TRANSEXPO 2024: Premiera autobusu wodorowego Arthur Bus dla Świdnika
Trwa odbiór pierwszego autobusu wodorowego wyprodukowanego przez firmę Arthur Bus dla Świdnika. W międzyczasie pojazd zaliczy targową premierę.
Sprawdzane są zarówno spełnianie przez pojazd wymogów technicznych, jak i formalnych zawartych w umowie. Przed przekazaniem do Świdnika, obrandowany w charakterystyczne logotypy oraz symbole miasta autobus zostanie jeszcze zaprezentowany na Targach Transportu Zbiorowego TRANSEXPO w Kielcach.
Spis treści:
- Jakie korzyści przyniesie zakup wodorowych autobusów dla Świdnika i jego komunikacji miejskiej?
- Kiedy odbędzie się oficjalne przekazanie pierwszego wodorowego autobusu wyprodukowanego przez firmę Arthur Bus dla Świdnika?
- Jakie środki bezpieczeństwa są stosowane w autobusach wodorowych, aby zapewnić bezpieczną eksploatację pojazdów?
Z Lublina do Świdnika
Świdnicki wodorowce zakupiono dzięki dofinansowaniu z programu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska – „Zielony Transport Publiczny”. Ich operatorem będzie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie. Pojazdy będą w pełni ekologiczne, a zadaniem władz Świdnika to paliwem przyszłości jest właśnie wodór. Elektrobusy są tylko etapem przejściowym.
-„Cieszę się, że projekt wyposażenia naszego systemu komunikacyjnego w nowoczesny, zeroemisyjny tabor został przeprowadzony sprawnie. Wejście tych do eksploatacji będziemy świętować wspólnie z Krzysztofem Żukiem, prezydentem Lublina, ponieważ rozwiną one komunikację pomiędzy naszymi miastami. – zapowiedział burmistrz Marcin Dmowski.
Pierwszy pojazd zostanie oficjalnie odebrany po TRANSEXPO, a pozostałe dwa egzemplarze mają trafić do miasta do końca października. O tym zamówieniu pisaliśmy w InfoBusie już wcześniej.
Jak to działa?
O zasadach działania autobusu wodorowego opowiada Rafał Słomka, dyrektor techniczny Arthur Bus:
-„Pojazdy zasilane są przez przekształcenie sprężonego wodoru w wyniku reakcji chemicznej w trakcie której powstaje prąd, następnie przekazywany jest na układ napędowy. Jest to w pełni bezpieczne rozwiązanie, certyfikowane przez homologację związaną z układem wodorowym. W autobusach montowane są czujniki wycieku wodoru oraz dymu, by w razie awarii całkowicie wyłączyć system. Butle przechodzą testy balistyczne, aby zapewnić bezpieczeństwo na jak najwyższym poziomie.
Z kolei Tomasz Fulara, zastępca prezydenta Lublina, cieszy się z komunikacyjnej współpracy Świdnika i Lublina:
-„Zbudowana przy lubelskim MPK stacja wodorowa będzie niedługo ogólnodostępna i obsłuży również świdnickie autobusy, a w przyszłości także osoby prywatne. Każda miejscowa działalność gospodarcza jest przez nas ceniona. Cieszymy się, że na bazie Ursusa oraz fabryki samochodów produkcja autobusów zlokalizowana jest właśnie w Lublinie. Zapewnia to choćby nowe miejsca pracy czy rozwój ekonomiczny.”
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze