Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MPK Lublin wchodzi w MEGA autobusy hybrydowe. Od razu 20 sztuk plus ładowarki

infobus
30.09.2024 11:04
0 Komentarzy

30 września Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie ogłosiło przetarg na dostawę 20 miejskich autobusów hybrydowych typu plug-in oraz dwóch mobilnych ładowarek.

To pierwsze zamówienie ze strony MPK Lublin na pojazdy hybrydowe, które ma dofinansowanie z Funduszy Europejskich w ramach Działania 6.3 „Publiczny autobusowy transport zbiorowy”. Wartość projektu to ponad 62 mln zł, z czego 43 mln zł stanowi unijne dofinansowanie. O tej dotacji pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie.

Spis treści:

  1. Ile autobusów hybrydowych typu plug-in planuje zakupić MPK Lublin w ramach tego przetargu?
  2. Jakie dodatkowe systemy techniczne muszą posiadać autobusy zgodnie z wymaganiami przetargowymi?
  3. Kiedy upływa termin składania ofert w przetargu na dostawę autobusów hybrydowych w Lublinie?
30 września Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie ogłosiło przetarg na dostawę 20 miejskich autobusów hybrydowych
30 września Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie ogłosiło przetarg na dostawę 20 miejskich autobusów hybrydowych

Wymagania przetargowe

Przedmiot lubelskiego zamówienia to dostawa 20 szt. autobusów hybrydowych typu plug-in klasy I kategorii MEGA o długości 18 metrów oraz dwóch mobilnych ładowarek. Pojazdy te muszą spełniać następujące wymagania dodatkowe i systemy techniczne:

  • Blokada alkoholowa,
  • System wykrywania zagrożeń pożarowych magazynu energii,
  • System ogniw fotowoltaicznych,
  • Układ do dezynfekcji powietrza.

Wadium: Wykonawcy są zobowiązani wnieść wadium w wysokości 700 000 PLN.

Gwarancja: Minimalny okres gwarancji na cały pojazd wynosi 60 miesięcy, a maksymalny punktowany okres to 120 miesięcy. Gwarancja na magazyn energii układu hybrydowego również musi wynosić minimum 60 miesięcy.

Cała inwestycja ma zostać zakończona w ciągu 300 dni od podpisania umowy.

30 września Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie ogłosiło przetarg na dostawę 20 miejskich autobusów hybrydowych
30 września Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie ogłosiło przetarg na dostawę 20 miejskich autobusów hybrydowych

Kryteria oceny ofert

Oferty zostaną ocenione na podstawie trzech kryteriów:

  • Cena (65%): Najniższa cena otrzyma maksymalnie 100 punktów, a pozostałe oferty będą oceniane proporcjonalnie.
  • Gwarancja całopojazdowa (15%): Maksymalnie 100 punktów za najdłuższy okres gwarancji wynoszący 120 miesięcy.
  • Gwarancja na magazyn energii układu hybrydowego (5%): Maksymalnie 100 punktów za gwarancję do 120 miesięcy.

Termin składania ofert: 29 października 2024, godz. 10:00

Link do SWZ: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-baee964f-7975-4cde-848b-c3481a4413cf

30 września Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie ogłosiło przetarg na dostawę 20 miejskich autobusów hybrydowych
Marszałek Jarosław Stawiarski oraz wicemarszałek Piotr Breś wręczyli dwie umowy o dofinansowanie projektów na zakup autobusów w ramach Działania 6.3 Publiczny autobusowy transport zbiorowy programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2021.

Unijne dofinansowanie

Lubelskie zamówienie ma dofinansowanie z Funduszy Europejskich w ramach Działania 6.3 „Publiczny autobusowy transport zbiorowy”. Wartość projektu to ponad 62 mln zł, z czego 43 mln zł stanowi unijne dofinansowanie.

-„Szacuje się, że blisko 13 milionów osób rocznie skorzysta z nowego lub zmodernizowanego transportu publicznego w Lublinie i Lubartowie, co pokazuje, jak wielki wpływ na życie mieszkańców i turystów będą miały te inwestycje. Ograniczone będą także koszty eksploatacji taborów autobusowych, co powinno poprawić kondycję finansową naszych samorządów” – powiedział marszałek województwa lubelskiego Jarosław Stawiarski, który wręczył we wrześniu samorządowcom dwie umowy na dofinansowanie. Pierwsza dotyczy zakupu 20 nowoczesnych hybrydowych autobusów dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego (MPK) w Lublinie oraz dwóch mobilnych ładowarek. Wartość projektu to ponad 62 mln zł, z czego dofinansowanie z Funduszy Europejskich wyniesie ponad 43 mln zł.

Projekt przewiduje zakup 20 autobusów hybrydowych typu plug-in, czyli pojazdów o napędzie spalinowo-elektrycznym, które mogą być ładowane z sieci elektrycznej. Będą to pojazdy przegubowe o długości 18 metrów, które zastąpią stare i wysłużone autobusy w MPK z lat 2007 i 2008.

-„Rozwijając transport publiczny, potrzebujemy dodatkowych autobusów, a po drugie musimy odnawiać tabor. W Lublinie mamy już autobusy elektryczne, za chwilę będą wodorowe (trwa przetarg), a te autobusy hybrydowe świetnie uzupełnią ofertę” – powiedział prezydent Lublina Krzysztof Żuk.

Równolegle, w ramach dofinansowania, miasto Lubartów zakupi trzy elektryczne minibusy oraz dwie mobilne stacje ładowania. Minibusy będą wyposażone w silniki o mocy co najmniej 200 kW i pomieszczą minimum 29 pasażerów. Dzięki tym inwestycjom mieszkańcy Lubartowa i okolic będą mogli korzystać z niskoemisyjnej komunikacji miejskiej. Zakupiony tabor będzie obsługiwał dwie trasy na terenie Lubartowa, ustalone w wyniku przeprowadzonych konsultacji społecznych. Transport będzie nieodpłatny dla pasażerów, a zorganizuje go miejska spółka – Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Lubartowie.

Obie inwestycje – w Lublinie i Lubartowie – mają zostać zrealizowane do końca 2026 roku.

Komentarze