Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Transport publiczny w Kostrzynie nad Odrą do obsługi. Roczny kontrakt na autobusy

infobus
20.11.2025 13:03
0 Komentarzy

Kostrzyn nad Odrą ogłosił postępowanie na świadczenie usług publicznego transportu zbiorowego w granicach miasta.

Zamówienie obejmuje obsługę trzech linii autobusowych z wykorzystaniem dwóch niskopodłogowych pojazdów, w tym jednego spełniającego normę emisji spalin EURO 6.

Rozkład jazdy:

  1. Ile wozokilometrów obejmuje roczny kontrakt na obsługę komunikacji miejskiej w Kostrzynie nad Odrą?
  2. Jakie wymagania techniczne muszą spełniać dwa autobusy przeznaczone do realizacji zamówienia?
  3. Jakie trzy kryteria zdecydują o wyborze najkorzystniejszej oferty w postępowaniu?
Kostrzyn nad Odrą ogłosił postępowanie na świadczenie usług publicznego transportu zbiorowego w granicach miasta.
Kostrzyn nad Odrą ogłosił postępowanie na świadczenie usług publicznego transportu zbiorowego w granicach miasta.

Na rok

17 listopada 2025 r. ogłoszono kostrzyńskie postępowanie dotyczące rocznej obsługi publicznego transportu zbiorowego. Usługa obejmie łącznie 59 160,70 wozokilometrów, realizowanych na trzech liniach miejskich (U-01, U-02 oraz linii specjalnej U-03 kursującej wyłącznie 1 listopada). Kursy mają być wykonywane w godzinach 6:00–17:00, według rozkładu przygotowanego przez operatora i zatwierdzanego przez organizatora. Wykonawca będzie zobowiązany do umieszczania rozkładów na stronie miasta oraz na wszystkich przystankach.

Zamawiający dopuszcza zmianę tras i pracy eksploatacyjnej w granicach ±10%.

Zamówienie musi być realizowane dwoma autobusami niskopodłogowymi:
– jeden o pojemności 70 miejsc,
– drugi o pojemności 20–40 miejsc,
nie starszymi niż 5 lat, wyposażonymi w drzwi pneumatyczne oraz spełniającymi obowiązujące wymogi ustawy o publicznym transporcie zbiorowym. Co najmniej jeden pojazd musi posiadać silnik zgodny z normą EURO 6. Wymagane są również systemy bezpieczeństwa ABS, ASR, ESP, monitoring rejestrujący obraz wewnątrz i na zewnątrz (archiwizacja minimum 1 miesiąc), GPS z podglądem on-line, klimatyzacja oraz dodatkowe ogrzewanie postojowe.

Wymagania dotyczą także pełnej dostępności – pojazdy muszą posiadać przyklęk, rampę, system zapowiedzi głosowych, pochwyty i stanowisko dla osoby na wózku z atestowanymi szynami mocującymi. Operator powinien dysponować zapleczem technicznym umożliwiającym obsługę i naprawy autobusów.

Warunki udziału obejmują:

  • posiadanie licencji na wykonywanie transportu drogowego osób,
  • polisę OC prowadzonej działalności o wartości min. 100 000 zł,
  • wykaz co najmniej dwóch usług o wartości min. 200 000 zł rocznie, wykonanych w ciągu ostatnich trzech lat,
  • wykaz dwóch autobusów spełniających wymagania techniczno-eksploatacyjne,
  • wykaz trzech kierowców z uprawnieniami do przewozu osób.

Postępowanie prowadzone jest w trybie podstawowym (art. 275 pkt 1 ustawy Pzp). Zamówienie obejmuje okres 12 miesięcy. Miasto przewiduje możliwość udzielania zamówień podobnych na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 7 Pzp, jeśli wystąpi taka potrzeba. Nie ustanowiono wadium ani zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

Na oferty zamawiający czeka do 27 listopada 2025 r., a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:

✅ cena – 60%
✅ spełnienie norm emisji spalin EURO 6 – 20%
✅ rok produkcji pojazdu (maksymalny wiek do 5 lat, od 2020 do 2024 r.) – 20%

Pełna dokumentacja: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1216830

Komentarze