Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Przełomowy rok dla Arthur Bus: Umowa z MPK Lublin plus pierwszy sukces w Niemczech

infobus
16.05.2025 11:08
0 Komentarzy

Pierwsze poważne sukcesy rynkowe niezależnego producenta autobusów Arthur Bus z fabryką w Lublinie zapowiadają mocny rok 2025.

To przede wszystkim największy w historii niemiecko-polskiego producenta kontrakt na 20 autobusów wodorowych Arthur H2 Zero dla MPK Lublin. Jego wartość to ponad 15 milionów euro. Do tego dochodzi niemiecka premiera i zwycięstwo w przetargu w aglomeracji Bremerhaven. Plus zapowiedź dostaw pojazdów dla MZA Warszawa w ramach unijnego programu HySpark.

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów wodorowych Arthur H2 Zero zostało zamówionych przez MPK Lublin?
  2. W jakim mieście Arthur Bus otworzył nowy zakład produkcyjny?
  3. Jaki typ akumulatorów zastosowano w autobusach Arthur H2 Zero?
Arthur Bus podpisał kontrakt o wartości ponad 15 milionów euro na dostawę 20 bezemisyjnych autobusów H2 i dla MPK Lublin.
Arthur Bus podpisał kontrakt o wartości ponad 15 milionów euro na dostawę 20 bezemisyjnych autobusów H2 dla MPK Lublin.

Kamienie milowe

W 2025 roku Arthur Bus osiągnął kluczowe kamienie milowe w postaci podpisania wielomilionowej umowy na zamówienie 20 autobusów wodorowych dla MPK Lublin, otwarcia nowego zakładu produkcyjnego i udanego wejścia na rynek niemiecki.

Niewątpliwie najważniejsze wydarzenie to podpisanie z końcem kwietnia kontraktu o wartości ponad 15 milionów euro na dostawę 20 bezemisyjnych autobusów H2 i dla MPK Lublin. Pojazdy wejdą do eksploatacji najpóźniej w pierwszym kwartale 2026 r. i powiększą miejską flotę wodorową do łącznie 24 autobusów. Projekt jest wspierany przez program unijny „Zielony Transport Publiczny”, a prezydent Lublina podkreślił podczas podpisania umowy: „Autobus wodorowy to przyszłość transportu publicznego, ponieważ łączy ekologię z codzienną praktycznością”.

Arthur Bus zaznacza swoją obecność również w Niemczech: w procesie przetargowym w obszarze metropolitalnym Bremerhaven, gdzie spółce udało się zatem wejść na niemiecki rynek usług transportowych. Zamówione pojazdy są już w fazie produkcji. Pierwsze egzemplarze z zakładu w Lublinie mają zostać dostarczone do Niemiec jeszcze w tym roku.

Arthur Bus podpisał kontrakt o wartości ponad 15 milionów euro na dostawę 20 bezemisyjnych autobusów H2 i dla MPK Lublin.
Arthur Bus podpisał kontrakt o wartości ponad 15 milionów euro na dostawę 20 bezemisyjnych autobusów H2 dla MPK Lublin.

Nowy zakład

Przydatność autobusu Arthur H2 Zero do codziennego użytku została potwierdzona także licznymi praktycznymi testami w Niemczech, Austrii i Polsce. Pojazd ten woził gości VIP podczas szczytu Ludwiga Erharda nad jeziorem Tegernsee, wiodącego wydarzenia dla niemieckiej elity politycznej i biznesowej.

Co ważne dla nas – w tym roku Arthur Bus otworzył w Lublinie nowy zakład produkcyjny o powierzchni około 10 000 metrów kwadratowych, co stanowi wyraźny sygnał w stronę dalszego międzynarodowego rozwoju. Zakład umożliwia produkcję autobusów wodorowych w trzycyfrowej ilości rocznie i spełnia wysokie standardy wydajności, jakości i zrównoważonego rozwoju.

-„Dzięki elastycznej i zrównoważonej koncepcji produkcji i lokalizacji, a także najwyższym standardom wydajności i jakości, Arthur jest wyjątkowy w swoim segmencie jako producent autobusów napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi. Jesteśmy dumni, że po tak krótkim czasie możemy świętować ten kamień milowy w rozwoju i industrializacji Grupy” – powiedział Martin Lischka, nowy Co-CEO Arthur Holding.

Arthur Bus podpisał kontrakt o wartości ponad 15 milionów euro na dostawę 20 bezemisyjnych autobusów H2 i dla MPK Lublin.
Arthur Bus podpisał kontrakt o wartości ponad 15 milionów euro na dostawę 20 bezemisyjnych autobusów H2 dla MPK Lublin.

Siła innowacji

Autobusy Arthur Bus łączą najnowocześniejsze wodorowe ogniwa paliwowe z trwałymi i bezpiecznymi akumulatorami litowo-tytanowymi (LTO). Ta kombinacja zapewnia zasięg ponad 500 kilometrów przy pojemności zbiorników paliwa H2 wynoszącej 37,5 kg, krótkie czasy tankowania i cichą, bezemisyjną pracę – dobre warunki do wykorzystania w miejskich i regionalnych usługach transportowych.

-„Nasze pojazdy łączą najnowszą technologię ogniw paliwowych z energooszczędnymi akumulatorami LTO. Są one nie tylko całkowicie bezemisyjne, ale także wyjątkowo łatwe w utrzymaniu i bezpieczne” – podsumował Philipp Glonner, CEO Arthur Bus.

Modułowa koncepcja napędu i akumulatorów trakcyjnych umożliwia elastyczne dostosowanie do indywidualnych wymagań klientów i profili zastosowań. Uzupełnieniem są usługi cyfrowe, takie jak narzędzia do zarządzania flotą, konserwacja predykcyjna oraz modułowa oferta części zamiennych i usług. Zmniejsza to koszty operacyjne i maksymalizuje dostępność pojazdów – decydujący czynnik dla operatorów komunalnych i prywatnych.

Firma podkreśla Europejski rynek autobusów bezemisyjnych dynamicznie rośnie. Do 2024 r. co drugi nowo zarejestrowany autobus miejski w UE był już bezemisyjny, a autobusy wodorowe stają się coraz bardziej kluczowe, zwłaszcza na dłuższych dystansach i wymagających profilach zastosowań.

Arthur Bus podpisał kontrakt o wartości ponad 15 milionów euro na dostawę 20 bezemisyjnych autobusów H2 i dla MPK Lublin.
Arthur Bus podpisał kontrakt o wartości ponad 15 milionów euro na dostawę 20 bezemisyjnych autobusów H2 dla MPK Lublin.

Komentarze