Pleszew celuje w autobusy miejskie i międzymiastowe. Wszystkie hybrydowe. Analiza SWZ
Miasto i Gmina Pleszew szuka dostawcy autobusów hybrydowych. Przedsięwzięcie jest finansowane w ramach konkursu CUPT-KPO.
Będą to pojazdy klasy I kategorii MIDI (część 1 przetargu) i klasy II kategorii MAXI (część 2 przetargu). O ogłoszeniu przetargu na nowe autobusy pisaliśmy w InfoBusie już wcześniej. Pora sprawdzić szczegółową specyfikację zamawianych pojazdów.
Rozkład jazdy:
- Jakie są kluczowe różnice w specyfikacji technicznej pomiędzy autobusami MIDI a MAXI, wymaganymi przez Gminę Pleszew?
- Jakie kryteria będą decydować o wyborze najkorzystniejszej oferty w przetargu?
- Dlaczego Iveco Crossway uznawany jest za faworyta w tym postępowaniu?
Wybór najkorzystniejszej oferty
Wykonawcy będą punktowani według trzech kryteriów:
- ceny – 60 pkt,
- najdłuższego okresu gwarancji na autobusy – 30 pkt,
- mocy silnika spalinowego – powyżej 221 kW (MIDI) i powyżej 241 kW (MAXI) – 10 pkt.
Punktacja będzie przyznawana oddzielnie w każdej części przetargu.
Autobusy MIDI i MAXI
Autobusy kategorii MIDI i MAXI mają mieć długość odpowiednio – od 10,01 do 11,00 m i od 13,0 do 13,1 m, zaś ich wysokość nie może być większa niż 3,4 m. Pojazdy muszą być przystosowane do przewozu 70 (MIDI) i 77 pasażerów. Autobusy MIDI będą niskopodłogowe lub niskowejściowe, o wysokości wejścia od powierzchni jezdni – 320-340 mm. Zamawiający dopuszcza wysokość wejścia do 360 mm nad II osią. Wymagany układ drzwi to 1-2-0 w autobusach MAXI i 1-2-0 lub 2-2-0 w autobusach MIDI.
Jeśli chodzi o napęd, to ma być on zapewniony przez dwa silniki: elektryczny i Diesla, spełniający normę emisji spalin Euro 6 (MIDI) i Euro 6e (MAXI). Układ napędowy będzie wspomagany w czasie jazdy pojazdu przez silnik elektryczny, którego moc znamionowa wynosić ma co najmniej 14 kW. Z kolei moc silnika spalinowego to minimum 200 kW (MIDI) i 220 kW (MAXI).
Stanowisko kierowcy ma być zabudowane w autobusach MIDI – z oszklonymi odpornymi na uderzenia drzwiami – bezpieczna szyba wandaloodporna z otworami umożliwiającymi prowadzenie rozmowy kierowca-pasażer, zamykanymi na zamek zatrzaskowy. We wszystkich pojazdach w środku kabiny znajdzie się m.in. gniazdo USB, cyfrowe radio, podstawka pod rozkład jazdy, dwa wieszaki na ubrania. Fotele pasażerskie w autobusach MIDI będą o budowie modułowej montowane bezwzględnie wszędzie tam, gdzie jest to technicznie możliwe, do ścian bocznych autobusu. Z kolei w pojazdach MAXI – fotele mają być typu międzymiastowego wyposażone w pasy bezpieczeństwa.
Tablice zewnętrzne powinny być wyposażone w pamięć numerów linii i nazw końcówek oraz nazw linii specjalnych, z automatycznym dostosowaniem do natężenia światła, pozbawione efektu migotania, maksymalnie wypełniające przestrzeń przeznaczoną na instalację tablic. Wymagane jest zastosowanie w tablicach diod koloru białego. Wewnątrz autobusów MIDI zamontowany zostanie wyświetlacz jednostronny LCD z podświetleniem LED o rozmiarze min. 21 cali, umożliwiający wyświetlanie numeru i przebiegu linii oraz umożliwiający wyświetlanie materiałów wideo, wyświetlanie czasu (daty i godziny) zsynchronizowanego ze sterownikiem tablic, komunikatów specjalnych i informacji dodatkowych. W autobusach MAXI – informacja wewnętrzna to wyświetlacz boczny – jedna sztuka umieszczona przed II drzwiami pojazdu. Będzie to monitor LCD zabezpieczony hartowaną szybą odporną na wandalizm, z automatyczną regulacją jasności w zależności od natężenia oświetlenia, o przekątnej minimum 37 cali.
Podsumowanie
Nietypowe długości autobusów zarówno w kategorii MIDI, jak i MAXI wskazują na jednego faworyta. Jest nim Iveco z modelami Crossway. Producent ten spełnia wymogi SWZ również w pozostałym zakresie. W tej sytuacji, więcej niż jedna oferta byłaby zaskoczeniem. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 20 maja.
Więcej przetargowych informacji znajduje się na stronie: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1096195
Komentarze