Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

110 pojazdów na tegorocznych targach InnoTrans

inforail
03.09.2024 08:45
0 Komentarzy

Na targach InnoTrans w dniach 24–27 września berlińskie centrum wystawiennicze stanie się globalną platformą innowacji w transporcie kolejowym i mobilności.

W tym roku ponad 2900 wystawców z 59 krajów zaprezentuje swoje najnowsze produkty i innowacje na 200 000 m² w 42 halach, a także na wystawie zewnętrznej i wystawie autobusowej.

Spis treści:

  1. Jakie innowacje związane z transportem miejskim i regionalnym zaprezentuje firma Stadler na targach InnoTrans?
  2. Jakie są kluczowe cechy pociągu Velaro firmy Siemens Mobility, który zostanie zaprezentowany na targach?
  3. W jaki sposób platforma 360° MSP, prezentowana przez DB Bahnbaugruppe i DB Engineering & Consulting, przyczynia się do cyfryzacji infrastruktury kolejowej?
InnoTrans
InnoTrans

ponad 110 pojazdów

Sercem InnoTrans jest ekspozycja na wolnym powietrzu i na torach, na której zaprezentowanych zostanie ponad 110 pojazdów do transportu pasażerskiego i towarowego. Eksponaty rozmieszczone są na 3500 metrach torów: od kolei dużych prędkości i regionalnych po tramwaje, lokomotywy hybrydowe i pojazdy torowe. Tutaj odwiedzający z branży mogą doświadczyć technologii na żywo w bezpośrednim połączeniu z halami wystawowymi.

Wśród wystawców firma Siemens Mobility zaprezentuje łącznie pięć pojazdów, w tym szybki pociąg Velaro dla Egiptu (Outdoor Display T7/40). Pociąg ten został opracowany specjalnie do ekstremalnych warunków pogodowych i łączy w sobie elementy odporne na warunki pustynne z najwyższym poziomem komfortu pasażerów. Kolejną atrakcją jest pociąg regionalny Mireo Smart (T6/40), który został zaprojektowany, aby sprostać zmieniającemu się krajobrazowi ruchu i rosnącemu zapotrzebowaniu na mobilność kolejową.

Alstom zaprezentuje pociąg regionalny Coradia Max™ dla Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen mbH (LNVG), który oferuje połączenie architektury jedno- i dwupoziomowej. Alstom pokaże także tramwaj Flexity™ dla BVG w Berlinie (T5/40), najdłuższy tramwaj w Berlinie, który charakteryzuje się przestronnością, trwałością i innowacyjnymi systemami bezpieczeństwa, takimi jak system ODAS.

Firma Stadler zaprezentuje w tym roku osiem koncepcji pojazdów. Na targach InnoTrans (T9/40) po raz pierwszy publicznie zaprezentowany zostanie RS ZERO. RS ZERO umożliwia bezemisyjną jazdę na trasach drugorzędnych z wykorzystaniem napędu wodorowego lub akumulatorowego. Dzięki CITYLINK dla Saarbahn firma prezentuje rozwiązanie w zakresie mobilności dla transportu miejskiego, które jest jednocześnie pociągiem i tramwajem. Tram-train połączy miasto i okolice bez konieczności przesiadek (T9/45).

Kolejne eksponaty na torach to szybki pociąg ETR1000 (T1/40) firmy Hitachi Rail, który jest kompatybilny z różnymi systemami zasilania w Europie. CRRC zaprezentuje pociąg regionalny CINOVA, który jest szczególnie energooszczędny (T2/40). Hyundai Rotem pokaże swój nowy tramwaj na wodorowe ogniwa paliwowe (T2/19). Hydrogen Fuel Cell Tram charakteryzuje się cichą pracą, wysoką efektywnością energetyczną i szybkim tankowaniem.

Firma Vossloh Rolling Stock zaprezentuje demonstrator napędzanej wodorem lokomotywy hybrydowej do transportu towarowego Modula BFC (T2/34). Jako elastyczne i zrównoważone rozwiązanie transportowe, platforma Modula łączy różne warianty napędu w celu wydajnego transportu towarowego na różnych trasach.

Wśród innowacji Tatravagónka a.s. znajduje się 6-osiowy wagon intermodalny Sdggmrss z dwoma zintegrowanymi koszami, które są przeznaczone przede wszystkim do transportu oraz załadunku i rozładunku naczep nieodpowiednich do podnoszenia dźwigiem o maksymalnej masie 40 t (T4/60).

DB Bahnbaugruppe i DB Engineering & Consulting prezentują wielosensorową platformę 360 stopni (MSP), która w znaczący sposób przyczynia się do wdrożenia cyfryzacji infrastruktury kolejowej (T11/40). MSP łączy różne czujniki i technologie pomiarowe w jednym pojeździe torowym: mobilny system mapowania, składający się z GNSS i skanera laserowego, zapewnia trójwymiarową rejestrację powierzchni, kamera panoramiczna rejestruje obraz otoczenia 360°, a opcjonalny georadar umożliwia dodatkowy widok pod szyną. 360° MSP to projekt współpracy pomiędzy Grupą DB Bahnbau a DB Engineering & Consulting (DB E&C).

Około 220 światowych premier na InnoTrans

Podczas 14. edycji wiodących targów techniki transportowej wystawcy zaprezentują około 220 światowych premier w pięciu segmentach targów: Railway Technology, Railway Infrastructure, Public Transport, Interiors oraz Tunnel Construction. Produkty i usługi obejmują lokomotywy zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi, wsiadanie bez barier w transporcie dalekobieżnym i rozwiązania w zakresie komunikacji pociąg-ziemia za pośrednictwem MCX, a także wspierane przez sztuczną inteligencję algorytmy rozkładów jazdy i folię antygraffiti do zastosowania na szkle.

Komentarze