Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

10 napraw ED250 w ciągu ostatnich dwóch lat. Jedna trwa nadal

inforail
03.04.2020 07:45
0 Komentarzy

MinisterstwoInfrastruktury opublikowało listę napraw jednostek ED250, wykonanych w ciągu ostatnichdwóch lat (od 18.03.2018 r. do 18.03.2020 r.).

To odpowiedź na interpelację posła Pawła Poncyliusza.

A zatem w okresie ostatnich 24 miesięcy naprawę przechodziłynastępujące składy:

1) ED250-002 Naprawa uszkodzeń po kolizji składu zsamochodem ciężarowym; w trakcie; koszt 9 620 419,00 EUR;

2) ED250-003 Naprawa uszkodzeń po kolizji składu zautobusem; zakończona; koszt 390 480,00 EUR

3) ED250-004 Naprawa uszkodzeń po kolizji składu z obniżonąsiecią trakcyjną; zakończona; koszt 52 676,00 PLN;

4) ED250-005 Naprawa uszkodzeń po kolizji składu z maszynąrolniczą; zakończona; koszt 106 386,00 PLN;

5) ED250-006 Naprawa uszkodzeń po kolizji składu zsamochodem osobowym; zakończona; koszt 20 496,00 EUR;

6) ED250-007 Naprawa uszkodzeń podwozia składu orazuszkodzonych drzwi wejściowych; zakończona; koszt 119 061,00EUR;

7) ED250-011 Naprawa uszkodzeń po kolizji składu z sieciątrakcyjną; zakończona; koszt 8 724,00 PLN;

8) ED250-014 Naprawa uszkodzeń po kolizji składu zsamochodem osobowym; zakończona; koszt 36 866,00 EUR;

9)ED250-015 Naprawa uszkodzeń podwozia składu; zakończona; koszt15 061,00 PLN;

10) ED250-019 Naprawa uszkodzeń po kolizji składu zezwierzyną leśną; zakończona; koszt 16 532,00 EUR.

Wiceminister Andrzej Bittel poinformował, że obecnie zeksploatacji wyłączone są dwa składy. Pierwszy z nich przebywa w dyspozycjispółki Alstom Konstal S.A. na potrzeby przeprowadzenia testów homologacyjnych wNiemczech, Austrii i Republice Czeskiej na mocy zawartego Porozumienia wprzedmiotowej sprawie pomiędzy ,,PKP Intercity” S.A a Konsorcjum Alstom KonstalSA i Alstom Ferrovaria S.p.A. Zakończenie testów homologacyjnych planowane byłona 27 marca 2020 r. Natomiast spółka Alstom w związku z obecną sytuacjąepidemiologiczną zwróciła się do spółki PKP IC o przedłużenie udostępnieniapojazdu na potrzeby przedmiotowych testów do dnia 3 czerwca 2020 r.

Drugi skład został wyłączony z eksploatacji w wyniku uszkodzeńpowstałych po wypadku z samochodem ciężarowym w m. Ozimek w dniu 7 kwietnia2017 r. Trwa obecnie naprawa powypadkowa. Kontraktowy termin zakończenianaprawy to 21 lipca 2021 r.

Należy jednak pamiętać, że w związku z epidemią koronawirusaobecnie składy ED250 nie kursują. Obecnie obowiązujący rozkład jazdy zakładaobsługę połączeń 17 pociągów.

Wykaz połączeń znajdziecie na grafice.

Komentarze