Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MZK Bielsko-Biała ma projektanta modernizacji zajezdni autobusowej

infobus
05.09.2024 19:03
0 Komentarzy

20 sierpnia Miejski Zakład Komunikacji w Bielsku-Białej otworzył jedną ofertę w przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej dla modernizacji zajezdni autobusowej.

Inwestycja ma objąć wykonanie dokumentacji projektowej budowy hali obsług dla autobusów elektrycznych, wodorowych i spalinowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą.

Spis treści:

  1. Ile autobusów elektrycznych klasy MEGA chce zakupić Gmina Miasto Częstochowa?
  2. Jakie są główne kryteria oceny ofert w przetargu na dostawę tych autobusów?
  3. Jaki jest minimalny wymóg dotyczący pojemności magazynów energii w oferowanych autobusach?
Spółka rozpoczęła modernizację zajezdni, aby dostosować jej infrastrukturę do planowanych inwestycji w nowoczesny tabor.
Spółka rozpoczęła modernizację zajezdni, aby dostosować jej infrastrukturę do planowanych inwestycji w nowoczesny tabor / fot. MZK Bielsko-Biała

Projekt w etapach

Dokumentacja projektowa ma być realizowana w czterech etapach:

  • Etap 1 – dokumentacja prawna – w terminie 3 miesięcy od podpisania umowy,
  • Etap 2 – projekty techniczne hali obsług – w terminie do 31.05.2025 r.,
  • Etap 3 – projekty drogowe – w terminie do 31.05.2025 r.,
  • Etap 4 – nadzór autorski i dokumentacja odbiorowa – w terminie do dnia zakończenia prac związanych z realizacją inwestycji.

Dodajmy, że równolegle spółka rozpoczęła modernizację także przyłączy elektrycznych, aby dostosować jej infrastrukturę do planowanych inwestycji w nowoczesny tabor. W ramach Planu Ekonomiczno-Finansowego przewidziano zakup kilkunastu autobusów elektrycznych oraz budowę stacji ładowania.

w sierpniu zakończono budowę stacji transformatorowej, a kilka dni temu ruszyły prace nad infrastrukturą elektroenergetyczną, które zainaugurowano symbolicznym wbiciem pierwszej łopaty. Dostawcą energii elektrycznej do stacji ładowania będzie Tauron Dystrybucja S.A. To kolejny kluczowy etap w realizacji strategii modernizacji lokalnego transportu publicznego.

Spółka rozpoczęła modernizację zajezdni, aby dostosować jej infrastrukturę do planowanych inwestycji w nowoczesny tabor.
Spółka rozpoczęła modernizację zajezdni, aby dostosować jej infrastrukturę do planowanych inwestycji w nowoczesny tabor / fot. MZK Bielsko-Biała

Dokumentacja projektowa

Wracamy do przetargu na projekt zajezdni – przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej budowlano-wykonawczej budowy myjni z linią obsługi codziennej oraz warsztatem napraw z pełnym wyposażeniem sprzętowym, pomieszczeniami socjalnymi, magazynem o powierzchni łącznie około 1200 m2 do obsługi autobusów elektrycznych, wodorowych i spalinowych wraz z projektem drogowym na budowę nowych miejsc postojowych wyposażonych w infrastrukturę ładowania autobusów komunikacji miejskiej oraz projektem rozbudowy parkingu dla samochodów osobowych i ciągów komunikacyjnych.

Zadanie inwestycyjne obejmować będzie m.in. budowę hali obsługi dla autobusów z napędem wodorowym i elektrycznym oraz spalinowym a w szczególności warsztat do obsługi technicznej autobusów wodorowych. W obiekcie ma być zaprojektowana myjnia dwustanowiskowa oraz stanowisko do obsługi codziennej. Docelowo myjnia wraz z linią OC będzie obsługiwać do 150 autobusów dziennie. Budynek powinien posiadać również pomieszczenia magazynowe i socjalne. Obiekt musi być wyposażony w niezbędne instalacje, w tym: wodociągową, kanalizacyjną, elektryczną, grzewczą, wentylacyjną, światłowodową, kontroli dostępu i alarmową. Dokumentacja musi uwzględniać przebudowę lub zabezpieczenie kolidujących z zakresem robót sieci infrastruktury technicznej.

Na terenie zajezdni wykonawca ma przewidzieć lokalizację i budowę stacji ładowania autobusów elektrycznych wraz z niezbędną infrastrukturą oraz budowę przyłączy energetycznych dla potrzeb stacji ładowania autobusów elektrycznych. W dokumentacji mają być zaprojektowane niezależne fundamenty dla poszczególnych ładowarek. Zadanie obejmuje także projekty niezbędnych przyłączy energetycznych z uwzględnieniem zasobów znajdujących się na terenie MZK, w tym projekt przyłącza światłowodowego dla zapewnienia łączności (monitorowania i sterowania) stacji ładowania, projekt organizacji ruchu, projekt gospodarki zielenią, analizę akustyczną, przebudowę lub zabezpieczenie kolidujących z zakresem robót sieci infrastruktury technicznej. W związku z koniecznością pozyskania terenu dla lokalizacji obiektu niezbędnym będzie przeniesienie obecnego parkingu dla samochodów osobowych lub rozbudowa istniejącego parkingu zlokalizowanego w południowo-zachodniej części zajezdni.

Spółka rozpoczęła modernizację zajezdni, aby dostosować jej infrastrukturę do planowanych inwestycji w nowoczesny tabor / fot. MZK Bielsko-Biała
Spółka rozpoczęła modernizację zajezdni, aby dostosować jej infrastrukturę do planowanych inwestycji w nowoczesny tabor / fot. MZK Bielsko-Biała

Jedna oferta

20 sierpnia MZK otworzył jedną ofertę od wykonawcy, który chce sporządzić dokumentację projektową. Swoją propozycję przedstawiła firma:

  • FSProjekt Sp. z o.o. – cena 737.755,23 PLN brutto.

Kwota, jaką MZK zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia to 738.000,00 PLN brutto. Mamy więc ofertę, która prawie na styk zmieściła się w tej sumie.

Na koniec podajemy link do przetargu: https://platformazakupowa.pl/transakcja/961758

Komentarze