MPK Lublin wchodzi w MEGA autobusy hybrydowe. Od razu 20 sztuk plus ładowarki

30 września Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie ogłosiło przetarg na dostawę 20 miejskich autobusów hybrydowych typu plug-in oraz dwóch mobilnych ładowarek.
To pierwsze zamówienie ze strony MPK Lublin na pojazdy hybrydowe, które ma dofinansowanie z Funduszy Europejskich w ramach Działania 6.3 „Publiczny autobusowy transport zbiorowy”. Wartość projektu to ponad 62 mln zł, z czego 43 mln zł stanowi unijne dofinansowanie. O tej dotacji pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie.
Spis treści:
- Ile autobusów hybrydowych typu plug-in planuje zakupić MPK Lublin w ramach tego przetargu?
- Jakie dodatkowe systemy techniczne muszą posiadać autobusy zgodnie z wymaganiami przetargowymi?
- Kiedy upływa termin składania ofert w przetargu na dostawę autobusów hybrydowych w Lublinie?
Wymagania przetargowe
Przedmiot lubelskiego zamówienia to dostawa 20 szt. autobusów hybrydowych typu plug-in klasy I kategorii MEGA o długości 18 metrów oraz dwóch mobilnych ładowarek. Pojazdy te muszą spełniać następujące wymagania dodatkowe i systemy techniczne:
- Blokada alkoholowa,
- System wykrywania zagrożeń pożarowych magazynu energii,
- System ogniw fotowoltaicznych,
- Układ do dezynfekcji powietrza.
Wadium: Wykonawcy są zobowiązani wnieść wadium w wysokości 700 000 PLN.
Gwarancja: Minimalny okres gwarancji na cały pojazd wynosi 60 miesięcy, a maksymalny punktowany okres to 120 miesięcy. Gwarancja na magazyn energii układu hybrydowego również musi wynosić minimum 60 miesięcy.
Cała inwestycja ma zostać zakończona w ciągu 300 dni od podpisania umowy.
Kryteria oceny ofert
Oferty zostaną ocenione na podstawie trzech kryteriów:
- Cena (65%): Najniższa cena otrzyma maksymalnie 100 punktów, a pozostałe oferty będą oceniane proporcjonalnie.
- Gwarancja całopojazdowa (15%): Maksymalnie 100 punktów za najdłuższy okres gwarancji wynoszący 120 miesięcy.
- Gwarancja na magazyn energii układu hybrydowego (5%): Maksymalnie 100 punktów za gwarancję do 120 miesięcy.
Termin składania ofert: 29 października 2024, godz. 10:00
Link do SWZ: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-baee964f-7975-4cde-848b-c3481a4413cf
Unijne dofinansowanie
Lubelskie zamówienie ma dofinansowanie z Funduszy Europejskich w ramach Działania 6.3 „Publiczny autobusowy transport zbiorowy”. Wartość projektu to ponad 62 mln zł, z czego 43 mln zł stanowi unijne dofinansowanie.
-„Szacuje się, że blisko 13 milionów osób rocznie skorzysta z nowego lub zmodernizowanego transportu publicznego w Lublinie i Lubartowie, co pokazuje, jak wielki wpływ na życie mieszkańców i turystów będą miały te inwestycje. Ograniczone będą także koszty eksploatacji taborów autobusowych, co powinno poprawić kondycję finansową naszych samorządów” – powiedział marszałek województwa lubelskiego Jarosław Stawiarski, który wręczył we wrześniu samorządowcom dwie umowy na dofinansowanie. Pierwsza dotyczy zakupu 20 nowoczesnych hybrydowych autobusów dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego (MPK) w Lublinie oraz dwóch mobilnych ładowarek. Wartość projektu to ponad 62 mln zł, z czego dofinansowanie z Funduszy Europejskich wyniesie ponad 43 mln zł.
Projekt przewiduje zakup 20 autobusów hybrydowych typu plug-in, czyli pojazdów o napędzie spalinowo-elektrycznym, które mogą być ładowane z sieci elektrycznej. Będą to pojazdy przegubowe o długości 18 metrów, które zastąpią stare i wysłużone autobusy w MPK z lat 2007 i 2008.
-„Rozwijając transport publiczny, potrzebujemy dodatkowych autobusów, a po drugie musimy odnawiać tabor. W Lublinie mamy już autobusy elektryczne, za chwilę będą wodorowe (trwa przetarg), a te autobusy hybrydowe świetnie uzupełnią ofertę” – powiedział prezydent Lublina Krzysztof Żuk.
Równolegle, w ramach dofinansowania, miasto Lubartów zakupi trzy elektryczne minibusy oraz dwie mobilne stacje ładowania. Minibusy będą wyposażone w silniki o mocy co najmniej 200 kW i pomieszczą minimum 29 pasażerów. Dzięki tym inwestycjom mieszkańcy Lubartowa i okolic będą mogli korzystać z niskoemisyjnej komunikacji miejskiej. Zakupiony tabor będzie obsługiwał dwie trasy na terenie Lubartowa, ustalone w wyniku przeprowadzonych konsultacji społecznych. Transport będzie nieodpłatny dla pasażerów, a zorganizuje go miejska spółka – Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Lubartowie.
Obie inwestycje – w Lublinie i Lubartowie – mają zostać zrealizowane do końca 2026 roku.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze