Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

140 samochodów będzie mogło parkować przy przystanku kolejowym Kraków Kościelniki

inforail
16.01.2024 08:45
0 Komentarzy

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na budowę parkingu przesiadkowego na 140 samochodów w sąsiedztwie planowanego przystanku kolejowego Kraków Kościelniki.

Obiekt ma być gotowy w 2025 r. – podał w poniedziałek Piotr Hamarnik z zespołu prasowego przewoźnika.

Węzeł przesiadkowy w Nowej Hucie

Według niego parking wraz z nowym przystankiem Kraków Kościelniki stworzą nowy węzeł przesiadkowy na obrzeżach Nowej Huty, który ułatwi i skróci dojazd mieszkańcom okolicznych osiedli do centrum miasta.

„Zwycięzca przetargu w pierwszej kolejności będzie zobowiązany do opracowania dokumentacji projektowej i pozyskania decyzji administracyjnych” – zapowiedział przedstawiciel PLK.

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na budowę parkingu przesiadkowego na 140 samochodów w sąsiedztwie planowanego przystanku kolejowego Kraków Kościelniki.
Miejsce powstania węzła przesiadkowego/foto: PKP PLK

W ramach inwestycji w rejonie ul. Pysocice powstanie parking, który będzie mieścił 140 pojazdów, w tym sześć na miejscach dostosowanych dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Zadaniem wykonawców będzie także budowa nowej zatoki autobusowej oraz zadaszonej wiaty do parkowania rowerów. Obok powstanie również nowa droga dojazdowa i ścieżki, które połączą parking z projektowanym w najbliższym sąsiedztwie przystankiem kolejowym – PLK SA umowę na jego wykonanie podpisały we wrześniu 2023 roku.

Zgodnie z przyjętym harmonogramem nowy przystanek ma zacząć działać w 2025 roku, a parking będzie gotowy kilka miesięcy później.

Węzeł przesiadkowy w Nowej Hucie powstanie w ramach rządowego Programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025, we współpracy z lokalnym samorządem. Przygotowanie i budowę nowej infrastruktury sfinansują PLK SA, natomiast Gmina Miejska Kraków udostępniła działki i zobowiązała się pokrywać koszty związane z bieżącym utrzymaniem parkingu.(PAP)

Komentarze