Naturalny awans w MPK Lublin. Nowym prezesem Bogdan Kołciuk
11 czerwca br. Rada Nadzorcza Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Lublinie powołała nowy zarząd spółki.
Na prezesa zarządu – dyrektora naczelnego wybrano Bogdana Kołciuka, dotychczasowego wiceprezesa zarządu i dyrektora ds. technicznych. Przypomnijmy, że dotychczasowy szef MPK – Tomasz Fulara został wiceprezydentem miasta odpowiedzialnym za inwestycje i rozwój. O tym awansie pisaliśmy w InfoBusie już wcześniej.
Spis treści:
- Kto został nowym prezesem i wiceprezesem Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Lublinie?
- Jakie wyzwania czekają nowy zarząd?
- Jakie stanowisko zajmie dotychczasowy prezes MPK – Tomasz Fulara?
Pionowy awans
11 czerwca br. Rada Nadzorcza Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Lublinie powołała nowy zarząd spółki. Na prezesa zarządu – dyrektora naczelnego wybrano Bogdana Kołciuka, dotychczasowego wiceprezesa zarządu – dyrektora ds. technicznych.
Z kolei wiceprezesem zarządu został Dariusz Tomasik, który zajmował do tej pory stanowisko dyrektora Biura Zarządu i Promocji. Obaj panowie bardzo dobrze znają spółkę i od wielu lat pracują w MPK Lublin. Nowy zarząd rozpocznie pracę z dniem 13 czerwca.
Bogdan Kołciuk to osoba związana ze spółką MPK Lublin od 30 lat. Od 1 września 2011 roku pełnił funkcję wiceprezesa zarządu – dyrektora ds. technicznych. Wcześniej, od września 2007 roku był przewodniczącym Rady Nadzorczej MPK Lublin, a w przeszłości pracował w spółce także na stanowisku dyrektora ds. technicznych.
Z kolei Dariusz Tomasik, przez ostatnie 10 lat był najpierw kierownikiem, a potem dyrektorem Biura Zarządu i Promocji. W spółce pracuje od 27 lat i przeszedł wiele szczebli – pracował w sekcji zamówień publicznych, dziale marketingu, odpowiadał też za pozyskiwanie funduszy unijnych.
Naszym zdaniem to dobre posunięcie Rady. Wybrane osoby są bardzo dobrze przygotowane merytorycznie do pełnienia funkcji w MPK, a wyzwań nie będzie brakowało. Jednym z nich będzie gigantyczny przetarg na zakup 20 autobusów wodorowych, który już trwa.
Lubelskie wodorowce
Zamawiane pojazdy mają być niskopodłogowe i przystosowane do przewozu osób z niepełnosprawnościami. Autobusy mają mieć 12 metrów długości i pomieszczą w sumie 70 pasażerów, w tym 27 na miejscach siedzących. Ponadto pojazdy będą wyposażone w monitoring, głosową zapowiedź przystanków, tzw. ciepłe guziki oraz system do zliczania pasażerów, a także automaty do sprzedaży biletów akceptujące wyłącznie płatności bezgotówkowe. Autobusy będą w pełni klimatyzowane i wyposażone w trzy podwójne porty USB, umożliwiające ładowanie telefonów, czy tabletów. Długość trasy pokonywanej przez autobus po zatankowaniu wodoru do pełna pomiędzy kolejnymi tankowaniami, będzie wynosić minimum 300 km.
W ramach postępowania przetargowego przewidziana jest także dostawa jednej ładowarki mobilnej małej mocy, do wolnego ładowania na terenie zajezdni.
MPK na oferty czeka do 8 lipca br.
Zakup pojazdów będzie uzależniony od dofinansowania. W ubiegłym roku spółka MPK Lublin złożyła wniosek do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej o dofinansowanie pojazdów napędzanych wodorem. Kwota dofinansowania to 100%, a wartość przedsięwzięcia wynosi 80 mln zł. Wniosek przeszedł już pozytywną ocenę formalną.
Obecnie w Lublinie jeździ jeden autobus wodorowy. To 12-metrowy Solaris Hydrogen, który obsługuje linie komunikacyjne od 1 września 2023 r. Do czasu uzyskania dostępu do stacji tankowania wodorem, MPK zapewnia zasilanie dla autobusu wodorowego z mobilnego punktu dostaw, tzw. trailera. By w przyszłości zapewnić tankowanie pojazdom wodorowym w Lublinie, w sąsiedztwie Zajezdni Trolejbusowej, powstaje zewnętrzna stacja tankowania wodorem. Jej budowa jest bardzo zaawansowana, a buduje ją spółka PAK-PCE Stacje H2.
Nowy wiceprzydent
I na koniec kilka słów o byłym już prezesie MPK Lublin. Od 15 czerwca Tomasz Fulara zostanie zastępcą prezydenta Krzysztofa Żuka i będzie odpowiadał inwestycje i rozwój miasta.
Za nim długa branżowa ścieżka i spore doświadczenie w zarządzaniu przedsiębiorstwami transportu publicznego. Był m.in. prezesem PKS Radzyń Podlaski, zarządcą komisarycznym lubelskiego PKS-u i dyrektorem ds. technicznych w MPK Lublin. Szefem Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Lublinie został w sierpniu 2011 r. i to stanowisko piastował nieprzerwanie przez 13 lat, najdłużej w historii lubelskiego MPK. Obecnie jest również przewodniczącym Komisji Rewizyjnej w Polskim Związku Pracodawców Transportu Publicznego, a na Politechnice Lubelskiej członkiem Rady Programowej na kierunku „Transport”.
W tym czasie firmie udało się odbudować zaufanie mieszkańców do spółki i poprawić współpracę z załogą. Równolegle poszła odnowa taboru, a zakup nowych trolejbusów i autobusów elektrycznych pozwoliły MPK osiągnąć 40% próg pojazdów zeroemisyjnych w całej flocie – jeden z najwyższych w Polsce.
Prywatnie Tomasz Fulara jest miłośnikiem motoryzacji, szczególnie zabytkowych pojazdów i motocykli. Żonaty (żona Iwona), ma dwoje dzieci (tata 18-letniego Piotra i 13-letniej Anity).
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze