Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pałecznica zamawia autobus elektryczny 15-metrowy. Kto taki posiada? Analiza SWZ

infobus
25.10.2024 09:07
0 Komentarzy

Gmina Pałecznica szuka dostawcy nowego autobusu elektrycznego oraz ładowarki. Zakupy będą realizowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.

O ogłoszeniu przetargu na nowego elektrobusa pisaliśmy w InfoBusie tutaj. Pora na analizę SWZ.

Spis treści:

  1. Ile miejsc siedzących powinien oferować nowy autobus elektryczny dla Gminy Pałecznica?
  2. Jakie są dwa główne kryteria oceny ofert w przetargu na nowy autobus elektryczny dla Gminy Pałecznica?
  3. Jaki model autobusu elektrycznego spełnia wymagania zamówienia?
Pałecznica zamawia autobus elektryczny 15-metrowy.
Pałecznica zamawia autobus elektryczny 15-metrowy.

Kryteria oceny ofert

Zamawiający przewidział tylko dwa kryteria oceny ofert. Są to:

  • cena – 60 pkt,
  • czas reakcji serwisu (zdalna diagnostyka, informacja zwrotna i w razie konieczności fizyczne stawienie się serwisanta) (pełne godziny) licząc od momentu zgłoszenia awarii wraz z obowiązkiem naprawy – do 24 godzin – 40 pkt.

Autobus dla Pałecznicy

Przedmiot zamówienia obejmuje dostawę jednego fabrycznie nowego autobusu elektrycznego, wyprodukowanego w 2025 r., wraz z ładowarką. Autobus musi spełniać wytyczne Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w zakresie autobusu szkolnego. Poszukiwane parametry elektrobusu to: długość od 14,2 m do 15,0 m, maksymalna wysokość całkowita do 3,6 m, dopuszczalna szerokość całkowita do 2,55 m. Autobus powinien zaoferować minimum 59 miejsc siedzących dla pasażerów. Pojazd ma mieć płaską podłogę, tworzącą jednolitą powierzchnię bez stopni co najmniej od przodu autobusu do II drzwi włącznie. Wymiana pasażerów będzie odbywać się przez dwoje drzwi pneumatycznych o jednakowej wysokości w układzie 1-2-0 lub 2-2-0, otwieranych na zewnątrz.

Jednostką napędową będzie silnik lub silniki o mocy zapewniającej prędkości i przyspieszenia charakterystyczne dla tras publicznego transportu zbiorowego. Moc silnika lub silników musi zapewnić zamawiającemu realizację na trasach, na których autobus będzie użytkowany. Zamawiający wymaga zastosowania silnika (lub silników o łącznej mocy) nie mniejszej niż 200 kW, z funkcją odzysku energii elektrycznej podczas hamowania autobusu dla potrzeb ładowania magazynu energii. Przebieg na jednym ładowaniu ma wynosić minimum 250 km.

Magazyn energii elektrycznej, elektrycznego układu napędowego może być wyposażony w akumulatory wykonane w dowolnej technologii. Jednocześnie zamawiający zaleca zastosowanie akumulatorów NMC, LFP lub LTO. Łączna pojemność energetyczna (nominalna) akumulatorów musi być nie mniejsza niż 500 kWh. Ładowanie magazynu energii ma odbywać się przewodowo, zewnętrzną mobilną ładowarką typu plug-in.

Pasażerowie pojadą na siedzeniach miękkich, wyposażonych w pasy bezpieczeństwa. Wszystkie fotele mają być ustawione przodem do kierunku jazdy.

Autobus musi być wyposażony w tablicę przednią elektroniczną: diodową (kolor diod biały, żółto-pomarańczowy lub zbliżony).

Pałecznica zamawia autobus elektryczny 15-metrowy.
Pałecznica zamawia autobus elektryczny 15-metrowy.

Tylko Solaris

Na pierwszy plan wysuwa się długość zamawianego autobusu – do 15 m. Do tego zamawiający wymaga, aby wszystkie fotel były ustawione przodem do jazdy. Takie wymogi spełnia tylko jeden producent. To Solaris z modelem Urbino 15 LE electric. Otwarcie ofert zaplanowano na dzień 5 listopada.

Adres zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-09978800-8355-4f93-ab36-50e21b89cbb3

Pałecznica zamawia autobus elektryczny 15-metrowy.
Pałecznica zamawia autobus elektryczny 15-metrowy.

Komentarze