Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Solaris z Millenium Leasing wygrywa autobusowy klasyk w MPK Radom. O 0,96 pkt

infobus
14.11.2025 09:02
0 Komentarzy

13 listopada 2025 roku Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Radomiu rozstrzygnęło przetarg na leasing operacyjny 10 fabrycznie nowych autobusów miejskich klasy I kategorii MAXI.

W postępowaniu zwyciężyło konsorcjum firm: Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. i Millennium Leasing Sp. z o.o., zdobywając komplet 100 punktów. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Które konsorcjum wygrało przetarg na leasing 10 autobusów MAXI w Radomiu?
  2. Jakie były ceny jednostkowe netto oferowane przez obie startujące w postępowaniu grupy?
  3. Jakie kryteria zadecydowały o wyborze najkorzystniejszej oferty?
Urbino zamiast Lion’sa. Solaris wygrywa w Radomiu z MAN-em

Dziesięć diesli

Przedmiotem przetargu była dostawa w formie leasingu operacyjnego 10 autobusów miejskich klasy MAXI (12 metrów), napędzanych silnikiem wysokoprężnym, zgodnych z normą emisji spalin Euro 6. Pojazdy muszą być jednej marki, w układzie drzwi 2-2-2, z niską podłogą na całej długości, klimatyzacją, kabiną kierowcy, wandaloodpornymi siedzeniami, systemami informacji pasażerskiej i portami USB. Całość miała być zrealizowana w formule leasingu operacyjnego.

Wpłynęły dwie oferty. Pierwszą złożyło konsorcjum PKO Leasing S.A. i MAN Truck & Bus Polska Sp. z o.o., z ceną 26.295.264,70 PLN brutto / 21.379.059 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus electric na poziomie 2.137.905 PLN netto.

Drugą propozycję przedstawiło konsorcjum Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. i Millennium Leasing Sp. z o.o., oferując 25.980.591,36 PLN brutto / 21.122.432 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus electric na poziomie 2.111.837 PLN netto.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 25.000.000 PLN brutto / 20.325.203 PLN netto. Oferta Solarisa mieści się w budżecie zamawiającego, natomiast propozycja PKO/MAN go przekracza o ponad 1,2 mln PLN brutto.

Oferta Solarisa i Millennium Leasing uzyskała 100 punktów, na co złożyło się 80 pkt za cenę brutto i 20 pkt za kryteria techniczne. Z kolei PKO i MAN zdobyli 99,04 pkt, w tym 79,04 pkt za cenę i także 20 pkt za technikę.O zwycięstwie przesądziła nieco niższa cena Solarisów, która w praktyce oznacza oszczędność blisko 315 tys. PLN brutto wobec MAN-a.

Decyzja została podjęta na podstawie kryteriów:

✅ Cena brutto – 80%
✅ Kryteria techniczne – 20%

Urbino zamiast Lion’sa. Solaris wygrywa w Radomiu z MAN-em
Urbino zamiast Lion’sa. Solaris wygrywa w Radomiu z MAN-em

Co zamawia MPK Radom?

MPK Radom określiło bardzo szczegółowe wymagania techniczne wobec nowego taboru. Preferowano konstrukcje odporne na korozję (m.in. kataforeza, nierdzewne elementy) oraz autobusy zapewniające wysoki komfort pasażerów i kierowców. Punktowano m.in. dużą liczbę miejsc dostępnych z niskiej podłogi oraz dłuższy niż 60 miesięcy okres gwarancji całopojazdowej. Autobusy mają zostać dostarczone zgodnie z harmonogramem leasingowym, a szczegóły zostaną określone w umowie wykonawczej.

Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie: 👉 Szczegółowe informacje o zamówieniu na platformie MPK Radom

Komentarze