Solaris z Millenium Leasing wygrywa autobusowy klasyk w MPK Radom. O 0,96 pkt
13 listopada 2025 roku Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Radomiu rozstrzygnęło przetarg na leasing operacyjny 10 fabrycznie nowych autobusów miejskich klasy I kategorii MAXI.
W postępowaniu zwyciężyło konsorcjum firm: Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. i Millennium Leasing Sp. z o.o., zdobywając komplet 100 punktów. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Które konsorcjum wygrało przetarg na leasing 10 autobusów MAXI w Radomiu?
- Jakie były ceny jednostkowe netto oferowane przez obie startujące w postępowaniu grupy?
- Jakie kryteria zadecydowały o wyborze najkorzystniejszej oferty?
Dziesięć diesli
Przedmiotem przetargu była dostawa w formie leasingu operacyjnego 10 autobusów miejskich klasy MAXI (12 metrów), napędzanych silnikiem wysokoprężnym, zgodnych z normą emisji spalin Euro 6. Pojazdy muszą być jednej marki, w układzie drzwi 2-2-2, z niską podłogą na całej długości, klimatyzacją, kabiną kierowcy, wandaloodpornymi siedzeniami, systemami informacji pasażerskiej i portami USB. Całość miała być zrealizowana w formule leasingu operacyjnego.
Wpłynęły dwie oferty. Pierwszą złożyło konsorcjum PKO Leasing S.A. i MAN Truck & Bus Polska Sp. z o.o., z ceną 26.295.264,70 PLN brutto / 21.379.059 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus electric na poziomie 2.137.905 PLN netto.
Drugą propozycję przedstawiło konsorcjum Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. i Millennium Leasing Sp. z o.o., oferując 25.980.591,36 PLN brutto / 21.122.432 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus electric na poziomie 2.111.837 PLN netto.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 25.000.000 PLN brutto / 20.325.203 PLN netto. Oferta Solarisa mieści się w budżecie zamawiającego, natomiast propozycja PKO/MAN go przekracza o ponad 1,2 mln PLN brutto.
Oferta Solarisa i Millennium Leasing uzyskała 100 punktów, na co złożyło się 80 pkt za cenę brutto i 20 pkt za kryteria techniczne. Z kolei PKO i MAN zdobyli 99,04 pkt, w tym 79,04 pkt za cenę i także 20 pkt za technikę.O zwycięstwie przesądziła nieco niższa cena Solarisów, która w praktyce oznacza oszczędność blisko 315 tys. PLN brutto wobec MAN-a.
Decyzja została podjęta na podstawie kryteriów:
✅ Cena brutto – 80%
✅ Kryteria techniczne – 20%
Co zamawia MPK Radom?
MPK Radom określiło bardzo szczegółowe wymagania techniczne wobec nowego taboru. Preferowano konstrukcje odporne na korozję (m.in. kataforeza, nierdzewne elementy) oraz autobusy zapewniające wysoki komfort pasażerów i kierowców. Punktowano m.in. dużą liczbę miejsc dostępnych z niskiej podłogi oraz dłuższy niż 60 miesięcy okres gwarancji całopojazdowej. Autobusy mają zostać dostarczone zgodnie z harmonogramem leasingowym, a szczegóły zostaną określone w umowie wykonawczej.
Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie: 👉 Szczegółowe informacje o zamówieniu na platformie MPK Radom
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok







Komentarze