przewiozło 154 tys. jednośladów. W tym obszarze wzrost wyniósł 151%.
Od stycznia do marca, pasażerowie pociągów dalekobieżnych najczęściej wybierali trasy z Trójmiasta, Krakowa, Łodzi czy Poznania do Warszawy. Natomiast największy procentowy wzrost liczby podróżnych przewoźnik odnotował na liniach: Kraków – Zakopane, Poznań – Szczecin, Warszawa – Szczecin, Poznań – Toruń, Warszawa – Zakopane.
Podróżni chętnie wybierają zakup biletów za pośrednictwem kanałów online. W pierwszym kwartale tego roku ponad 80% pasażerów zakupiło bilet w kanałach online, w tym ok. 37% korzystając ze strony internetowej, a ok. 43% z aplikacji mobilnej. W porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym, widać, że maleje sprzedaż na stronie internetowej, a zwiększa się w aplikacjach mobilnych.
PKP Intercity systematycznie realizuje strategię inwestycyjną
Zgodnie ze strategią, PKP Intercity dąży do tego, aby w 2030 roku cały tabor przewoźnika był nowy i zmodernizowany. Konsekwentnie realizowany jest projekt odbiorów pojazdów. Od stycznia do marca tego roku odebranych zostało 9 lokomotyw Griffin poruszających się z prędkością 160 km/h. Na kolejny kwartał zaplanowany został odbiór następnych 9 lokomotyw tej serii produkowanych w Nowym Sączu. W najbliższym czasie do przewoźnika trafi także 48 zmodernizowanych wagonów. Trwa także montaż zamówionych 118 automatów vendingowych w wagonach COMBO. W pierwszym kwartale tego roku zamontowanych zostało 8 maszyn, a w kolejnym przewidziany jest montaż 62.
PKP Intercity konsekwentnie realizuje także program inwestycji infrastrukturalnych. W marcu bieżącego roku podpisana została umowa na budowę nowej lokomotywowni na bocznicy kolejowej Warszawa Grochów. Zgodnie z kontraktem nowa inwestycja powstanie w 2027 roku, a jej wartość to ponad 179 mln zł brutto. W trakcie realizacji jest rozbudowa zaplecza technicznego wraz z nowoczesną myjnią, które powstają w Przemyślu. W 2025 roku PKP Intercity zainwestuje w infrastrukturę 292 mln zł netto. Plany inwestycyjne uwzględniają m.in. rozbudowę bocznicy w Lublinie czy Białymstoku, których łączna szacowana wartość ma wynieść 130 mln zł netto. Warto podkreślić, że w latach 2025-2030 przewoźnik planuje przeznaczyć blisko 3,4 mld zł na unowocześnienie zapleczy technicznych i bocznic kolejowych. Inwestycje mają na celu dostosowanie infrastruktury do obsługi większej liczby nowoczesnego taboru.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze