Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

ZGK Cieszyn planuje kolejne ładowarki do elektrobusów. Miasto szuka wykonawcy

infobus
09.05.2025 16:03
0 Komentarzy

7 maja 2025 roku Urząd Miasta Cieszyna ogłosił postępowanie na zaprojektowanie, rozbudowę i wyposażenie miejskiej stacji ładowania autobusów elektrycznych.

Zakres zamówienia obejmuje także trzy ładowarki plug-in: dwie dwustanowiskowe o mocy min. 160 kW (2×80 kW) i jedną jednostanowiskową 80 kW. Inwestycja ma objąć nie tylko prace budowlane, ale również dostawę urządzeń i szkolenie obsługi.

Rozkład jazdy:

  1. Ile i jakiego typu ładowarki mają zostać dostarczone w ramach przetargu w Cieszynie?
  2. Jakie wymagania dotyczące systemu zarządzania ładowaniem określono w zamówieniu?
  3. Z jakiego programu pochodzi finansowanie tej inwestycji?
ZGK Cieszyn inwestuje w elektromobilność

Trzy ładowarki

Cieszyńskie zamówienie z 7 maja 2025 roku dotyczy rozbudowy stacji ładowania zlokalizowanej przy ul. Słowiczej 59 – na terenie Zakładu Gospodarki Komunalnej. Obejmuje pełny proces inwestycyjny: od projektu budowlanego, przez uzyskanie pozwolenia na budowę, aż po dostawę i uruchomienie urządzeń. Co istotne, wykonawca musi w terminie 70 dni od podpisania umowy opracować kompletną dokumentację projektową i pozyskać decyzję administracyjną.

Zakres zamówienia obejmuje także trzy ładowarki plug-in: dwie dwustanowiskowe o mocy min. 160 kW (2×80 kW) i jedną jednostanowiskową 80 kW. Urządzenia muszą obsługiwać ładowanie zarówno pełne, jak i tzw. podładowania (częściowe uzupełnienie energii), oferować elastyczne sterowanie mocą oraz integrację z systemem zarządzania. Każda ładowarka zostanie wyposażona w panel informacyjny z bieżącymi parametrami i funkcją ustawień sesji, a po zakończeniu cyklu – automatycznie wróci do wartości domyślnych.

System zarządzania musi umożliwiać monitoring w czasie rzeczywistym i generowanie raportów z ostatnich dwóch lat. W przypadku zaniku napięcia, system samoczynnie przełącza zasilanie między transformatorami i podejmuje próbę wznowienia ładowania. Przewidziano również fizyczne zadaszenia ładowarek, systemy automatycznego zwijania kabli oraz gniazda siłowe awaryjne.

Zamówienie obejmuje również przeszkolenie pracowników z obsługi i przeglądów, przekazanie licencji i dokumentacji technicznej oraz serwis przez minimum 5 lat. Urządzenia muszą być zgodne z normami CE, ISO 15118 lub równoważnymi, a komponenty zabezpieczone przed korozją i uszkodzeniami. Całość inwestycji będzie zintegrowana z istniejącą infrastrukturą transformatorową – doposażenie tej ostatniej prowadzi konsorcjum ENERGOTERM Sp. z o.o. i BREPO Sp. z o.o. i ma zostać zakończone do 10 kwietnia 2026 roku.

Warunkiem udziału w przetargu jest m.in. wykazanie realizacji dwóch dostaw stacjonarnych ładowarek w ciągu ostatnich pięciu lat oraz posiadanie zabezpieczenia finansowego na min. 300.000 PLN. Do realizacji prac należy oddelegować kierownika z uprawnieniami budowlanymi w zakresie instalacji elektrycznych.

Z EFRR

Zamówienie będzie finansowane z programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021–2027, a czas realizacji oszacowano na 11 miesięcy od podpisania umowy. Wynagrodzenie zostanie wypłacone po pełnej realizacji kontraktu.

Postępowanie prowadzone jest w trybie podstawowym, a zasady udzielenia zamówienia są zgodne z dyrektywą 2014/25/UE.

Na oferty zamawiający czeka do 22 maja 2025 roku, a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:
cena brutto (waga: 90%)
okres gwarancji (waga: 10%)
Pełne ogłoszenie i dokumenty przetargowe są dostępne na stronie: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1106266

Komentarze