Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKS Jelenia Góra ma ofertę na dwa MIDI autobusy spalinowe. Od czeskiego SOR-a

infobus
28.03.2025 09:03
0 Komentarzy

27 marca 2025 roku zakończył się nabór ofert w przetargu ogłoszonym przez PKS „Tour” w Jeleniej Górze na dostawę dwóch nowych autobusów międzymiastowych z napędem wysokoprężnym.

Najnowszy kontrakt pokazuje, że PKS Tour konsekwentnie rozwija swoją flotę – dzięki wsparciu z konkursu CUPT-KPO. W W przetargowej triadzie dolnośląski przewoźnik otrzymał już oferty na cztery MIDI autobusy elektryczne od Solarisa , a na cztery autobusy hybrydowe – od ABP Bus & Coach z Iveco.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie wymagania techniczne muszą spełniać autobusy międzymiastowe zamawiane przez PKS Tour?
  2. Jaką cenę jednostkową zaproponował SOR Libchavy za jeden autobus i czy mieści się ona w budżecie zamawiającego?
  3. Jaką strategię rozwoju floty realizuje PKS Tour w kontekście różnych rodzajów napędu?
PKS Jelenia Góra ma ofertę na dwa MIDI autobusy spalinowe. Od czeskiego SOR-a
PKS Jelenia Góra ma ofertę na dwa MIDI autobusy spalinowe. Od czeskiego SOR-a

MIDI z dieslem

Zamówienie dotyczyło dostawy dwóch fabrycznie nowych autobusów międzymiastowych klasy MIDI, o długości od 9,00 do 9,60 m. Pojazdy mają być przystosowane do przewozu co najmniej 64 pasażerów, z czego minimum 28 na miejscach siedzących. To kolejny etap modernizacji floty PKS Tour – po wcześniejszych postępowaniach na autobusy elektryczne i hybrydowe, przewoźnik decyduje się również na zakup nowoczesnych spalinówek, korzystając ze środków z konkursu CUPT-KPO.

W odpowiedzi wpłynęła tylko jedna propozycja – od SOR Libchavy spol. s r.o. z Czech. Teraz zamawiający oceni ofertę, a podpisanie umowy zaplanowano na kwiecień 2025 roku.

W odpowiedzi na ogłoszenie wpłynęła tylko jedna oferta. SOR Libchavy zaproponował cenę 1.800.000 PLN brutto, co daje 1.463.415 PLN netto i 731.707 PLN netto za sztukę SOR ICN 9,5.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 1.900.000 PLN brutto, a więc czeska propozycja mieści się w budżecie zamawiającego.

Choć konkurencji nie było, to oferta SOR-u może być uznana za rynkowo rozsądną. Cena jednostkowa za pojazd nie odbiega znacząco od podobnych dostaw w tym segmencie. Teraz pozostaje czekać na ocenę formalną i merytoryczną, która zostanie przeprowadzona na podstawie przetargowych kryteriów:

✅ 60% – cena
✅ 40% – warunki techniczno-eksploatacyjne

Więcej informacji o zamówieniu: https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/ogloszenia/219838

PKS Jelenia Góra ma ofertę na dwa MIDI autobusy spalinowe. Od czeskiego SOR-a
PKS Jelenia Góra ma ofertę na dwa MIDI autobusy spalinowe. Od czeskiego SOR-a

Co zamawia PKS Tour?

Autobusy mają mieć nadwozie wykonane z materiałów odpornych na korozję (stal nierdzewna, aluminium lub kompozyty wzmacniane włóknem szklanym) z trwałością co najmniej 10 lat bez konieczności poważnych napraw blacharskich. Konstrukcja nośna również musi być odporna na korozję. Jednostkę napędową stanowi silnik wysokoprężny o pojemności od 6.500 cm³ do 7.000 cm³ i mocy między 180 a 200 kW, spełniający normę Euro VI. Zbiornik paliwa ma pomieścić minimum 160 litrów oleju napędowego, a układ AdBlue co najmniej 20 litrów. Przewidziana jest sześciobiegowa, automatyczna skrzynia biegów z retarderem oraz pneumatyczne zawieszenie z funkcją przyklęku.

Na pokładzie nie zabraknie klimatyzacji, monitoringu (cztery kamery + mikrofon), cyfrowego tachografu, ogrzewania zdolnego utrzymać temperaturę co najmniej 15°C przy -15°C na zewnątrz oraz udogodnień takich jak 8 podwójnych ładowarek USB, miejsce dla wózka inwalidzkiego z oznaczeniami Braille’a i półzamknięta kabina kierowcy.

Pojazdy mają zostać dostarczone w ciągu kilku miesięcy od podpisania umowy, co oznacza, że na drogach regionu mogą pojawić się jeszcze w 2025 roku. PKS Tour potwierdza tym samym, że jego strategia inwestycyjna opiera się na różnorodnych napędach – i mimo inwestycji w elektromobilność, nie rezygnuje z klasycznych rozwiązań tam, gdzie są one nadal optymalne ekonomicznie.

Tylko SOR w przetargu na autobusy diesla dla PKS Tour
Tylko SOR w przetargu na autobusy diesla dla PKS Tour

Komentarze